Elekma  Autoracing

V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008

  • 19 Vastauksia
  • 13456 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008
« Vastaus #15 : 03.09.2012, 11:59:34 »
Silikonille ääni...

+1

Samoin perustein kuin yllä.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa SummumD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008
« Vastaus #16 : 12.09.2012, 18:29:54 »
Kunhan et silikonia lasipinnoille laita,etikkahappo saattaa tehdä lasin haaleaksi.
Suosittelen pikaliimaa jos ei kauhean pitkältä matkalta ole rikki ja sitten kannattaa umpion saumat käydä läpi sikaflex-massalla,yksi hyvä konsti on kun laittaa letkun pätkän toisen ilmareiän kumitutin tilalle ja muuten laittaa teipillä tms..kaikki ilmareiät kii umpiosta ja pyörittelet varovasti lasi alaspäin umpiota vesialtaassa ja samalla puhallat letkusta ja katsot nouseeko jostain saumasta ilmakuplia,jos niin niistä kohdista sitten saumaus.

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008
« Vastaus #17 : 12.09.2012, 21:05:51 »
Eilen pistin silikonit - tuli tänään heti testattua tositilanteessa ku vettä sato koko päivän ja ihan täydellinen ei tunnu olevan mutta selkeesti parempi jo. Pitää vielä ottaa toisen kerran irti ja tiivistellä paremmin.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008
« Vastaus #18 : 12.09.2012, 23:05:12 »
Kunhan et silikonia lasipinnoille laita,etikkahappo saattaa tehdä lasin haaleaksi.
Suosittelen pikaliimaa jos ei kauhean pitkältä matkalta ole rikki ja sitten kannattaa umpion saumat käydä läpi sikaflex-massalla,yksi hyvä konsti on kun laittaa letkun pätkän toisen ilmareiän kumitutin tilalle ja muuten laittaa teipillä tms..kaikki ilmareiät kii umpiosta ja pyörittelet varovasti lasi alaspäin umpiota vesialtaassa ja samalla puhallat letkusta ja katsot nouseeko jostain saumasta ilmakuplia,jos niin niistä kohdista sitten saumaus.

Niin, tähän tarkennusta senverran, V50 umpioissahan ei ole lasia.. Vaan ABS muovia... Siksi tuo valoumpion pinta "naarmuuntuu / tulee kiveniskuja" ja olen pari umpiota kiillottanut autoglymin hiomatahnallakin... Tämä siis plussaa siinä ettei ne ole lasia.. Eli noita naarmuja ja kiveniskuja saa pois...
Muoville tuo silikoni tuskin pahaa tekee, mutta tosiaan oletukseni oli että kyseinen umpio vuotaa siitä mustan "pohjan" ja kirkkaan "lasin(muovin)" saumasta?

Yhden umpion olen korjannut silikonilla ja siinäkin oli joku 1cm halkeama siinä "lasissa" eli etupuolella kulmassa, ei se kosteus ihmekyllä siitä halkeamasta niinkään sisään mennyt mutta siitä pohjan ja lasin saumasta kyseisestä kohdasta menikin... Siihen silikonia ja homma pelas.. :) Nyt on tuo kyseinen auto katsastettu huomautuksitta, ennen oli merkintä otteessa tuosta ajovalon kosteudesta...

Vielä palatakseni, tuo pikaliima siinä kirkkaalla umpion etupuolella vetää halkeaman kohdan mattapintaiseksi.. Eli viimeisenä vaihtoehtona jotain tuollaista siihen laittaisin.. Joku 2 komponentti muoviliima saattaisi vielä toimiakkin.. Sitäkin kuitenkin niin, että pyyhkisi saumasta ylimääräiset pois huolellisesti.. Kokeile eka vain silikonilla kun sen saa helposti pois eikä mene pinnat.. :)
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 23:07:22 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Bi-Xenon umpiot vm.2008
« Vastaus #19 : 27.09.2012, 00:31:28 »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo