Joo vaimoni sanoi että älä tee noita käsijarrukäännöksiä, ettei mene mitään rikki. No tyypillinen miehen vastaus. Äh ei sieltä mene mitään rikki. Olisi ehkä pitänyt uskoa vaimoa. Tällä kertaa

Ööö. Niin kun siis purin jarrut, niin sylinteri oli aika ulkona ja näytti kumen osalta tosi hyvälle. Ei näkynyt ulkoisia halkeamia. Sitten tosiaan pistimme osat paikalleen ja vedimme käsijarrua. Se otti hyvin kiinni ja kun vapautettiin, niin pyörä liikkui normaalisti. Sitten poljimme jarrua ja otti kiinni ja jälleen kun vapautettiin niin pyörä pyöri normaalisti. Ehkä tästä syytä en itse käsijarrun toimivuutta palautumisen osaltakaan kyllä kokeillut siellä kun olin purkanut sen jarrusysteemin.
Niin luulen ettei vika ole jarruputkessa, koska se jarrua painettaessa se ottaa hyvin kiinni ja jarrupoljin kun vapautetaan, niin rengas alkoi pyöriä normaalisti.
Tuossa tuli vaan mieleen, että kun havaitsin ekaa kertaa vian ja yritin työntä autoa, niin sitä ei oikein jaksanut työntää eteenpäin. Sitten potkin vannetta, koputtelin puupalikalla vanteen pinnojen välistä jarrusatulaan, niin sain sen jarrun jotenkin pois päältä ja auto liikkui kevyemmin, mutta sitten taas kun ajoin himaan kohti ja pysähdyin ja tyypillisenä turistina vedin pysähtyessä käsijarrun päälle ja menin katsomaan vannetta, niin se ei olllut erityisen kuuma. Mutta kun taas ajoin siitä parin kilometrin matkan himaan niin sama homma, eli vanne kuuma. Nyt tästä kun ajattelen niin tuntuisi kuitenkin syyt olevan käsijarrussa. Vaikken tokikaan sitä käyttänyt sen jälkeen kun tein rempan ja testasin että pyörä pyörii hyvin (käsijarrutestin jälkeen)