Volvollani, eli ketjun aloittajan, Volvossani on nyt mittarissa 322 tkm, se ei vie vielä havaittavasti öljyä vaihtovälillä joka on ollut liiankin pitkä eli huolto-ohjelman mukaisesti jopa 30 tkm.
Minulla auto ollut 7 v ja olen ajanut sen kilometreistä merkittävän osan. Mutta huomasin että tähän egr on vaihdettu, sen valussa oli aikamerkintä 9/2016 kun auto on otettu käyttöön 3/2015. Muistan että joku takaisinkutsu oli 2019? joka koski juuri pakojaasun kierrätystä, silloin taisi olla niin, että aikavaraus oli 3h huollolle mutta sinisen asentaja totesi että autossani se koskikin vain joidenkin jäähdytysletkujen tarkastusta, ja muutostarpeita ei juuri ollutkaan. Eli ilmeisesti olikin jo tehty hieman aikaisemmin.
Nyt kun olen ajanut jäähdyttimen ja venttiilin puhdistuksen jälkeen 200 km, ja eilen kun lähdin työpäivän päätteeksi kotimatkalle lämpimästä parkkihallista, ihan kuin auto olisi toiminut paljon viimeaikoja kevyemmin. En nollannut kulutusta mutta kun olin nollannut sen puhdistuksen jälkeen, eilen kotimatkalla se putosi reilusti, viimeisen 60 km ajon keskikulutus lähestyi minulle normaalia 5,2 l/100 km (johon saa lisätä sen 0,5 l). Nyt alkoi Volvo selvästi toimimaan.