Proturbo  Autodiagnoosi

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
14 (24.6%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
7 (12.3%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
8 (14%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
10 (17.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
5 (8.8%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (1.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
7 (12.3%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 51

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 256 Vastauksia
  • 77784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #240 : 29.09.2025, 19:18:43 »
Kokkolan akkukorjaaja puhelee instassa että volvon T6/T8 iskeny epidemia elokuussa. Useita 18-21 vuotisia hajonnu akun kennoista ja tullu sinne remonttiin
t4power, et olisi kirjoitellut epidemiasta, nyt se tarttui ja meillä iski "syysautoflunssa" eilettäin 28.9. elikä tauluun "Hybridijärjestelm. vika Huolto tarpeen"... Köh köh....
No lueskelin vikakoodit (uusia mm. P1281(68) joku injection control pressure out of range high, ei liittyne tähän, P0BBD(92) hybrid battery pack - voltage variation limit exceeded
on selvästi jotain becm-moduulin tms alle liittyvää vikakoodia).
Tutkailin nettiä eilen automme hybridiakuston takuun suhteen ja todellakin, jos on Ruoåttisa käyttöönotettu/rekisteröity auto, niin jo vuonna 2020 ja aiemminkin Volvo antanut siellä
pidemmän takuun eli 8v/160tkm kumpi ennen tulee täyteen. Soittelin tänään huoltoaikaa ja 10.10. sain paikalliseen merkkiliikkeeseen tarkistusaikaa. Sanoi puhelimessa suoraan, että on
akkumoduulin vika melko todennäköisesti. Ja just heinäkuussa käytin siinä takaisinkutsukampanjassa, ei ollut mitään, sen jälkeen posahti OBC ja se meni omaan piikkiin. Jotenka vähän on
nyt myös tuuria sikäli, jos autosta on 1 tai useampi (toivon toki näin...) akkumoduuli mennyt, niin Volvon takuu kattaa niiden vaihdon. Vajaa 6v ja 135tkm ajettu auto joten menee tuohon väliin.
Täytyy sanoa, että on ollut sekä hyvää että huonoa tuuria tämän oman XC60sen kanssa. Onneksi tuli otettua ostoliikkeestä se 12kk turva ja nyt tämä laajempi takuu ruoåttintuonnin takia. Huhhuh....
10.10. jälkeen vasta tietää lisää, mutta tälläista taas tällä kertaa. Hieman haisee kiinanlaatu kyllä meidän yksilössä vai onkohan tuo sitten kuinkakin yleistä tällainen vikasuma näiden hybridikilkkeiden
suhteen... No onneksi on merkkiliikkeessä asiantuntevaa ja mukavaakin porukkaa, ymmärtävät nämä hommat ja jos nyt takuu tulee vastaan tuossa, niin pakkohan se on olla (ainakin jonkin aikaa) taas
tyytyväinen :P Eilen meinas vähän ketuttaa, mutta tänään taas ei... :nohnoh  8) Paistaa se aurinko joskus idästäkin vai miten se meni ;D Tuossa auton garantie bok -kohta ja siitä suomennus :




« Viimeksi muokattu: 29.09.2025, 19:48:17 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #241 : 29.09.2025, 19:25:27 »
Tuossa vielä vähän samantapaista keskustelua, mistä bongasin myös tuon tuontiauton takuuhomman. Ja sama juttu oli myös auton ruotsinkielisessä garantie bok -loppuosassa.
https://www.autostadium.fi/index.php?threads/volvo-xc-60-hybridij%C3%A4rjestelm%C3%A4n-vika.10642/
Muutama kuva vikakoodeista, noita B1A ja B10 alkuisia tulee yleensä aika-ajoin mutten niistä mitään ongelmaa ole autossa missään vaiheessa havainnut jne :







Tuo P1281(68) on ihan uusi vikakoodi, mutta se voi myös liittyä tuohon becm tms hybridijärjestelmän toimintaan.
Myös P0BBD(92) eilisestä ihan uusi vikakoodi ja siinähän ihan selvästi sanotaan "hybrid battery pack...."

EDIT : mikäli ja aika todennäköisestikin hybridiakustosta löytyy vioittunut moduuli tms, niin korjaus menee kuitenkin vuoden 2026 puolelle (ilmeisesti noita alkanut tulemaan paljon ja/tai akkumoduulien saatavuudessa viivettä...). Eli muutama kuukausi - vajaa puolisen vuotta kait tulee bensalla ajelua :-\
Omamekaanikko sanoi, että Volvolta on jälkikäteen mahdollista hakea korvausta bensakuluista ja tämä oli kyllä aika mahtava uutinen mikäli asia menee siten, että takuuseen saadaan uusi(a) moduuli/moduuleita ja vieläpä jotain hyvityksiä kohonneen bensankulutuksenkin suhteen. Ei kai tuota voi olla kuin tyytyväinen Volvon palveluun mikäli näin menee. Jääpi nähtäväksi 10.10. jälkeen. Heinäkuussa tai siis silloin, kun autot ovat käyneet siinä takaisinkutsukampanjassa R10312 niin sen yhteydessä autoihin on käsittääkseni asennettu sellainen päivitetty ja tarkempi softa, mikä tutkailee akuston kuntoa ja onni onnettomuudessa meidän yksilössä tämä softa on sitten kait havainnut jotain tarkempaa, näin olen tulkinnut... Tai sitten vaan pikspoks joku moduuli tullut just sopivasti pari kk tuon kampanjan jälkeen tiensä päähän, aika harmillista silti, mutta katsotaan miten tuo takuuvaihto mahdollisesti sitten menee...
« Viimeksi muokattu: 29.09.2025, 19:39:51 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #242 : 29.09.2025, 21:20:32 »
Mitenköhän Saksasta tuodun takuu on täällä akun suhteen? Ainakin Volvon Saksan sivuilla on mainittu 8v tai 160tkm myös.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #243 : 29.09.2025, 21:54:25 »
Mitenköhän Saksasta tuodun takuu on täällä akun suhteen? Ainakin Volvon Saksan sivuilla on mainittu 8v tai 160tkm myös.
Luulisin Niclashki tuon asian olevan teillä ihan sama kuin meillä ja varmistuksen voi katsoa sieltä auton paperisesta saksankielisestä huoltovihkosta, jos se vain vielä löytyy.
Meillä se oli aika lailla siellä vihkon ihan lopussa, tosin omamekaanikko sen tuntui jo muutenkin tietävän, kun aikaa varasin eli vahvistus tuli myös suullisesti puhelimitse.
Itellä ollut sen verran murheita tuon kulkineen kanssa pari kertaa jo aiemmin, että asiallisesti mutta aika painavasti sen sanoin, että kyllä tässä nyt jonkinlaista vastaan
tuloa jo kaipaisin ja onneksi tuo takuu nyt ainakin toteutuu, mutta itse viasta ei vielä 100% varmuutta. Uskon kyllä, että sen verran ammattitaitoinen kaveri toisessa päässä,
että osasi tuolla "mittaristoilmoituksella" ja parilla luetellulla vikakoodilla jo puhelinkonsultaatiota antaa :D
Käsittääkseni noita alkuperäismaan "asetuksia" pitää Suomessa tuontiautojen suhteen kunnioittaa mutten tiedä miksi tuo koskee vain hybridiakustoa eikä esim. pidennettyä
jakohihnan vaihtoväliä... Toisaalta varmempi tehdä ajoissa joten tuo pidennetty jakohihnan vaihtoväli voi olla joissakin vikatapauksissa liian myöhäistä...
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #244 : 29.09.2025, 22:41:13 »
Pitääpä tutkia, on tuossa kaikki paperit kyllä tallessa ja jakopäänkin laitatin kesällä, kun tuli 5v täyteen.

Mutta toisi vähän vielä turvaa muutamaksi vuodeksi, kun autolla on nyt ajettu noin 85tkm, eli senkin puolesta akkutakuu sekä iän puolesta pitäisi olla voimassa.

EDIT: Löytyihän sieltä huoltokirjasta maininta akun takuusta. 8 vuotta tai 150tkm.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2025, 12:52:51 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #245 : 30.09.2025, 11:51:13 »
Uskon kyllä, että sen verran ammattitaitoinen kaveri toisessa päässä,
että osasi tuolla "mittaristoilmoituksella" ja parilla luetellulla vikakoodilla jo puhelinkonsultaatiota antaa :D
Käsittääkseni noita alkuperäismaan "asetuksia" pitää Suomessa tuontiautojen suhteen kunnioittaa mutten tiedä miksi tuo koskee vain hybridiakustoa eikä esim. pidennettyä
jakohihnan vaihtoväliä...
Jakohihnan vaihtoväli on perusteltu täkäläisillä olosuhteilla, joten on aika ymmärrettävää, ettei ostamaan  olosuhteet säily täällä. Muuten on kyllä positiivista, että paremmat takuuehdot ovat täällä voimassa. Onkohan se laajemminkin näin, vai hyvitteleekö Volvo niukkenevia asiakkaitaan?

Oman S90 ohjekirja ja keskinäyttö mahdollisti mm huollon tilauksen ja vikakoodien etäluvun. Omamekaanikko kertoi, että ei vielä… Ei taida onnistua koskaan, mikähän mättää?

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #246 : 30.09.2025, 20:50:32 »
Nyt kun tuon huoltokirjan tutkin, niin 8 vuotta, mutta 150tkm, jännä että Ruotsiin on eroa Saksalla 10tkm takuussa. Mutta pitäisi olla siis vielä 3 vuotta ja noin reilu 65tkm takuuta jäljellä.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #247 : 01.10.2025, 14:57:01 »
Nyt kun tuon huoltokirjan tutkin, niin 8 vuotta, mutta 150tkm, jännä että Ruotsiin on eroa Saksalla 10tkm takuussa. Mutta pitäisi olla siis vielä 3 vuotta ja noin reilu 65tkm takuuta jäljellä.
No hyvä hommahan tuo on, mutta täytyy kyllä ihmetellä noita takuuaikojen eroja eri maissa ja sentään samoista autoista kyse tai että tehtaalta tulleet jne ja sitten eri maissa eri takuut... :idiot2:
Seuraavan auton jos Volvon vielä hommaan toivottavasti, niin pitää kyllä vakavasti harkita niitä Selekt-vaihtoautoja, koska niissähän on vissiin aika hyvät jatkotakuut jne?
Aika karusti tuo kulutus alkaa taajama- ja kaupunkiajossa nousta, kun ei voi käyttää sähköä ja itellä tuo B-vaihteenkin toiminta muuttunut eli rullaa käytännössä kuten D-asennossa. Varmaan se
automatiikka estää ja säätää liiallista akkujen kuormittumista, niin 9L molemmin puolin nyt ilman ilmastointiakin hörppää... Ei ole luultavasti mitään eroa siinä, että käyttääkö "hybrid" vai "individual"
ajomoodeja bensankulutuksen kannalta, kun "pure" tilaa ei uskalla laittaa ettei akusto/moduulit enempää vaurioidu joten etuvedolla mennään.
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #248 : 01.10.2025, 18:05:07 »
No hyvä hommahan tuo on, mutta täytyy kyllä ihmetellä noita takuuaikojen eroja eri maissa ja sentään samoista autoista kyse tai että tehtaalta tulleet jne ja sitten eri maissa eri takuut... :idiot2:
Seuraavan auton jos Volvon vielä hommaan toivottavasti, niin pitää kyllä vakavasti harkita niitä Selekt-vaihtoautoja, koska niissähän on vissiin aika hyvät jatkotakuut jne?
Aika karusti tuo kulutus alkaa taajama- ja kaupunkiajossa nousta, kun ei voi käyttää sähköä ja itellä tuo B-vaihteenkin toiminta muuttunut eli rullaa käytännössä kuten D-asennossa. Varmaan se
automatiikka estää ja säätää liiallista akkujen kuormittumista, niin 9L molemmin puolin nyt ilman ilmastointiakin hörppää... Ei ole luultavasti mitään eroa siinä, että käyttääkö "hybrid" vai "individual"
ajomoodeja bensankulutuksen kannalta, kun "pure" tilaa ei uskalla laittaa ettei akusto/moduulit enempää vaurioidu joten etuvedolla mennään.

On nämä takuut vähän ihmeellisiä joo eri maissa kun näin paljon on heittoa. Ehkä kilpailua enemmän toisten merkkien kanssa?

Jos hybridi järjestelmä/akku on virhetilassa, niin ei tuo B- vaihde voi oikein toimiakkaan oikein kun auto lataisi aina akku vauhtia hidastaessa.

Volvon oma Selekt on kyllä hyvä, se pitää myöntää. Tosin sekään ei maksa esim pyöränlaakereita tms kuluvaa. Sain sen kokea V90 D5 AWD mallissa. Myös jos on enemmän ajettu ja tarjoavat joskus 2v selektiä, versiolla 1v select ja 1v jatkotakuu toisen (carantia) myöntämänä, niin se jälkimmäinen vuosi ei ole niin kattava (verrattavissa mielestäni kalliisiin, melko turhiin joppariliike autoturviin).  Tämän Selekt takuun takia monesti olen kaivanut vähän enemmän taskun pohjaa uudempia Volvoja ostaessa ja suosinut sinistä.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2025, 18:08:35 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa t4power

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 279
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #249 : 01.10.2025, 19:08:00 »
Oon pistäny merkille että helvetin kalliita on näissä uudemmissa autoissa remontit jos osuu kohdalle. Työkaveri osti käytetyn klonsvagenin jota korjattu jo 10tkm aikana jo liikkeen takuun piikkiin 5000€. Youtubessa siintomaa teki polestar2 remonttia peileihin, vetareihin sekä takasumareihin liittyen joka kustanti 4651€ eikä peilit ja sumarit tullut edes kuntoon ;D

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #250 : 01.10.2025, 19:20:56 »
Oon pistäny merkille että helvetin kalliita on näissä uudemmissa autoissa remontit jos osuu kohdalle. Työkaveri osti käytetyn klonsvagenin jota korjattu jo 10tkm aikana jo liikkeen takuun piikkiin 5000€. Youtubessa siintomaa teki polestar2 remonttia peileihin, vetareihin sekä takasumareihin liittyen joka kustanti 4651€ eikä peilit ja sumarit tullut edes kuntoon ;D
Jep ilman myyntiliikkeen 12kk takuuta ja tätä Volvon laajempaa "ruoåttintakuuta" itellä olis kai maksanut nämä yht. n. 8900€ (erad2 3386,72€ ja OBC 2110€ ja arvioisin 1 moduuli nyt n. 3400€ mitä sanottu) mutta vissiin tuota ite vähän yli 2k€ kustannuksilla selvisi. Akkutakuuta vielä reipas vuosi 2026/27 vaihteeseen jolloin tulee 160tkm mittariin, mutta jos sinä aikana vielä lisää porsii, niin laitan kiertoon koko möhkön... Pornstar 2sta olin ajatellut, mutta taidan unohtaa Siintomaankin probleemien takia ja liian matala malli. Vissiin se pitää nöyrtyä esim. Toyotan sähkömalleihin... Toyota lupailee akkutakuuta 1 milj.km/10v uusiin, jos huoltaa asianmukaisesti merkkiliikkeissä... Ajatelkaapa kaikki nuo 3 juttua mulle nyt tulleet suunnilleen 2 vuoden aikana! Ei olis kyllä uskonut, mutta "Made in China" kait siinä jotain perääkin siis on? 3 viimeistä autoa olleet kaikki ihan susia eli 2 kakkosautoa (Volvo S40 1.8 bensa -05 ja Tojjootta Korolla 1.6 -03 meni melkoisesti huoltoihin) ja nyt tämä pääkulkine. Seuraava voisi ja saisikin olla kyllä paljon luotettavampi. Vaan onko noista sähkökulkineista oikeastaan mikään ns. "luotettava". Aika ja kokemus sen vain näyttää :-[ Ainoastaan nyt Volvon oma "käyttäjäkohtainen elinikäinen takuu" pitää merkissä, mutta kun noita hybridijuttujen vikapaikkoja ja moduulejakin on X määrä, niin...
« Viimeksi muokattu: 01.10.2025, 19:51:12 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #251 : 02.10.2025, 08:29:00 »
Oon pistäny merkille että helvetin kalliita on näissä uudemmissa autoissa remontit jos osuu kohdalle. Työkaveri osti käytetyn klonsvagenin jota korjattu jo 10tkm aikana jo liikkeen takuun piikkiin 5000€. Youtubessa siintomaa teki polestar2 remonttia peileihin, vetareihin sekä takasumareihin liittyen joka kustanti 4651€ eikä peilit ja sumarit tullut edes kuntoon ;D

Tämän tapauksen tiedänkin, tunnen hänet. Itsekin etsin ensin Polestarin 2- mallia, mutta ilmeni että takakontti on kumminkin niin matala, että sinne ei isompi koira mahtunut. Olisi muuten kyllä tullut. Tosin olen tässä summaillut että melko pienellä olen selvinnyt näiden uudempien SPA- alustaisten kanssa. Isoin remontti on tainnut olla näissä kolmessa, mitä on ollut, niin Eradin tasasuuntaaja, se meni edellisestä V90 T8- mallista jo 25tkm kohdalla ja näin tehdastakuuseen. Muutamia takaoven lukkoja on tietysti vaihdettu myös selektiin.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2025, 08:30:43 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #252 : 02.10.2025, 13:13:25 »
Tämän tapauksen tiedänkin, tunnen hänet. Itsekin etsin ensin Polestarin 2- mallia, mutta ilmeni että takakontti on kumminkin niin matala, että sinne ei isompi koira mahtunut. Olisi muuten kyllä tullut. Tosin olen tässä summaillut että melko pienellä olen selvinnyt näiden uudempien SPA- alustaisten kanssa. Isoin remontti on tainnut olla näissä kolmessa, mitä on ollut, niin Eradin tasasuuntaaja, se meni edellisestä V90 T8- mallista jo 25tkm kohdalla ja näin tehdastakuuseen. Muutamia takaoven lukkoja on tietysti vaihdettu myös selektiin.
Siintomaan videoita tulee kyllä paljon katottua ja monipuolinen/asiallinen kaveri ja sattuuhan sitä... Pornstarilta tulossa jossain vaiheessa se 7-malli (kompakti SUV), joka on itse asiassa paljonkin 3:sta pienempi, olisko suunnilleen edellisen Volvo XC40/EX40sen kanssa samaa kokoluokkaa? Tässä jotain https://moottori.fi/uutinen/polestar-7n-tuotantopaikaksi-vahvistettu-kosice-slovakia/ ja https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/9945499c-607c-4635-8d1c-89972a94222d
Tuo Selekt vaikuttaa siis ihan asialliselta? Pitää pistää korvan taakse, kun Volvossa kuitenkin haluaisin edelleen jatkaa, ei siinä sen suhteen mitään isompaa! Toisaalta lohduttaa tuon toivottavasti takuuseen menevän akkuhomman kannalta se, että minulle ovat kyllä monta kertaa marmorilla todenneet, että 1 moduulin vaihdon jälkeen ei kait ole heti uusia korkkauksia tullut? Vaan mistäpä sen tietää... Erittäin huonoa tuuria ollut ja edellisestä Volvo V90CC D4 ei mitään huonoa sanottavaa, oli aivan upea ja mahtava auto (oi jospa olisin vain pysynyt siinä :P mutta se dieselin tulevaisuus...?) Ja siinä HVH (jokainen lukekoon kuten haluaa...) Kokkolan ammattimiehen videossahan oli sellainen yksittäinen akkumoduulin "elektronipussi" tai mikälie ehkä vaan mennyt. Mutta onhan niitäkin per akkumoduuli sitten melko suuri määrä... Media on nykyään melko armotonta ja paljon tulee negatiivista eri malleista, vaikka ei kai mikään malli ole mikään sateentekijä ja sähköautoistakin vielä melko vähän kokonaiskuvan kannalta riittävää dataa. Mersut ja Bemarit yms?!? Eniten kai noita "jossain" on tuntunut olevan pajalla. Näitähän kyllä riittää ja sähköautojen akustot? Tässähän on ollut sellainen lohdullinen seikka, että ajot silti kuitenkin jatkuu eli ei ole ns. jättänyt tien päälle (kuten ei itse asiassa mikään aiempikaan auto tai jos ei yhtä Opel Zafiran parkkipaikalta hinausta lasketa :buck2:)
Onko Niclashki tuo "tasasuuntaja" mahdollisesti just se sama mikä meilläkin piti rempata? Eli se joku voimansiirtoon ja sähköisen ajon päällekytkennän juttuun liittyvä? (Mulla ERAD2 huollon kuitissa maininta "Paketti" 46511-X6101 ERAD-voimansiirron vaihto) Olisiko siis sama?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2025, 13:21:20 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12381
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #253 : 02.10.2025, 14:01:36 »
Oon pistäny merkille että helvetin kalliita on näissä uudemmissa autoissa remontit jos osuu kohdalle. Työkaveri osti käytetyn klonsvagenin jota korjattu jo 10tkm aikana jo liikkeen takuun piikkiin 5000€. Youtubessa siintomaa teki polestar2 remonttia peileihin, vetareihin sekä takasumareihin liittyen joka kustanti 4651€ eikä peilit ja sumarit tullut edes kuntoon ;D
Omalle kohdalle sattui vuosia sitten 2007 vuosimallin S80 D5 AWD. Ostin sen 199tkm ajettuna. 3 vuodessa poltin siihen korjauksiin ja huoltoihin 12 tuhatta rahaa. Ja käytin tarvikeosia aina kun oli mahdollista. Edellisen omistajan ajoilta löytyi 160tkm ajettuna 4600€ kuitti Wetteriltä :D.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 586
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #254 : 02.10.2025, 16:21:59 »
Omalle kohdalle sattui vuosia sitten 2007 vuosimallin S80 D5 AWD. Ostin sen 199tkm ajettuna. 3 vuodessa poltin siihen korjauksiin ja huoltoihin 12 tuhatta rahaa. Ja käytin tarvikeosia aina kun oli mahdollista. Edellisen omistajan ajoilta löytyi 160tkm ajettuna 4600€ kuitti Wetteriltä :D.
Voi herranjestas sentään! Otan osaa... Ei se ole autoilu mitenkään halpaa ja "toimivaa ja parasta" ei kai ole olemassakaan :'(
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

 

Autoracing  KL-varaosat