Samppasport  Futurez

740 OM606 compound turbodiesel

  • 1209 Vastauksia
  • 397520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
740 OM606 compound turbodiesel
« : 15.01.2012, 16:15:06 »
Tämmönen "perusprojekti" ois meneillään, eli d24 moottori keulalta pois ja tilalle jotain muuta...
Auto on siis -89 d24 turbo intercooler. Auto ollu mulla harrasteautona jo 2008 kesästä asti.
Viime kesänä ostin sitte tuommosen mb:een 24v dieseli koneen ja pistin entisen tekniikan myyntiin.
Kesä meni osia haaliessa ja syksymmällä alotin tuon moottorinvaihto rojektin. Auton ois tarkotus valmistua kesäksi 2013, talvisin kerkiää enempi keskittyyn tähän ja taas kesällä ei varmaan juurilainkaan..

tekniikka:

Moottori: mercedes benz om606
3.0 24v vaparidiesel -97  Moottoriin vaihettu turbokoneen kiertokanget, kansi perushuollettu+jäykemmät venttiilijouset.


8mm herlevi syöttöpumppu,DIESELMEKEN 80LF4 8mm pumppu

holley hp150 & "044"siirtopumput, 9mm polttoainelinjat

Turbo: holset hx 52 mfs 67/70 #16

60mm kiinahukkis

450x500x76 Kiinacooler --> garrett 705x325x130 kenno jossa omavalmiste päädyt.

Devilsown vesi/metanoli ruisku

Laatikko: mb 716.6 6speed bmw 6v zf (gs6-53dz)

Kytkin: bmw m5 -765, sachs massalev, teräsvauhtipyörä, 4- lapainen sintteri

Perä: 1031, spartan "räikkälukko"

Alusta: Polyuretaanipuslat, koni sport iskarit edessä, takana vakiot. Lesjöfors jouset.

Sisusta: sparcon kupitomavalmiste alumiini istuin ja kojelauta, turvakaaret, mokkaratti, verhoilut 1mm alumiinia

Evo2 moottori:

-Om606 turbon lohko johon tehty "korsetti" lisätueksi, lohko hoonattu ja oikaistu molemmin puolin.
-kampiakseli,vauhtipyörä ja kytkin tasapainoitettu
-vakio männät modattuna ja pinnoitettuna
-custom h-profiili kiertokanget
-vaparin kansi joka j.kosusen porttaama, isommat pakoventtiilit, jäykemmät venttiilijouset ja hiotut nokka-akselit
-uudempi öljypumppu
-holset hx55 #22#28 ja holset hx35 #12#16 ahtimet.
-46mm ja 60mm hukkaportit
-omavalmiste pako/imusarja
-Dieselmeken 80LF4 syöttöpumppu

Teho 600hv/850nm@3bar (hx35 #12/hx55 #28)


Teho kadulla: 221hp@304nm

Teho radalla (2016):
629hp@905nm@3,4bar.
542hp@837nm@2,4bar.


1/4 mile (2014)
12,608s@179,82km/h


1/4 mile  (2015)
11,650s@200,25km/h


1/4 mile  (2016)
10,9s@209km/h


1/4 mile (2017)
11,0s@209km/h


1/4 mile (2018)
11,3s@214,5km/h





2008-2011









Tästä lähettiin 2011:















2012:








2013:








2014:










2015:





2016












2017










2018




« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 11:22:22 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #1 : 15.01.2012, 19:03:04 »
Tämän hetkinen tilanne:
moottori paikollaan
cooleri/öljyjäähy/syyläri paikollaan
imusatsi/pakosatsi tehty
kopasta kaikki ylimääränen riisuttu
tankki peräkontissa ym ym..

Seuraavaksi ois vuorassa ahtoputket ja imuputki putsarille.
muutama kuva, otan huomenna kuvia nykytilanteesta:




Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 788
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #2 : 15.01.2012, 19:10:29 »
Mielenkiintoinen projekti näin lukeman perusteella. Kuvat vaan ei nävy....
V70 2.4D -08

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4962
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #3 : 15.01.2012, 19:18:15 »
Kuvat vaan ei nävy....
Kuvablogilla tuntuu olevan välillä ongelmia tai sitten kuvat eivät ole julkisia?
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #4 : 15.01.2012, 19:22:23 »
jokohan nyt näkyy? muutin kuvablogista ne kuvat muillekkin näkyviksi :idiot2:
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #5 : 15.01.2012, 19:25:41 »
jokohan nyt näkyy? muutin kuvablogista ne kuvat muillekkin näkyviksi :idiot2:
Hyvin näkyy.
Mielenkiintoinen projekti.
Mittasitko koskaan tehoja tai suorituskykyä tuolla vanhalla koneella?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #6 : 15.01.2012, 19:34:52 »
joo mittailtiin siitä alle 300hp.. siitä koneesta on syöttöpumppu nykyään eräällä foorumilaisella, olikohan se lanttola?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3489
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #7 : 15.01.2012, 19:46:44 »
Hienoa jälkeä, mikä tuo laatikko oikein on kun ei tuo mersukoodi sano mulle mitään, missä mallissa tuommosta on ollut?

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 283
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #8 : 15.01.2012, 19:52:05 »
mistä hommasit syylärin ja ahto+öljyjäähdyttimet? Näyttävät asialliselta paketilta
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #9 : 15.01.2012, 19:58:46 »
laatikko vissiin jostain 2000-2003 c-mallista, en oo itekkää ihan varma. laatikosta ei muutenkaan mulla oo hirveästi tietoa, ostin laatikon kesällä yhdeltä mersuharrastajalta joka osas siitä sen verran kertoa että jollain on semmonen 450hp mersussa kestäny ja pitäs olla aika jämyt sisuskalut. saa nähä sitte.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 630
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #10 : 15.01.2012, 20:02:43 »
mistä hommasit syylärin ja ahto+öljyjäähdyttimet? Näyttävät asialliselta paketilta
syylärin joltaki yksityiseltä, on ilmeisesti tarkotettu sx nissaniin. cooleri muistaakseni katuauto.fi:stä ja öljyjäähy ahtoja.comista.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 283
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #11 : 15.01.2012, 20:36:22 »
syylärin joltaki yksityiseltä, on ilmeisesti tarkotettu sx nissaniin. cooleri muistaakseni katuauto.fi:stä ja öljyjäähy ahtoja.comista.

Kiitos tiedosta. Pitääpä tutkailla noita sivuja
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #12 : 15.01.2012, 22:10:41 »
paljonko tuosta pumpusta saa syöttöö? vai onko se vielä hankinta listalla :) ja onko täsä volvosa ollu joskus 2xt03 ??
ja ootko mistä tuon metanoli ruutan hommannu ja oliko tyyris? itelläki pikku ajatus käyny mielesä että jos semmosta testais.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 399
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #13 : 15.01.2012, 22:51:55 »
Seurantaan O0
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel
« Vastaus #14 : 16.01.2012, 00:51:01 »
samaa laatikkoa itekki kattelin.
muistaakseni siinä oli kytkin akseli eri mittanen kun mitä pitäs olla. voi olla että muistan väärin.
minkälaisen öljypohjan oot tehnyt?
hyvältä näyttää, jatka samaan malliin.
lisätään nyt sen verran että mulla on ihan vastaava rojekti. ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

KKD Motorsport  Samppasport