Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
14 (24.6%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
7 (12.3%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
8 (14%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
10 (17.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
5 (8.8%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (1.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
7 (12.3%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 51

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 258 Vastauksia
  • 77973 Lukukerrat

taunox, volvoandy ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 828
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #255 : 02.10.2025, 18:35:45 »
Siintomaan videoita tulee kyllä paljon katottua ja monipuolinen/asiallinen kaveri ja sattuuhan sitä... Pornstarilta tulossa jossain vaiheessa se 7-malli (kompakti SUV), joka on itse asiassa paljonkin 3:sta pienempi, olisko suunnilleen edellisen Volvo XC40/EX40sen kanssa samaa kokoluokkaa? Tässä jotain https://moottori.fi/uutinen/polestar-7n-tuotantopaikaksi-vahvistettu-kosice-slovakia/ ja https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/9945499c-607c-4635-8d1c-89972a94222d
Tuo Selekt vaikuttaa siis ihan asialliselta? Pitää pistää korvan taakse, kun Volvossa kuitenkin haluaisin edelleen jatkaa, ei siinä sen suhteen mitään isompaa! Toisaalta lohduttaa tuon toivottavasti takuuseen menevän akkuhomman kannalta se, että minulle ovat kyllä monta kertaa marmorilla todenneet, että 1 moduulin vaihdon jälkeen ei kait ole heti uusia korkkauksia tullut? Vaan mistäpä sen tietää... Erittäin huonoa tuuria ollut ja edellisestä Volvo V90CC D4 ei mitään huonoa sanottavaa, oli aivan upea ja mahtava auto (oi jospa olisin vain pysynyt siinä :P mutta se dieselin tulevaisuus...?) Ja siinä HVH (jokainen lukekoon kuten haluaa...) Kokkolan ammattimiehen videossahan oli sellainen yksittäinen akkumoduulin "elektronipussi" tai mikälie ehkä vaan mennyt. Mutta onhan niitäkin per akkumoduuli sitten melko suuri määrä... Media on nykyään melko armotonta ja paljon tulee negatiivista eri malleista, vaikka ei kai mikään malli ole mikään sateentekijä ja sähköautoistakin vielä melko vähän kokonaiskuvan kannalta riittävää dataa. Mersut ja Bemarit yms?!? Eniten kai noita "jossain" on tuntunut olevan pajalla. Näitähän kyllä riittää ja sähköautojen akustot? Tässähän on ollut sellainen lohdullinen seikka, että ajot silti kuitenkin jatkuu eli ei ole ns. jättänyt tien päälle (kuten ei itse asiassa mikään aiempikaan auto tai jos ei yhtä Opel Zafiran parkkipaikalta hinausta lasketa :buck2:)
Onko Niclashki tuo "tasasuuntaja" mahdollisesti just se sama mikä meilläkin piti rempata? Eli se joku voimansiirtoon ja sähköisen ajon päällekytkennän juttuun liittyvä? (Mulla ERAD2 huollon kuitissa maininta "Paketti" 46511-X6101 ERAD-voimansiirron vaihto) Olisiko siis sama?

Mä en tarkkaan osaa sanoa, mikä osa tarkalleen oli. Auto oli silloin noin vuoden vanha ja yllättäen huomasin kun Kehä 1:stä työntelin sähköllä, että kun enemmän laittoin kaasua, niin normi moottori ei käynnistynyt ollenkaan. Sitten kunnolla runttasi niin se tuli mukaan kunnolla jysäyttäen... AWD moodi ei silloin toiminut toiminut ja mitähän muuta olikaan jännää. Mitään vika ilmoituksia ei tullut mittaristoon. Se toimi seuraavan kerran kun ajoin niin normisti ja teki noin viikon päästä taas saman, eli kun tehoa halusi kaistan vaihdossa niin sitä ei tullutkaan kuin sitten todella pitkällä viiveellä rysäyttäen. Bilialle auto Kaivokselaan "pikahuoltoon" koodien lukuun. Samantien tuomio, että otappa tuosta Hertzin Volvo, että tämä jää nosturille. Eradin tasasuuntaaja mennyt ja voi mennä muutama viikko, että saavat osan. Sain auton noin 1,5 viikon päästä kunnossa, mutta ei mukana ollut selvitystä mitä tarkalleen oli tehty.
V90 T8 2020 Inscription

Paikalla volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #256 : tänään kello 14:15:26 »
Mä en tarkkaan osaa sanoa, mikä osa tarkalleen oli. Auto oli silloin noin vuoden vanha ja yllättäen huomasin kun Kehä 1:stä työntelin sähköllä, että kun enemmän laittoin kaasua, niin normi moottori ei käynnistynyt ollenkaan. Sitten kunnolla runttasi niin se tuli mukaan kunnolla jysäyttäen... AWD moodi ei silloin toiminut toiminut ja mitähän muuta olikaan jännää. Mitään vika ilmoituksia ei tullut mittaristoon. Se toimi seuraavan kerran kun ajoin niin normisti ja teki noin viikon päästä taas saman, eli kun tehoa halusi kaistan vaihdossa niin sitä ei tullutkaan kuin sitten todella pitkällä viiveellä rysäyttäen. Bilialle auto Kaivokselaan "pikahuoltoon" koodien lukuun. Samantien tuomio, että otappa tuosta Hertzin Volvo, että tämä jää nosturille. Eradin tasasuuntaaja mennyt ja voi mennä muutama viikko, että saavat osan. Sain auton noin 1,5 viikon päästä kunnossa, mutta ei mukana ollut selvitystä mitä tarkalleen oli tehty.
No näköjään tuossa ERAD(2)ssa on myös useampi osa, mitkä voivat siis porsia rikki... Onneksi meillä nyt tuo nelivetokin (vielä) toimii vaikkei akkua voi ladata ollenkaan ja se rekuperointi rullauksissa ja jarrutuksissakin on aika perseellään. Pure-moodin käytön olen unohtanut nyt siihen saakka, että saadaan selvyys mikä hybridiakustossa on vialla ja katsotaan sitten huollon/vaihdon tms? jälkeen, että mitä tuon koko auton kanssa tekee, kun vielä kohtuudella siitä vaihdossakin korjattuna saisi.
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1146
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #257 : tänään kello 15:15:19 »
kun vielä kohtuudella siitä vaihdossakin korjattuna saisi.
Kaveri hamuaa täyssähköä, mutta pettyi T8 vaihtotarjoukseen. XC60 dieseli olisi ollut halutumpi ELK.

Paikalla volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #258 : tänään kello 18:05:55 »
Kaveri hamuaa täyssähköä, mutta pettyi T8 vaihtotarjoukseen. XC60 dieseli olisi ollut halutumpi ELK.
Näitä XC60 automalleja on myyty Suomessa niin paljon, että tarjontaa tosiaan riittää ja vaihtohinnat voivat kyllä olla ihan mitä sattuu...
Vois varmaan joutua maksamaan kohtuudella väliäkin, jos vaihtais samanikäisen ja -ajetun T8:n esim. D4 dieseliin (ovat melko harvinaisia, varsinkin D5...)
1. XC60 T8 TE MY2020 135tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihtoa odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

 

RallyBaron  Samppasport