KKD Motorsport  Samppasport

Autovideokamerat topicci

  • 784 Vastauksia
  • 150029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2454
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #780 : 04.02.2019, 07:29:28 »
Juu mutta yritän nekin ladata palamattomissa paikoissa. Hankala kyllä kun niitä on joka puolella. Nuo kondensaattorimallit kestää toki myös aikaa paremmin. Mut jos haluaisi pysäköintiä nauhoittaa sitten tarttisi erillisen virtalähteen taas.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4216
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #781 : 15.02.2019, 14:41:00 »
Itse välttelen nykyään palovaaran takia litiumiakkuja ja ostan kamerat joissa akku on korvattu kondensaattorilla. Ei nyt mikään jättiriski varmastikaan.
Sanotaan näin, että litium-akun palavaara on samaa luokkaa kuin auton lyijyakun räjähtämisen riski.
Omakohtaista kokemusta litium-akuista ja niiden toiminnasta on "jonkin" verran.

Firma on myynyt aikojen saatossa liki kuusinumeroisen määrän litium-akkuja ja niistä on vikaantunut muutamia hassuja. Toki asiakas on saattanut omilla toimillaam mekaanisesti rikkoa akun ja muutama on ollut tehtaalta viallinen. Mikään niistä ei ole syttynyt koskaan palamaan. Joten pidän kokemuksesta riskia erittäin vähäisenä, jopa väärinkäytettynä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1901
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #782 : 15.02.2019, 14:57:04 »
Sanotaan näin, että litium-akun palavaara on samaa luokkaa kuin auton lyijyakun räjähtämisen riski.
Omakohtaista kokemusta litium-akuista ja niiden toiminnasta on "jonkin" verran.

Firma on myynyt aikojen saatossa liki kuusinumeroisen määrän litium-akkuja ja niistä on vikaantunut muutamia hassuja. Toki asiakas on saattanut omilla toimillaam mekaanisesti rikkoa akun ja muutama on ollut tehtaalta viallinen. Mikään niistä ei ole syttynyt koskaan palamaan. Joten pidän kokemuksesta riskia erittäin vähäisenä, jopa väärinkäytettynä.
Ja nykysellään nuo ylilatauspiirit irrallaankin on sen verran Kiina-halpoja että nuo tuppaa käyttää suojattuja akkuja tai ylilatauspiiriä osana latauspiiriä itseään.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2454
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #783 : 15.02.2019, 15:22:22 »
Sanotaan näin, että litium-akun palavaara on samaa luokkaa kuin auton lyijyakun räjähtämisen riski.
Omakohtaista kokemusta litium-akuista ja niiden toiminnasta on "jonkin" verran.

Firma on myynyt aikojen saatossa liki kuusinumeroisen määrän litium-akkuja ja niistä on vikaantunut muutamia hassuja. Toki asiakas on saattanut omilla toimillaam mekaanisesti rikkoa akun ja muutama on ollut tehtaalta viallinen. Mikään niistä ei ole syttynyt koskaan palamaan. Joten pidän kokemuksesta riskia erittäin vähäisenä, jopa väärinkäytettynä.

Pullistuneita akkuja olen monta nähnyt, kuinka moni pullistunut mahtaa syttyä, osaatko arvata? Kapasitaattorimallit noista kameroista kyllä itsellä on olleet hyviä, lähtevät startissa hyvin käyntiin ja eivät hiivu vanhemmiten.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4216
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autovideokamerat topicci
« Vastaus #784 : 15.02.2019, 15:26:03 »
Pullistuneita akkuja olen monta nähnyt, kuinka moni pullistunut mahtaa syttyä, osaatko arvata? Kapasitaattorimallit noista kameroista kyllä itsellä on olleet hyviä, lähtevät startissa hyvin käyntiin ja eivät hiivu vanhemmiten.

Pullistuneita ovat kaikki kalvopäällysteiset litium-akut elämänsä päätepisteessä.
Tulipaloja niistä harvemmin syttyy, ellei jotain tehdä väärin ja pirusti.
EU-alueelle tuotavissa litium-akuissa on jo vuosia sitten pitänyt olla akun sisäinen suojapiiri ylivirtaa ja ylijännitettä vastaan (asiaa myös valvotaan).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat