Hanttarin puoleisen jarrusatulan tein alusta asti uusiksi. Olin jo purkanut satulan, poistanut ensiksi irtoruosteet mekaanisesti ja sen jälkeen vielä loput sitruunahappokylvyssä. Olin Motonetin tiskillä ostamassa jarrusatulan huoltosarjaa (tiivisteet ja uusi mäntä) kun myyjä ilmoitti että "meillä on näitä ihan tehdasuusia satuloita 43€/kpl". Minulla oli tämä projekti siinä vaiheessa jo niin pitkällä että otin kuitenkin sitten sen korjaussarjan, joka näkyy kuvassa.
Sitä voi jokainen miettiä että oliko järkeä kun korjaussarja maksaa 31€ ja 43€ saa tehdasuuden koko satulan. Jos olisin tiennyt että ne ovat nykyään niin edullisia niin en olisi ryhtynyt vanhan korjaukseen.
Tämä kuitenkin muille vastaavan projektin kanssa painiskeleville tiedoksi.

Oli pakko ottaa vielä kuva hanttarin takajarrulevystä. Tästä rummusta on katsastustodistuksen mukaan viime kesänä mitattu tasan 2kN voima käsijarrulle...
Pikkaisen haiskahtaa. Auto ollut silloin autoliikkeen myyntivarastossa.
Ja lopuksi vielä ihan asiaakin:

Olen pähkäillyt siitä asti kun auton ostin (Marraskuu/-23) että toimiiko siinä lohkolämmitin ollenkaan. Ja minkälainen lämmitin siinä edes on? Calix merkkinen on kyllä ja sisähaara johon kyllä tulee sähkö. Mutta tuleeko moottorille?
Olen pitänyt näiden kovienkin pakkasten aikana kaksi tuntia johdon päässä ja sitten kokeillut kädellä moottorilohkoa eri paikoista ja mielestäni se ei lämpene.
En tiedä onko autossa säteilylämmitin lohkon kyljessä vai mitä systeemiä näissä 2.5t on yleensä käytetty?
Aikaisemmissa autoissani on ollut joko alavesiletkussa tai sitten ihan moottorin sisällä vastus ja moottori on ollut venttiilikoppaa myöten tuntuvasti lämmin kun kädellä on kokeillut.
Yritin sitten mitata pistokkeesta lämmitysvastuksen toimintaa. Kuvassa lukema on 154, mutta 134 se pysähtyi kun kahdella kädellä pääsin pitämään mittauspistokkeista kiinni. Mitä mieltä asiantuntijat ovat noista lukemista? Sökönä vai toimiva?