Aivan! 5% nosto ei vielä riko, mutta 10% ehkä. Tarpeeksi kun nostetaan, niin jossain vaiheessahan ne ongelmat tulee pakosti.
Miksi minulla ei ole ongelmia ajaa 340DL volvoa E85 polttoaineella, YHTÄÄN polttoaineongelmaa ei ole ollut 3v aikana, ja tuo E85 pitäisi syövyttää polttoainekomponentteja 17x E5 verrattuna ja 8,5x E10 verrattuna?
Polttoainekomponentit ovat aivan samoja kun 80-luvun lopun volvossa, galvanoitu peltitankki, nylon-bensalinjat, K-jet bensapumppu, messinkinen bensatukki, peltinen filtteri (tuttu 200/300/700/900/850 ruiskupeleistä). Moottorikin on vinokone, tosin moottoriohjaus on E85 optimoitu (meni ehkä 5min säätää se 98E5->E85), muuta ei ole tehty. Sytytysosia ei ole paukkunut, öljyilläkin ajettu harrastepelissä jotain 4000km, eikä ole mennyt laakereita eikä reikiä männissä tai muuallakaan.

Samaten S90 volvolla ajeltu E85, eikä ongelmia. Venekin toimii E85, ja siinä samat osat kun 340 volvossa, paitsi tankki on rosteria ja paluuputki on kuparia, yhdessäkään näistä ei ole viinat aiheuttaneet ongelmia missään muodossa.
Mutta siihen yhdyn että osasyyllisenä tuo E10 voi olla ongelmiin, esim. kuluneet sytkäosat ja sit laitettu E10 tankkiin ni se on sitten lopullisesti laukaissut orastavan vian. Tällasia ongelmia on varmasti suuri(n) osa.