Elekma  Autoracing

e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.

  • 759 Vastauksia
  • 245409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Classic

  • Vieras
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #270 : 09.03.2011, 18:58:56 »
kannattais varoa, siellä tuulee...

Ei saa olla ilkeä {:-)  V:>

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #271 : 09.03.2011, 20:25:08 »
Onko kukaan foorumilainen tutkaillut näkyykö E10 käyttö moottorinohjauksen seoksen sopeutusarvoissa?
Teoriassahan niiden pitäis muuttuua muutama % rikkaalle?

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #272 : 09.03.2011, 20:28:21 »
Onko kukaan foorumilainen tutkaillut näkyykö E10 käyttö moottorinohjauksen seoksen sopeutusarvoissa?
Teoriassahan niiden pitäis muuttuua muutama % rikkaalle?
Omakohtaista kokemusta ei ole, koska päätökseni on alun alkaen ollut se, että Bensaa poltetaan koneessa, ja Viinaa juodaan  ;D
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #273 : 09.03.2011, 20:49:15 »
Eikä varmaan Pekkarisen tuloilla haittaiskaan, vaikka ois tarkoittanutkin etanolia, kun tuskin itse ajelee useaa vuotta vanhemmalla autolla. Paaliin vaan, kun alkaa tehä tepposia, ja kaupasta uutta pihaan. Maailma pelastuu.
Joo uusia autoja tekemällähän tämä maailma varsinki pelastuu. Autojen tekeminen olis pitäny lopettaa 70 luvulla! Vanhoilla olis pärjätty eikä tarttis puhua e kympeistä mittää. Uusien autojen tuotanto saastuttaa nii paljon että vanhoilla olis ajanu piiiiiiiiitkään.
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #274 : 09.03.2011, 21:24:28 »
miten se sitten on mahdollista, että miljoonat aiemmin toimivat autot alkaisivat yhtäkkiä reistaamaan yhtäaikaisesti. eiköhän tyhmäkin tajua että täyttä paskaa se uus aine on. ::)

Missähän nämä miljoonat reistaavat autot ovat? ::)

Itse ajoin (suurimmalta osaltaan vaimo ajoi...) tankillisen verran tuolla 95E10 aineella allekirjoituksen S60:lla. En huomannut mitään eroa missään, ehkä hienoisen kulutuksen kasvun, mutta sekin saattoi mennä muiden tekijöiden piikkiin ja satunnaisvaihteluun, kyse oli kuitenkin vain yhdestä tankillisesta ja aika pienestä erosta. Kulutuksen kuitenkin pitäisi järjellä ajateltuna kasvaa hitusen, koska energiasisältö on pienempi.

Itse siirryin myös tuon 98E5-bensan käyttöön, mutta E5 ei ollut se ratkaiseva tekijä vaan 98. Turbovolvolla nyt vaan on parempi ajaa tolla korkeampioktaanisella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #275 : 09.03.2011, 22:22:11 »

miten se sitten on mahdollista, että miljoonat aiemmin toimivat autot alkaisivat yhtäkkiä reistaamaan yhtäaikaisesti. eiköhän tyhmäkin tajua että täyttä paskaa se uus aine on. ::)
Ei o meillä ainakaan näkyny. Sentäs vaan yksi Suomen suurimmista autotaloista :P
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #276 : 09.03.2011, 23:10:20 »
Suurin osa E10:n aiheuttamista ongelmista on lähinnä harmillisia, toiminnan marginaalisia muutoksia. Esim. pidentynyt starttaaminen tai kulutuksen nousu. Äkkiähän noihin lopulta tottuu ja valitus laantuu.
Nyt vaan osittain pistetään kaikki E10 syyksi vaikka todellisuudessa ei ole varmuutta aineen varsinaisesta etanolipitoisuudesta. Tuolla aiemmin postasin linkin jossa kerrottiin ettei sen sisältöä voi oikein kukaan lopulta valvoa, aine tulee sieltä mistä saadaan, voi olla useita eriä aivan normaalia 95E5.

En silti kyseistä ainetta fanita eikä minulla ole sille käyttöä. Pyörä, auto ja kelkka syövät 98 oktaanista.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #277 : 10.03.2011, 10:52:05 »
Joo uusia autoja tekemällähän tämä maailma varsinki pelastuu. Autojen tekeminen olis pitäny lopettaa 70 luvulla! Vanhoilla olis pärjätty eikä tarttis puhua e kympeistä mittää. Uusien autojen tuotanto saastuttaa nii paljon että vanhoilla olis ajanu piiiiiiiiitkään.
Ja siihen mennessä, kun noiden uusien autojen päästöhyödyt ois maksaneet itsensä takaisin, tää koko planeetta on varmaan jo räjähtänyt, tai jonku laskeuman peitossa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #278 : 10.03.2011, 11:26:55 »
Hesarissa kritisoidaan (VTT:n tutkijoiden toimesta) suomalaista tapaa käyttää E10:iä:

Kaiken kaikkiaan E10-bensiini saattaa jopa lisätä kasvihuonepäästöjä, vaikka vaikutuksen pitäisi olla päinvastainen.

Teknologian tutkimuskeskus VTT:n erikoistutkija Sampo Soimakallio ja tutkimusprofessori Ilkka Savolainen kirjoittavat Helsingin Sanomien pääkirjoitussivulla, että biopolttoaineiden käytön nopea ja raju kasvu on arveluttavaa.

Biopolttoaineet kyllä vähentävät liikenteen kasvihuonekaasupäästöjä, mutta toisaalta polttoaineiden tuotanto aiheuttaa päästöjä.

Soimakallio ja Savolainen uskovat, että etanolin raaka-aineet viljellään nimenomaan bensantuotantoa varten, jolloin maatalous ja raaka-aineiden kuljetus aiheuttavat päästöjä. Koska viljelymaata tarvitaan lisää, etanolin tuotanto aiheuttaa myös metsien ja turvemaiden hävittämistä.

Biopolttoaineiden tuotanto voi epäsuorasti aiheuttaa sen, että kasvihuonepäästöt lopulta kasvavat verrattuna entiseen, jolloin autoilijat tankkasivat fossiilista polttoainetta.


http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194669685167/artikkeli/hs+e10-bensan+hyodyt+huuhaata.html

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #279 : 10.03.2011, 11:54:52 »
Mitäpä väliä noilla tutkijoiden mielipiteillä on kun virkamiehet ja poliitikot tietävät tällaiset tekniikkaan, luontoon ja ympäristöön liittyvät faktat paljon paremmin...  :idiot2:

Poissa P Masa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #280 : 10.03.2011, 12:03:04 »
Bensa  :3/4 jättää sen:
Viina  <Kippis>

Ei kai tähän muutakaan voi todeta...
Ex: V70 R AWD -00 Laserblå ja XC70 -12
Nyk: S80 -07

Poissa Jarsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #281 : 10.03.2011, 15:03:11 »
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194669552106/artikkeli/ongelmia+vai+pelkkaa+hyvaa+kerro+kokemuksesi+95+e10-bensasta.html

"Autohuolto Hannula Oy:n toimitusjohtaja Jorma Hannulan mukaan E10-bensiinistä on tullut alkuvuoden aikana vain negatiivista palautetta.

– Meidän asiakaskunnastamme kaikki ovat todenneet, että E10:ä käytettäessä bensan kulutus on kasvanut jopa toista litraa satasella. Ja tämä koskee kaikkia automerkkejä.

Lisäksi autoissa on esiintynyt Hannulan mukaan normaalia enemmän vikakoodeja, joissa lukee polttoainehäiriö. Samoin ihmiset ovat raportoineet lisääntyneistä käynti- ja käynnistysvaikeuksista."

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #282 : 10.03.2011, 17:15:09 »
Missähän nämä miljoonat reistaavat autot ovat? ::)

Itse ajoin (suurimmalta osaltaan vaimo ajoi...) tankillisen verran tuolla 95E10 aineella allekirjoituksen S60:lla. En huomannut mitään eroa missään, ehkä hienoisen kulutuksen kasvun, mutta sekin saattoi mennä muiden tekijöiden piikkiin ja satunnaisvaihteluun, kyse oli kuitenkin vain yhdestä tankillisesta ja aika pienestä erosta. Kulutuksen kuitenkin pitäisi järjellä ajateltuna kasvaa hitusen, koska energiasisältö on pienempi.

Itse siirryin myös tuon 98E5-bensan käyttöön, mutta E5 ei ollut se ratkaiseva tekijä vaan 98. Turbovolvolla nyt vaan on parempi ajaa tolla korkeampioktaanisella.
no sanoin nyt vain miljoonat, koska saksassakin aika häly asiasta ja täältä suomestakin kuuluu syvistä kansan riveistä että autot ei käynnisty, nykii ym ym ym.
V70 2.0T -98

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #283 : 10.03.2011, 18:28:09 »
Kyllä itseäkin hieman huolestuttaa tuo E10 mollaaminen ja miten sitä tuotetaan. Omaan autooni tankkaan 98E5, niinkuin ennenkin, koska jo vanhaan 95E5 verrattuna 98 menee aavistuksen vähemmällä ja autokin tuntuu virkeämmältä. Tosin ajattelin kyllä tankillisen tuota E10 testata kun ilmat vähän lämpenevät niin näkee vähän miten vaikuttaisi kulutuksen ja kulkupuoleen (toki yksi tankillinen on pieni otanta).
Seat Leon Cupra 290 -19

The moose

  • Vieras
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #284 : 10.03.2011, 18:48:35 »
tänään tankattu v poweria 98e n sekaan. ei ole moottori kakoillu tai nykiny hetkeen aikaan, jos vertaa hetken kokeeseen tuon e5 kanssa.

 

Elekma  Autoracing