Noniin, katsurilla käyty ja läpihän se meni, no pohjasta.
Ei ilmeisesti huomannut hitsattuja tukivarsia, mutta kysyi pakoputkiklemmareista,
jotka olin laittanut lisävarmistukseksi pitämään takajousia paikoillaan.
Kysyi myös onko vakio jouset, "on on"


Ruuvarin pään kokoisen reiän paikkaaminen hieman eskaloitui kun rupesin etsimään tervettä peltiä





Kolmas paikattava oli poikittaisessa runkopalkissa takajalkotilan kohdilla,
sama reikä on ollut monta vuotta esillä, mutta nyt vasta laittoivat paikkaamaan.
Päivää ennen katsastusta tarkistelin valoja ja äänitorvea, joka ei yllättäen toiminutkaan, olinha sen vaihtanut uuteen Hellaan pari vuotta sitten.
Tarkemmin kun katsoin äänitorvea, oli
toinen liitin hapettunut irti ja toinen oli nipin napin vielä kiinni.
Varttia ennen katsastusta kävin ostamasta Biltemasta kuvan mukaiset torvet ja "asensin" toisen nippusiteillä kiinni, ettei ainakaan siitä jäisi katsastus kiinni.

Alkuperäinen paikka äänitorville vasemman etupyörän edessä on aika karmaiseva, etenkin Suomen kaltaisissa olosuhteissa.
Päätin sitten siirtää äänitorvet johonkin suojaisampaan paikkaan.
Ainakin 240:ssä ja 850:ssä torvet sijaitsevat maskin takana, joten sinne itsekkin aloin niitä sijoittelemaan.


Poikittaisessa palkissa oli sopivasti reijät johon sain tukiraudan pultattua,
johtoja piti hieman pidentää että riittivät, toisessa torvista on matalampi ääni ja toisessa korkeampi.

Vaihdoin koiranluut ja vakaajan kumit, näyttivät olevan alkuperäiset, taisi silläkin olla pieni vaikutus ajettavuuteen.
Koiranluun mutterin kiristin auton paino päällä pyörä maassa, mutta nyt näyttää olevan välystä kun ilmassa.

Muutama vuotta sitten tekemäni keskikupit alkoivat olemaan tiensä päässä, jotan aloin etsimään josko löytäisin sopivia keskikuppeja näihin kopio Virgoihin.
Ebaysta sitten löytyi oikean kokoiset liimattavilla Volvo tarroilla, tilasin jo yhdet talvella, mutta olivat muutaman millin liian pienet, nyt sitten sain oikeat.


Vaihdoin muutama viikko sitten Motonetista ostamani kiilahihnat, mutta ne vinkuivat kuin pieni sika, merkki on Meyle.
Tilasin sitten Boschin hihnat ja ei ole sen jälkeen vinkunut. Samalla parani lataus, olivat vanhat hihnat liian löysällä ja/tai luistivat.
Siinä kun koitin etsiä mistä vinkuminen tulee, kerkesin jo epäillä vesipumpun laakeria, joka on pitänyt pientä ääntä aiemminkin.
Vaihdoin senkin sitten varuilta, uuden
vesipumpun hommasin Motonetista.

Uusi takapenkin vapautuskahva hajonneen tilalle.

Tilattu osa oli oikealle puolelle, mutta kun vain vaihtoi valkoisen osan, sain kahvan toimimaan.

Kirkkaat sivuvilkut kromisilla reunuksilla, nyt on kaikki vilkut kirkkailla laseilla


Uusi ohjaustehostimen säiliö,
vanhassa säiliössä on pienen pieni reikä jossain alemman letkulähdön paikeilla ja näin sopivasti voidellut vasenta sisälokaria.
Uudella säiliöllä ohuempi eli paluuletku jää hieman piukealle kun säiliöt ovat hieman erimalliset, pitänee vaihtaa uusi hieman pidempi sinne.

Joku oli joskus kysyt
näiden klipsien perään, no nyt semmoisetkin on.
Ja vielä lisäksi vaihdoin uudet pakosarjan tiivisteet kanteen, yllättävästi hiljeni

