Carcom Oy  Elekma

Lukuisia kysymyksiä ja vikalistaa vm98 S70 TDI ongelmista!

  • 29 Vastauksia
  • 8671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilho123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Aiemmin 850 farmarin omistaneena traktorikuume nousi. Elikkä tuli hommattua tuollainen S70 vm-98 TDI autom. Autollahan on ajettu vasta :D se 598 tuhatta, mutta tekniikka on loistavassa kunnossa. Automaatti vaihtaa huomaamattomasti ja kone raksuttaa kuin uusi. Toki noilla kilometreillä voikin olettaa erilaisia "ominaisuuksia" jotka paljastuneet ajan kanssa. Olisi kiva kuulla vinkkejä ja neuvoja tämän kulkineen kanssa.

1 ) Auto on katsastettu 25.10 hyväksytysti, korjauskehotus on tullut "Akselistot, pyörät ja jousityus, Etuakselisto, Kallistuksen vakaajan kiinnitys, väljyksellinen, Oikealla" Eli siis koiranluut? Kannattaako vaihtaa molemmat samalla?   Myös satunnainen kolina kuopissa ym?

2) Kuoppaisella tiellä / mukulakivillä oikealta keulasta apparin puolelta kuuluu kitinää, sellaista vähän sirisevää. Liittyykö ylempään? ^  ??

3) Mittariston valaistus on suht. pimeä, samaten kytkimet ja muut härpäkkeet. Onko iso työ purkaa mittaristo? Kuinka fixata? Ohjeita?

4) Vasemmanpuoleinen takaovi ei aukea kaukosäätimellä saati avaimella. Sähkövikaa?

5) Auto puoltaa jarruttaessa hieman vasemmalle, ei aina, välillä. Ei liiemmin vielä häiritsevä ominaisuus.

6) Sisävalot eivät syty kun lukitsen / oven avaa, vaikka namiska on oikeassa asennossa. Ainut syttyvä valo on jalkatilalamppu. Muuten kaikki valot toimivat hyvin. Kuinka fixata?

7) Takaluukun jousi on poikki, ei pysy ylhäällä ja pamahtaa kamalalla voimalla alas.

8 ) Mittaristossa palaa pesunestevalo, vaikka säiliö on täynnä. Anturivika? Kuinka fixata? Häiritsevä ominaisuus

9) Pakkivalot eivät pala, toinen takavalo ei pala.

10) Mistä johtuu lievä tärinä 80-100km nopeudessa, ei ilmene aina

Lisään jos löydän jotain muuta.

Kyllä se TDI on vaan karun härski laitos!


« Viimeksi muokattu: 28.12.2011, 12:42:52 kirjoittanut vilho123 »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tässä muutamia vastauksia/veikkauksia numeroituna:

1) Koiranluut hyvinkin, ei se välttämätöntä ole molempia vaihtaa, mutta jos vaan mahdollista, niin kannatanee kuitenkin vaihtaa molemmat.

4) Keskuslukon sähkömoottori/liitinvikaa ko. ovessa.

7) Tuskin sentään poikki on vai kurkistitko jo sinne verhoilujen sisään? Eiköhän se kaasujousi vaan ole väsähtänyt, enemmän ominaisuus varsinkin halpoja tarvikekaasujousia käytettäessä. Ei ole onneksi paha vaihtaa tuo.

8) Tarkista ensin, että liitin pesunestesäiliön korkissa on kunnolla kiinni

10) renkaiden epätasapaino? Irronnut paino? Kuraa tai lunta/jäätä vanteessa (tuskin näillä säillä, mutta...)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
2. Eihän vain iskunvaimentimen yläpään kumi ole antautumassa?
3. Kun kokeilet säätää mittariston valaistusta himmentimellä niin miltä vaikuttaa, että onko kaikki polttimot kuitenkin ehjiä?
5. Jarrut kannattaisi ehkä käydä läpi ja herkistellä männät + puhdistaa liukupinnat.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
1. Kunhan risan vaihtaa.
2. Tuleeko kitinä hanskalokeron kannesta?
3. Kaupasta tai kirjastosta Haynes-korjausopas. Se auttaa. Kojelaudan yläverhoilu irtoaa helposti ja sitten sen alta mittaritaulu. Ilmasuuttimet vain kiskotaan irti ja sitten ruuvit availlaan niiden alta sekä mittaritaulun aukon yläreunasta ja hanskalokeron aukon yläreunasta. Ritiläsuuttimet lähtevät helpoimmin vetämällä koukulla ritilän takana näkyvistä kiinnikejousiliuskoista. Taskulampulla kannattaa katsoa.
4. Voi olla johto poikki saranan seudulta tai sitten moottori kaipaa putsausta tai.....
5. Oikea etujarrumäntä jumissa. Luultavasti. Koko satula Biltemasta alle satasella, vaihto tunnin homma lumihangessa tehtynä.
6. Tuollaista ei olekaan tarvinnut miettiä. Ovessa oleva kytkin on ainakin kunnossa.




s73

  • Vieras
tarkista myös ne vakaajan korihelat.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
5.)jos jarruttaessa puoltaa,voi olla alatukivarren puslat loppu,ne jotka siellä runkopalkissa.Silloin pääsee koko alatukivarsi kääntymään jarruttaessa.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Volvo745D

  • Vieras
1. Koiran luut kannattaa molemmat vaihtaa, niitä ne "kallistuksenvakajaat" tarkottaa.
2. Kolina kuopissa viittaa melkein aina koiranluihin, ja myöskin niihin alatukivarsien pusliin.
3. Mittariston valot vaihdetaan niin, että ensin irroitettaan kojelaudan "kansi", jonka ruuvit löytyy sen alalaidasta puhaltimen ilmasuulakkeiden alta, niittä saattaa joutua irrottelee. Kansi pois ja mittaristo on muistaakseni jollain vielä kiinni, johdot irti ja nosta mittaristo pois.
4. Lukko tai keskuslukon moottori jumissa/sökö?
5. Enemmän kumoaisin kaikki tähänastiset vastaukset jarruista, ylläolevan kanssa samaa mieltä, ja omakohtaista kokemusta. Omassa puolti jarrutettaessa RAJUSTI oikealle, vaihdoin alatukivarret molemmille puolille. Korjautui. Mullekkin sanottiin että jarrut herkistellä, mutta turhaahan se on, jos jossain on mahdollista kattoa jarrudynamolla jarrut niin kato tehot. Huom. Jos meet ostaa alatukivarsia niin huomaa että bensa ja diesel koneisissa autoissa kiinnitykset apurunkoon ovat erilaiset, dieselissä yhteensä neljällä pultilla(2pulttia per pusla), ja bensakoneisessa kahdella(1pultti per pusla). Huomaat kyllä eron. Nimimerkillä väärät osat tilannut, kun eivät korjaamollakaan uskoneet että se vois olla erilainen  ::)
6. Katso sulake konehuoneen puolelta.
7. Pumput ovat lopussa, löytyy kontin sivuikkunan yläpuolelta pitkittäin muovin alta.
9. Samaa ongelmaa mulla oli 740 volvossa, en löytänyt vikaa enkä ottanut paljolti selvääkään, olisiko vaihteensiirtäjässä joku katkaisija missä on vain likaa.
10. Epätasapainoa vanteissa?

Toivon mukaan jotain apua  :hello:

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Pakkivalon anturi on vaihdelaatikon päällä, helppo vaihtaa kun ensin purkaa kopan siitä edestä pois. Se kulahtaa jossain 400-500 tkm vaiheilla. Itsellä odottaa tuossa vaihtoa.

Tuo oli S70 joten onko ne luukun pumput tosiaan ikkunan päällä?
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Volvo745D

  • Vieras
Pakkivalon anturi on vaihdelaatikon päällä, helppo vaihtaa kun ensin purkaa kopan siitä edestä pois. Se kulahtaa jossain 400-500 tkm vaiheilla. Itsellä odottaa tuossa vaihtoa.

Tuo oli S70 joten onko ne luukun pumput tosiaan ikkunan päällä?
Ohhoh. Aina mä jätän otsikon lukematta/tai luen sen epäselvästi. Joo, ei se sielä voi olla. Mutta luulisin että sielä samanlaiset pumput on kuin farmarissa. Mutta eri paikassa...

Poissa Rocky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Onko se periaatteessa noi simppeli juttu:
3. Mittariston valot vaihdetaan niin, että ensin irroitettaan kojelaudan "kansi", jonka ruuvit löytyy sen alalaidasta puhaltimen ilmasuulakkeiden alta, niittä saattaa joutua irrottelee. Kansi pois ja mittaristo on muistaakseni jollain vielä kiinni, johdot irti ja nosta mittaristo pois.


Pitäis itelle (S70 -97) vaihtaa ajotietokoneen reunimmainen polttimo.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Volvo745D

  • Vieras
Onko se periaatteessa noi simppeli juttu:
3. Mittariston valot vaihdetaan niin, että ensin irroitettaan kojelaudan "kansi", jonka ruuvit löytyy sen alalaidasta puhaltimen ilmasuulakkeiden alta, niittä saattaa joutua irrottelee. Kansi pois ja mittaristo on muistaakseni jollain vielä kiinni, johdot irti ja nosta mittaristo pois.


Pitäis itelle (S70 -97) vaihtaa ajotietokoneen reunimmainen polttimo.
Jos on lähestulkoon samanlainen kojelauta kuin 850 mitä epäilen että poikkeais hirveästi, niin sen poistettua paljastuu kaikki sieltä alta :D Kyllähän siinä ne kaikki maholliset ruuvit saa ettimällä ettiä...
BTW, itsehän laitoin jokaväliin irroituksen jälkeen huomaamattomasti ikkunatiivistettä sen resonoinnin ehkäisemiseksi tyhjäkäynnillä, kun nitisee ja natisee joka paikka...

Poissa Rocky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 336
  • Tilausliikenne kuski linja-autolla / Seinäjoki
Jep, näillä mennään ja odotellaan lämpösempiä kelejä purkuun.
Elämä Ilman Volvoa, niinpä ...Mieti Sitä

http://www.netikka.net/tapio.koistinen/

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Pitäis itelle (S70 -97) vaihtaa ajotietokoneen reunimmainen polttimo.

Onnistuu vaihtaa myös alakautta ilman kojelaudan päällisen irroitusta tuon ajotietokoneen valot... On vaan pikkusen ahdas väli mistä työskennellään.

Jos mittariston näppää irti niin kannattaa varmaan vaihtaa kaikki taustavalot kerralla...  :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Nercs

  • Vieras
7 vaihto-ohje helppo nakki muista vaihtaa molemmat ne kaasujouset sitteen ja käyttää vaseliinia niihin kuppeihin ettei narise.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
7 vaihto-ohje helppo nakki muista vaihtaa molemmat ne kaasujouset sitteen ja käyttää vaseliinia niihin kuppeihin ettei narise.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0

Tuo ohje tosin on farmariin, tässä topicissa on puhe sedanista.

Itsekin kyllä aluksi katselin väärin, että farkusta olisi puhe, tuon omankin jutun kirjoittelin farkun näkökulmasta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Kulkukoira  Proturbo