Autodiagnoosi  Carcom Oy

P3 XC60 vai V70 hankinta

  • 41 Vastauksia
  • 1675 Lukukerrat

Ralli B 20 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #30 : 27.08.2025, 12:39:12 »
Tommone alkas olemaan aika liki 14k, koska ainahan pyyntihinnasta putoaa 1-2tonnia tinkauksessa.
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/15247023
Ja tuossa jakohihnan vaihto sisätyy hintaan....säästyy siinäkin tonni-puoltoista.

4WD suurin lisäkustannus on kulutuslisä. Kuluttavampi motti ja enempi liikkuvaa osaa. Eli voit laskea +1.5litraa satasella. (eli 600euroa vuos jos 25 000km) Lisäksi tuurista kiinni tarviiko "ylimääräisiä" osia korjailla. Ehkä voi budjetoida ainakin öljynvaihdon awd eli jotain pari satkua per 3 vuotta. Lisäksi tietty 4WD on yleensä ostohinnaltaan tonnin pari kalliimpi kuin 2 vetonen.

Ja autoja voi ostaa nykyisin kotiintuotuna ja jossei ole käynyt katsomassa/kokeilemassa niin 2 viikon palautusoikeus. Siinä ajassa ehtii jo testaamaan öljyn kulutuksen kun ajelee ahkerasti.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2025, 12:44:38 kirjoittanut ÄkCee60 »

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #31 : 27.08.2025, 15:24:27 »
Tommone alkas olemaan aika liki 14k, koska ainahan pyyntihinnasta putoaa 1-2tonnia tinkauksessa.
https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/15247023
Ja tuossa jakohihnan vaihto sisätyy hintaan....säästyy siinäkin tonni-puoltoista.

Hyvä saa olla tinkaamaan, jos tonneja tippuu   - no en oo itte päässy ostamaan suoralla kaupalla  :D

Onko 4 sylinterisessä tosiaan noin kallis jakopää? D5 koneeseen vaihdatin kesäkuussa 375€ hintaan. No vesipumppua ei vieläkään tarvinnut laittaa kun vähän kilometrejä, mutta apulaitepuoli kiristimineen kuului hintaan.
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #32 : 27.08.2025, 15:35:26 »
Autojerryssä näkyy 750eur tajouksia. Kyllä se sillon sinisellä makselee tonnin min.
Vesipumppu tekee äkkiä melkeen puolet lisää...siinä extratyötä esim vesien vaihto samalla ja osana kalliimpi kuin muutaman euron remmi.

Kyllä suoralla kaupalla tonni pitää lähteä pyynti hinnasta aina. + huoltoa lisäksi kaupan päälle.



Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #33 : 27.08.2025, 18:36:39 »
Hmm.

En tykkää noista "uusista" varusteista, kuten digimittaristosta enkä rengaspaineiden kontrollista ym.

Pitänee tyytyä vm. 2010-12 malleihin ja vissiin nelivedolla ja 2,4-litraisella D5 moottorilla. Siis jos vielä innostun lisää. Enin into laskee noin kovista myyntihinnoista ja noiden vanhempien mallien moitteista. Hmm.

Poissa Turbo 242

  • Hankintapäällikkö
  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10262
  • Teiden tukko
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #34 : 27.08.2025, 19:57:08 »
Hmm.

En tykkää noista "uusista" varusteista, kuten digimittaristosta enkä rengaspaineiden kontrollista ym.

Pitänee tyytyä vm. 2010-12 malleihin ja vissiin nelivedolla ja 2,4-litraisella D5 moottorilla. Siis jos vielä innostun lisää. Enin into laskee noin kovista myyntihinnoista ja noiden vanhempien mallien moitteista. Hmm.

Onhan tuo analoginen mittaristo näissä P3:ssa jotain aivan käsittämätöntä paskaa sen "diginäytön" osalta. Paluu 80-luvun peligrafiikkaan.

Digimittaristo on sentään näissä erittäin asiallinen. Teemaakin saa vaihdettua, jos ei jokin miellytä. Suosittelen kyllä ehdottomasti valitsemaan auton, jossa on alkuperäinen digimittaristo.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #35 : 27.08.2025, 20:51:06 »
Joo kyllä se piristää päivää kun voi vaihtaa erilaisen mittariston nappia painamalla....eco, elegance ja power.

Mutta Kyllähän D5 4WD on miehekäs valinta. Ei paha jos ajelee maltillisia kilsoja. Jos vuodessa ajelu makselee vajaan tonnin enempi 25 000km se ei oo vielä mahdoton....jos ajelee 50k niin sitten alkaa ole olemaan eroa pari tonnia....mutta jos ajaakin vaikka vaan 10 000km niin ei kovin huomattavassa osassa.

Kalliitahan nuo tuppaa olemaan mutta hurjasti kalliimpia on ollut uusina, premium maasturia. Ja tuntuu ettei niitä oikeen halvalla saa paljon ajettuinakaan  jos ajokunnossa ovat. Saa nähdä tuleeko niistä vielä nuorison suosikkeja tulevaisuudessa....

Rengaspainekontrollia ei tarvi pelätä...ainakin tuossa omassa se on toteutettu ilman renkaan sisällä olevia antureita joita pitää uusia joka renkaan vaihdossa. Tämä laskee rengaspaineet renkaan pyörimistietojen perusteella ilman antureita. Ja näyttää antavan varoituksen jos paine laskenut 0.2-0.3bar. Hyvä turvavaruste se on....tietää lisätä ilmaan jos joku renkas tihkuu hiljalleen.

Nuo vanhempien mallien ongelmat taitaa koskea myös noita v70 ja xc70 malleja, esim umpioiden himmeneminen, penkkien repeämät jne...
« Viimeksi muokattu: 27.08.2025, 21:43:51 kirjoittanut ÄkCee60 »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #36 : 27.08.2025, 22:46:31 »
Nuo vanhempien mallien ongelmat taitaa koskea myös noita v70 ja xc70 malleja, esim umpioiden himmeneminen, penkkien repeämät jne...

Ilmeisesti noin se menee, ainakin umpioiden kohdalla, mutta muuten vaihtelevasti. Toistaiseksi omassa vm. 2011 V70:n puolinahka(?!)penkit ovat ehjät ja varsinkin kuskin penkki on ryhdikäs, vaikka en ole ollut neuvolassa punnittava enää 45 vuoteen.

Vielä kun löytyisi ruosteeton ns. pohjoisen auto, noin 250-270 tkm ajettu ja topakalla D5 moottorilla, automaattiaskin öljyt vaihdettuina 60-80 tkm:n välein ja jakohihna juuri vaihdettuna...  8) 8) Niin, ja vielä kohtuuhintaan.

Taitaa ennemmin sattua lottovoitto. 

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2255
  • Tampere - Pori
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #37 : 27.08.2025, 23:28:23 »
Hmm.

En tykkää noista "uusista" varusteista, kuten digimittaristosta enkä rengaspaineiden kontrollista ym.

Pitänee tyytyä vm. 2010-12 malleihin ja vissiin nelivedolla ja 2,4-litraisella D5 moottorilla. Siis jos vielä innostun lisää. Enin into laskee noin kovista myyntihinnoista ja noiden vanhempien mallien moitteista. Hmm.


Hae samalla hinnalla vähempi ajettu 2.4D3 AWD. Moottori on identtinen D5 kanssa, vain ohjelmassa on eroa ja ei tarvitse miettiä syökö öljyä tai hajoaako mäntä tai halkeaako sylinteri. Ohjelman käyt päivittämässä www.lisaatehoa.fi ja nautit ajosta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6973
  • Global alligator
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #38 : tänään kello 07:32:46 »
Autojerryssä näkyy 750eur tajouksia. Kyllä se sillon sinisellä makselee tonnin min.
Poika asuu oulussa ja vaihdatti just jakopään ja vesipumpun sekä apulaiteromut.
Tilas ite osat virosta ja teetti korjaamolla. -16 D4.
Hinta oli jotain 700-750€ osineen. Työn osuus oli 400-450€. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.4T 1999 The Saint.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #39 : tänään kello 07:53:17 »
Viron osa hinnoilla onnistuu tosiaan edullisemmin.
Siellä esim xc60 SKF etulaakeri oli 59eur, _otonetissa täsmälleen sama 109eur.
Eli karkeesti suomessa about tuplahinta. Ja orkkikselta varmaankin 3-4kertainen.

Esim jakoremmivaihto osia D4....
https://aeromotors.fi/tuote/7801832/kp15686xs-1-gates
https://aeromotors.fi/tuote/10302555/k226pk1183-gates
Eli gates virossa koko setti 280eur (postikulu 0)


suomessa motonet premium tarvike 119+ 299 = 418
motonet volvo oem 149 +249 +219 = 617

Noita XC60 kannattaa hetki katsella niissä on keskenään aika isoja eroja paitsi moottorin niin myös varustelun suhteen.
Ja kannattaa katsoa myös blocket.se sivustolta mitä tarjolla. Jos kelpaa D3 tai AWDt tai manuaalit niin ruottissa on tarjontaa aika hyvin....saa sellasella 130 000 kruunulla tollasen 2015-2016. Eli siinä 11000-12000 mutta siihen päälle sitten veroa runsas pari keur. Kovin suurta hakupalkkaa ei saa mutta paremman varustelun saanee. Moni suomiauto on aika köyhä varusteinen.
Ja erittäin suositeltavia olisi esim
Winterpack = lämpölasi, lämpöratti, takapenkkien lämpö
Adaptiivinen vakkari
Volvo oncall (saapi esim weban toimimaan etänä)
« Viimeksi muokattu: tänään kello 08:26:11 kirjoittanut ÄkCee60 »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #40 : tänään kello 09:13:05 »
Hae samalla hinnalla vähempi ajettu 2.4D3 AWD. Moottori on identtinen D5 kanssa, vain ohjelmassa on eroa ja ei tarvitse miettiä syökö öljyä tai hajoaako mäntä tai halkeaako sylinteri.

OK. Mistä noita löytyy?

Olen hyvin kiinnostunut etsimään kunnollisen XC60:n vahvalla D3 tai D5 moottorilla ja automaattivaihteistolla. Etsintää pitää jatkaa.

Noita XC60 kannattaa hetki katsella niissä on keskenään aika isoja eroja paitsi moottorin niin myös varustelun suhteen.
Ja kannattaa katsoa myös blocket.se sivustolta mitä tarjolla. Jos kelpaa D3 tai AWDt tai manuaalit niin ruottissa on tarjontaa aika hyvin....saa sellasella 130 000 kruunulla tollasen 2015-2016. Eli siinä 11000-12000


Tosiaan, tarkkana saa olla ja hetki pitää kyllä katsella. Erot ovat isoja ja välillä myyjätkin ilmoittavat moottorikoodin väärin tai ainakin moottorin koon ihan pieleen.

Kiitos muuten hienoista vinkeistä!

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: P3 XC60 vai V70 hankinta
« Vastaus #41 : tänään kello 10:56:19 »
Moni saattaa ajatella että mitä hittoa tekee esim lämmitettävällä tuulilasilla...mutta tänäkin aamuna oli +8 ja lasi ulkoa päin höyryssä....vasta aurinko. Kun pyyhkäsee pyyhkimillä niin se on muutama sekuntti ja lasi taas höyryssä. Näkyvyys nolla. Mutta lasinlämppäri päälle ja alle minuutti niin kaikki höyryt on veks eikä tuu takas.
Ja lämpöratti...turhake? Silleen ajattelin myös mutta nyt kun sellainen on ollut niin ei huoli enää autoa ilman sitä. Talvella ei tarvi scrapata tuulilasia.

Naapurin tarjonta kannattaa katsella esim täsmä haulla...
https://www.blocket.se/bilar/sok?filter=%7B%22key%22%3A%22make%22%2C%22values%22%3A%5B%22Volvo%22%5D%7D&filter=%7B%22key%22%3A%22models%22%2C%22values%22%3A%5B%22XC60%22%5D%7D&filter=%7B%22key%22%3A%22fuel%22%2C%22values%22%3A%5B%22Diesel%22%5D%7D&filter=%7B%22key%22%3A%22gearbox%22%2C%22values%22%3A%5B%22Automat%22%5D%7D&filter=%7B%22key%22%3A%22modelYear%22%2C%22range%22%3A%7B%22start%22%3A%222014%22%2C%22end%22%3A%22%22%7D%7D&filter=%7B%22key%22%3A%22price%22%2C%22range%22%3A%7B%22start%22%3A%2270000%22%2C%22end%22%3A%22150000%22%7D%7D

Eli tuollaisen 140 000 kruunua maksavan saanee tingittyä ja verot maksettua siinä 14k eur paikkeille.

Esim vaikka https://www.blocket.se/annons/1002947360
11600eur ...siitä vähän tinkimistä ja sitten verot siihen.




 

Autodiagnoosi  Carcom Oy