Taas se alkaa 
Omasta puolesta en kyllä kykene käsittämään miten ajokortin tarve työntekoon jotenkin oikeuttaisi vähempiin seurauksiin tötöilystä. Turha itkeä aivan omin kätösin kuivumaan ajetun kortin perään, jos elanto on ajokortin varassa niin sitä luulisi ajavan sen mukaan. Suomessa kuitenkin sakkoja napsahtaa ihan oikeista rikkeistä eli tuppaavat olemaan ansaittuja pikavoittoja mitä kertyy.
Liikennesäännöt koskevat yhtä lailla kaikkia, eikä se että saa palkkaa ajamisesta anna tienpäällä mitään erioikeuksia. Päinvastoin se että sama rangaistus tuntuu enemmän on ihan hyvä pelote siihen, että liikennesääntöjen rikkomista karttaisivat enemmän he jotka eniten ajavatkin eli ovat suurempi turvallisuusriski teillä.
Vähän sama asia kuin ammattimaisille torimyyjille vaadittaisiin oikeutta myydä pilaantuneita elintarvikkeita koska he tekevät sitä työkseen. Vain parvekekasvattajilta saisi ottaa toripaikan pois toistuvan mätien tomaattien myymisen takia...
Heittäköön ensimmäisen kiven se joka ei koskaan ole rikkonut liikennesääntöjä.
Seuraavaksi heittäköön kiven se, joka pystyy näyttämään ettei sakon saamiseen liity minkäännäköistä satunnaisuutta.
Se todennäköisyyksien summaaminen kun tekee sen että P -> 1.
Poliisia ei todellisuudessa kiinnosta kuin nopeuksien seuraaminen, liekö koskaan tutkittu paljonko rangasitusmääräyksistä on ylinopeussakkoja? 90, 95 vai 99 %?
Jos enemmän liikenteessä olevat ovat suurempi riski turvallisuudelle kuin kotona olevat niin varmaankin siitä on jotain tutkimuksiakin?
Jos tuosta ammattikuljettajien työn menettämisestä; järjestettäköön sellainen järjestelmä että ammattipätevyyskortin omaavilla lasketaan rikkeet kahdessa osassa; liikenneluvallisella autolla rikkeistä menettää ammattipätevyyskortin ja saa ansaitun huilin töistä ja siviililiikenteessä hölmöily ei vaikuta ammattipätevyyskorttiin eikä liikenneluvallisella autolla ajamiseen.
Näin saadaan yhtälö oikeudenmukaiseksi kaikille.
Ja se torimyyjä saa myydä pilaantuneita elintarvikkeita, aika nopeasti loppuu asiakkaat.
Ja vaikka se torimyyjä saisikin myytyä pilaantuneet tavarat niin aina voi poistua autolla.
Tuosta pelotteesta; joihan sen niinkin kääntää että ammattikuljettaja tietää missä ja miten paljon voi sääntöjä venyttää turvallisesti.
Miksi pitää rangaista siitä että osaa jonkun asian paremmin kuin naapurin eläkeläinen jolla ei edes pää käänny?
Rallissakin Ogier ei saa ajaa kovempaa kuin muut koska yhtä kovaa ajaessa muut ei pysy ladulla.
Olen kyllä ihan samaa mieltä kuin moni muukin että ammattilaisen pitää osata käyttäytyä liikenteessä ammattilaisen ottein eikä provosoitua amatöörien tonttuiluista.
He kun eivät aina edes itse ymmärrä toimivansa idioottimaisesti, eikä se liikenteessä opettaminen mene niihin sunnuntaiautoilijoihin perille.
Ovat huomennakin samanlaisia uunoja, mikään ei auta, niiden kanssa pitää vain elää.