Mullapa olikin huonoa ja myös hyvää tuuria tämän öljynvaihto-operaation kanssa

Oli ajaessa pettänyt vaihteiston yhden letkuliittimen O-rengas ja Volvo kusi alleen uutta öljyänsä!
Se oli sitä huonoa tuuria

Hyvää tuuria taas oli se että en ajanut eilen öljynvaihdon jäleen kuin vain Petikon Öljypisteeltä kotipihalle eli noin 3km.
Tänä aamuna menin ensin parin kilsan matkan tuohon Louhelaan. ...
Siinä sitten ihmettelin parkkipaikalle ruutuun kurvattuani että onpas ilmastointi jo kondensoinut paljon vettä kun siihen asfaltille oli tullut vana nestetippoja Volvon kääntökaaren mukaisesti. ... Siitä en enempää sitten pohtinut vaan kävin asioillani. ...
Reilun tunnin päästä aioin jatkaa matkaani siitä parkkipaikalta mutta silmäni osuivat niihin asfaltilla oleviin nestetippoihin taas ja nyt ihmettelin että ne eivät olleet kuivuneet siitä kuumalta asfaltilta minnee. ...
Nyt havahduinkin että jospa se ei olekaan vettä vaan jotain muuta nestettä ja olisko vieläpä minun Vollesta peräisin ne. ...
No perhana ... Siellähän moottorin alla oli oikein lätäkkö ja ihka uutta punaista hypoidille haisevaa litkua.
Ei muuta ku soittamaan Petikon Öljypisteelle että mitäs nyt pitää tehdä?
Öljypisteen Hemmo heti kysyi että onko mulla hinauspalveluvakuutus ja onhan mulla sekin.
Hinauksen tilasin vakuutusyhtiön kautta eikä menny ku vajaa tunti ku hinurityttö peruutti Volvoni takaisin Öljypisteen siltanosturin silloille.
Hemmo ja minä nähtiin heti pohjapahvin irroituksen jälkeen että siitä letkuliitoksesta vuoti öljyä tiputtelemalla vaikka moottori ei ollut käynnissäkään.
Liitos ensin korjattiin vuotamattomaksi uudella O-renkaalla ja tarkalla asennuksella. ... Sitten pantiin moottori käyntiin ja uutta öljyä pumpattiin siitä tarkistusputken kautta niin monta kertaa että sitä alkoi valua reilusti ulospäin siitä tarkistusputkesta. Noin puolitoista litraa oli vain hävinnyt kun en ajanut senttiäkään vuodon havainnoinnin jälkeen.