Tämä siirtyi nyt vaihteeksi talliin. Sain tuosta kampiakselin asentoanturin telineestä molemmat pultit irti, mutta telinehän ei vielä tipahda pois koska se on siinä lohkossa ohjaritapilla kiinni ja aika tiukkaankin (irroitin telineen romumoottorista aiemmin niin tiedän). Pidän myös mahdollisena, ettei sitä telinettä näissä voi irroittaa laatikon ollessa paikallaan, kun siinä se "kaulus" menee jonkun matkaa sinne laatikon kuoressa olevan kolon sisään ja tuon ohjaritapin vuoksi pitäisi juurikin taaksepäin saada vedettyä tuota sen puoli senttiä, tai ainakin se on tarkka sovitus. No jos jotain positiivista, niin sain tuon moottorinumeron etsittyä. Se on 469845, eli aika paljon tuoreempi kuin tuo 178724 jossa anturin teline on vaihtunut, ja koska tuo autossa oleva ko. numeron moottori on saman vuosimallin (1995) autosta peräisin kun autokin, ei voi se alkuperäinenkään moottori olla pre-178724. No tulipa tuokin varmistettua.
Hommasin tuossa myös kolmannen boksin, eliminoidakseni että vika olisi boksissa. Edelleenkään ei käynnisty, ja startatessa ei kierroslukumittarin viisari nouse yhtään.
Seuraava steppi on kai sitten opetella käyttämään tuota oskilloskooppia. Vois mitata signaalin ensin anturin liittimeltä ja sitten vielä moottorinohjausboksin liittimeltä, ettei se huku sinne välille. Kaksi nuita antureita on ja molemmat antaa vastukseksi sen noin. 270 ohmia.
Työnsin tuon rohjon talliin sillä mielin, että se otetaan sieltä vasta ajamalla pois, vähän meinaa usko horjua mutta pakko se on vika löytää kun ihmisten tekemiä ne vain on nämäkin.