Kertokaapas onko odotettavissa lisää yllätyksiä vaihdelaatikko rempassa, kun tein keväällä itse "tonninkopan", ja sepä ei sattunutkaan 9-satkun M46 alumiinilootaan

Ero on siis tuossa vaihteenvaihdin -akselin sijainnissa, joka on ylempänä tuossa alulaatikossa


Tein siihen tällaisen ratkaisun:

Homma tyssäsi siihen, että kasatessa laakeri jäi niin tiukkaan, että ei käsineen jaksanut pyörittää enää akselia. Ei mikään shimmi satu kohdalleen

Tosin minulla ei ollut tiivistepahvia välissä, vaan silikoni. Vanha tiiviste meni riekaleiksi. Se näyttäisi olevan 0.4mm paksu, ja minulla oli vaan 0.8 tiiviste. Shimmilevyt oli 0.9 ja 1.0mm
Millaisia välyksiä siellä olisi suositeltavaa olla ylipäätään

Entä loikkarin ja lootan välinen tiiviste, onko sielläkin yhtä tärkeää tuo tiivisteellä "shimmaus" vai riittääkö sinne silikonitökötti ?