Siintomaan videoita tulee kyllä paljon katottua ja monipuolinen/asiallinen kaveri ja sattuuhan sitä... Pornstarilta tulossa jossain vaiheessa se 7-malli (kompakti SUV), joka on itse asiassa paljonkin 3:sta pienempi, olisko suunnilleen edellisen Volvo XC40/EX40sen kanssa samaa kokoluokkaa? Tässä jotain https://moottori.fi/uutinen/polestar-7n-tuotantopaikaksi-vahvistettu-kosice-slovakia/ ja https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/9945499c-607c-4635-8d1c-89972a94222d
Tuo Selekt vaikuttaa siis ihan asialliselta? Pitää pistää korvan taakse, kun Volvossa kuitenkin haluaisin edelleen jatkaa, ei siinä sen suhteen mitään isompaa! Toisaalta lohduttaa tuon toivottavasti takuuseen menevän akkuhomman kannalta se, että minulle ovat kyllä monta kertaa marmorilla todenneet, että 1 moduulin vaihdon jälkeen ei kait ole heti uusia korkkauksia tullut? Vaan mistäpä sen tietää... Erittäin huonoa tuuria ollut ja edellisestä Volvo V90CC D4 ei mitään huonoa sanottavaa, oli aivan upea ja mahtava auto (oi jospa olisin vain pysynyt siinä
mutta se dieselin tulevaisuus...?) Ja siinä HVH (jokainen lukekoon kuten haluaa...) Kokkolan ammattimiehen videossahan oli sellainen yksittäinen akkumoduulin "elektronipussi" tai mikälie ehkä vaan mennyt. Mutta onhan niitäkin per akkumoduuli sitten melko suuri määrä... Media on nykyään melko armotonta ja paljon tulee negatiivista eri malleista, vaikka ei kai mikään malli ole mikään sateentekijä ja sähköautoistakin vielä melko vähän kokonaiskuvan kannalta riittävää dataa. Mersut ja Bemarit yms?!? Eniten kai noita "jossain" on tuntunut olevan pajalla. Näitähän kyllä riittää ja sähköautojen akustot? Tässähän on ollut sellainen lohdullinen seikka, että ajot silti kuitenkin jatkuu eli ei ole ns. jättänyt tien päälle (kuten ei itse asiassa mikään aiempikaan auto tai jos ei yhtä Opel Zafiran parkkipaikalta hinausta lasketa
)
Onko Niclashki tuo "tasasuuntaja" mahdollisesti just se sama mikä meilläkin piti rempata? Eli se joku voimansiirtoon ja sähköisen ajon päällekytkennän juttuun liittyvä? (Mulla ERAD2 huollon kuitissa maininta "Paketti" 46511-X6101 ERAD-voimansiirron vaihto) Olisiko siis sama?
Mä en tarkkaan osaa sanoa, mikä osa tarkalleen oli. Auto oli silloin noin vuoden vanha ja yllättäen huomasin kun Kehä 1:stä työntelin sähköllä, että kun enemmän laittoin kaasua, niin normi moottori ei käynnistynyt ollenkaan. Sitten kunnolla runttasi niin se tuli mukaan kunnolla jysäyttäen... AWD moodi ei silloin toiminut toiminut ja mitähän muuta olikaan jännää. Mitään vika ilmoituksia ei tullut mittaristoon. Se toimi seuraavan kerran kun ajoin niin normisti ja teki noin viikon päästä taas saman, eli kun tehoa halusi kaistan vaihdossa niin sitä ei tullutkaan kuin sitten todella pitkällä viiveellä rysäyttäen. Bilialle auto Kaivokselaan "pikahuoltoon" koodien lukuun. Samantien tuomio, että otappa tuosta Hertzin Volvo, että tämä jää nosturille. Eradin tasasuuntaaja mennyt ja voi mennä muutama viikko, että saavat osan. Sain auton noin 1,5 viikon päästä kunnossa, mutta ei mukana ollut selvitystä mitä tarkalleen oli tehty.