… kun uudet öljyt vaihtaa, niin epäpuhtaudet lähtee liikenteeseen ja tukkii vääriä paikkoja.
Näistä niin ymmärrä, mutta mikä mahtaa tässä olla se mekanismi/prosessi? Kitkalevyt menettävät ajan kanssa materiaalia, mutta miten laatikon sisäiset tapahtumat muuttuvat öljyn vaihdon myötä?
Miksi laatikon valmistajat eivät tunnu olevan tietoisia ilmiöstä?
Otsikkoon palatakseni, jos ja kun auto on jopa ruostesuojattu, järkevintä on jatkaa sillä. Noilla ajoilla vuosikymmen menee mukavasti, ellei nyt dieselin omistajia enempää rankaista. Vai mitä halutaan optimoida? Kustannuksia, kuljetuskapasiteettia, päästöjä…?
Oman ratkaisuni tein ilman suurempia taloudellisia perusteita. S90 lähti ja paljon pienempi sähkövispilä tuli tilalle. Pitkät maantierupeamat, mille S90 on omiaan, loppuivat koronaan. Pieni koppero on vaimon kivampi pysäköidä ja jos itse epäilee, avustimet kyllä osaavat

. Mukavasti tuokin tiellä kulkee, neliveto ja saa ”tankin täyteen” muutamassa tunnissa niin kotona kuin mökilläkin. 80% latauksella 400 km toimintamatkaa. Ei ole räjähtävää suorituskykyä, mutta riittävästi liikahtaa aikuiseenkin makuun. Eikä vielä ole tarvinnut julkisilla ladata, joten pienikin akku on riittävä. Saas nähdä, mitä talvi tuo tullessaan.