RallyBaron  Samppasport

V70 sutii ja sutii liikkeellelähdöissä vaan toisella onnettomana..

  • 23 Vastauksia
  • 9088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Tämä ei niinkään kuulu varmaan korjaamo-osioon, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Eli onko totta, että nämä V70 volvot on noin hemmetin onnettomia esim. liikkeellelähdöissä jos autolla ajaa oikeanpuoleinen rengas jäälle ja vasen asfaltille. Vaihteistona automaatti. Jos on pienenpienikin ylämäki (siis edes aavistuksen verran) niin ei meinaa päästä liikkeelle ollenkaan. Oikea rengas vaan sutii ja sutii ja auto ei saa mitään pitoa. Nastarenkaat on hemmetin hyvät.

Tai sama se on vaikka olisi molemmat jäällä niin oikea vaan sutii ja sutii. Onko tuo automaatti niin onneton, että pamauttaa liikaa kierroksia renkaille kerralla vai onko auto vaan niin painava, että liikkeellelähtö on sen takia yhtä helvettiä.

Mulla on aika monta Volvoa ollut ja tämä on eka, joka on näin surkea. V40 kitkarenkailla lähtee ilman mitään kikkailuja samasta paikasta mihin V70 jää kinnaamaan nastoilla..

Ei siis niinkään korjauvinkkejä vaan mielipiteitä kaivattaisiin, että onko yleistä. Se mitä tuttujen kanssa olen jutellut niin sanovat, että tälläisiähän nämä ovat..

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Ja vuosimalli on?
Oma S80 -06autom. DSTC kyllä toimii ja ei sudittele kauheesti
« Viimeksi muokattu: 05.03.2012, 09:41:41 kirjoittanut 850Z71S80 »
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Ja vuosimalli on?
Oma S80 -06autom. DSTC kyllä toimii ja ei sudittele kauheesti

Volvo V70 2.4 vm.2000

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Oma S60 2.4T autom. kyllä lähtee tollaisista tilanteista, ei mitenkään iloisesti mutta menee.

Onko vaikutusta, jos tökkäät laatikon W-asennon päälle?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Onko siinä vetoluiston esto?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Onko siinä vetoluiston esto?

Eikös STC ole vakiona näissä? Korjatkaa toki, jos olen väärässä, tieto on pelkkää mutuilua.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa 850Z71S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
Mielestäni auto on varustettu vähintään STC:llä (Stability Traction Control) - Vakautus- ja vetovoimatoiminnolla.

Tälläistä lukee ohjekirjassa...
Vetovoimatoiminto siirtää voimaa tien pinnalla luistavalta vetävältä pyörältä vetävälle pyörälle, joka ei luista. Etenemiskyvyn lisäämiseksi voidaan kaasupoljinta joutua painamaan tavallista enemmän. Kun vetovoimatoiminto on
toiminnassa, voidaan kuulla sykkivä ääni. Se on täysin normaalia. Vetovoimatoiminto on aktiivisin pienillä nopeuksilla. Toimintoa ei voi sulkea.

Omalla volvolla ei esim. asfaltilla jos ottaa vetoluistonrajoittimen((Spin Control) pois päältä ja vähän vedättelee, niin ei ratti vetele yhtään käsille, niinkuin vanhemmat etuvetoautot.



YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Tämä ei niinkään kuulu varmaan korjaamo-osioon, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Eli onko totta, että nämä V70 volvot on noin hemmetin onnettomia esim. liikkeellelähdöissä jos autolla ajaa oikeanpuoleinen rengas jäälle ja vasen asfaltille. Vaihteistona automaatti. Jos on pienenpienikin ylämäki (siis edes aavistuksen verran) niin ei meinaa päästä liikkeelle ollenkaan. Oikea rengas vaan sutii ja sutii ja auto ei saa mitään pitoa. Nastarenkaat on hemmetin hyvät.

Tai sama se on vaikka olisi molemmat jäällä niin oikea vaan sutii ja sutii. Onko tuo automaatti niin onneton, että pamauttaa liikaa kierroksia renkaille kerralla vai onko auto vaan niin painava, että liikkeellelähtö on sen takia yhtä helvettiä.

Mulla on aika monta Volvoa ollut ja tämä on eka, joka on näin surkea. V40 kitkarenkailla lähtee ilman mitään kikkailuja samasta paikasta mihin V70 jää kinnaamaan nastoilla..

Ei siis niinkään korjauvinkkejä vaan mielipiteitä kaivattaisiin, että onko yleistä. Se mitä tuttujen kanssa olen jutellut niin sanovat, että tälläisiähän nämä ovat..

Ihan samaa oon ihmetelly omalla kohdalla. Vetopito on surkeaa... Edeltävät kulkineet, VAG vehkeet (Jetta ja A4) oli aivan eri maailmasta vetopidon osalta. Onhan toi Volvo (S60 D5 -09) painava auto. Varsinkin jos lähtö ylämäkeen, niin vaikeaa on... Paino kun siirtyy silloin vetämättömälle taka-akselille.
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Ei ainakaan missään ole nappia luistonestolle yms.

Ja kun paikaltani lyön D päälle ja vetäsen kunnolla kaasua niin jää paikalleen sutimaan.. Eli ei ole luistonestoa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ei ainakaan missään ole nappia luistonestolle yms.

Ja kun paikaltani lyön D päälle ja vetäsen kunnolla kaasua niin jää paikalleen sutimaan.. Eli ei ole luistonestoa.

No jos tosiaan stc puuttuu, kyllähän se sitten voi olla ihan normaalia ettei mennä oikein mihinkään...

Omassani tuollaisessa tilanteessa stc aika nopeasti jarruttaa sutivaa pyörää ja näin "simuloi" lukkoa ja auto etenee.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvo65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Moi!
Jos volvo on vanhempi korimalli eli suorakylkinen, niin niissä ei ole välttämättä sutimisesto järjestelmää eikä luistonestoa.
Itsellä oli aikoinaan suorakylkinen volvo v70 ja sama ongelma. Nyt uudempi ja misä on sutimisesto järjestelmä toimii kuin puikki. :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Moi!
Jos volvo on vanhempi korimalli eli suorakylkinen, niin niissä ei ole välttämättä sutimisesto järjestelmää eikä luistonestoa.
Itsellä oli aikoinaan suorakylkinen volvo v70 ja sama ongelma. Nyt uudempi ja misä on sutimisesto järjestelmä toimii kuin puikki. :)

Allekirjoituksen ja muutenkin tietojeni mukaan mistan auto on kakkoskorinen (ns. läskiposki).

Itse tosiaan luulin, että niissä on aina STC mutta ilmeisesti olen väärässä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvo65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Ok.
Ajattelin että se vois olla tasakylkinen, kun niintä on vuosmallia  2000 v.

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
ehkä se ei noissa ensimmäisissä autoissa ollut vakiona... myöhemmin taisi kyllä olla. Jos siitä nappirivistöstä ei löydy nappia joka on merkattu STC niin sitten ei ole.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Pullaposki tämä tosiaan on.

 

Autoracing  KL-varaosat