Siltikään en Taavi ymmärrrä tätä ylivarovaisuutta aivan kaikessa.
Tottakai täytyy ymmärtää koko sulkapäähineen alkuperä ja tarkoitus, mutta miksi sitä ei saisi käyttää? Toteemipaalujakaan ei varmaan koulunäytelmissä tms. saa käyttää? Joulupukki voi olla rasistinen, koska on vanha valkonaamainen setä, joka tykkää pikkulapsista.
Herra Heinämäki, siinä on paljon mielen pahoittamista:
- Juntti maajussi
- Bimbo-kauppa-auton myyjät
- (elokuvassa) korruptoitunut poliisi
- (elokuvassa) kiva kaveri poliisi (stereotyyppisesti)
- Muusikot on sekaisin (heh, ei ole edes näyteltyä)
Minun pointti: kaikesta ei nyt herrantähden voi pahoittaa mieltään. Minun näkökulmasta täytyy ymmärtää ja kunnioittaa näytettäviä/käytettäviä asioita ja ymmärtää niiden alkulähde. Eipä tuo intiaanihahmo omille lapsille ole aiheuttanut mitään muuta, kuin halun tietää lisää intiaaneista (kävimme pari kesää sitten lato-orkesterin keikalla, jonka jälkeen koko syksy tutkittiin intiaanien kulttuuria yms.).
Mitenkäs viihdeteollisuus noinniinkuin muuten? Pocahontas? Aku Ankka? Cocco-Bill? Sekä iso liuta muita...
Tähän siis sopii parhaiten tämä:

Toivon ettei kukaan nyt ymmärrä minua väärin, että haluaisin loukata asioita. En vain ymmärrä kaiken kieltämistä ja hyssyttelyä (jonka haittavaikutuksista on paljon näyttöä olemassa, kun ei tapahtuneille asioille voi nauraa).
Mietin vain, että ilman tuota intiaanihahmoa ei omat lapset todennäköisesti tietäisi intiaaneista mitään...