Edellisessä Bruce Lee:n laittamassa kaaviossa takaovien kaiuttimet ovat juurikin kytketty rinnan saman puolen hattuhyllyn kaiuttimen kanssa. Etupään kajarit taas jokainen yksinään soittimen perässä. Tosin kuvan mukaan etuovissa on yhdet kaiuttimet samoin kuin kojelaudalla.
S60 josta puhetta oli on kaksi kaiutinta/ovi eikä yhtän kojelaudalla.
Tämän lisäksi HU-603 soittimen liittimistä päätellen etuoven diskantti olisi kytketty keskiäänen kanssa rinnan. Tämä tosin veikkaus, enkä edes tiedä onko nuo etuovet 8 ohmin kaiuttimilla kun ei ole tullut katsottua.
Mittaamalla selviää, jos keskiäänen ja disun plus-piuhat ovat yhdessä ja samoin myös miinus-piuhat, tällöin kajarit on rannankytkettyjä.
Itsellä on juurikin linkittämäsi kaltaiset Hertzit ovissa. Ostin Hertzin erillissarjan missä tuli noiden lisäksi jakosuodin ja diskantit. Reilu 2 vuotta ollu ovissa eikä vielä ole ollut ongelmia ohmien kanssa 
Erillissarjan kanssa ongelmia ei pitäisi tullakkaan.
Mikäli olet ottanut vakio diskantin ja keskiäänen pois --> kytenyt vakio keskiäänen (tai diskantin) piuhat jakosuotimen tuloon --> ja lopuksi kytkenyt diskantin ja keskiäänen jakosuotimeen --> impedanssi = erillissarjan impedanssi.
Seuraava pätkä olettaen vakiodiskantin olevan 8 ohminen sekä rinnankytketty keskiäänneen.
Jos erillissarja on keskiäänen "tilalla" ja alkuperäinen diskantti kiinni, kokonaisimpedanssi tälle kytkennälle olisi 2.67 ohmia (mikäli oikein laskin

).
Tällöin soitin tai vahvistin voisi hajota, mikäli ei ole näin pienelle impedanssille suunniteltu.
Ymmärtääkseni kuorman ylitys ei hajota soitinta/vahvistinta, mutta soittimen antama teho ja jotkut muut arvot muuttuvat.
Tämä ei ole faktatietoa, mutta näin olen aina kuvitellut:
Jos kytket 8 + 4 ohmiset kaiuttimet rinnan, ääni menee enemmän sinne, minne helpommin pääsee. Tässä tapauksessa 4 ohminen kajari on kuormaltaan pienempi, joten suurin osa signaalista jakautuu tälle kaiuttimelle --> kaiuttimet soi eri kovaa.
Tulipa taas kirjoitettua nippelitietoa mutta jotain saatta kiinnostaakin.