Itsellä takana pari vinokoneen jakopäätä ja nyt viime vklp 850 tinakoneen jakopää. Kannattaa tosiaan varata aikaa. Nyt ensikertalaisena meni aikaa noin 9h alusta loppuun. Eniten aikaa meni siihen kiristinrullan T45 aukaisemiseen, vesipumpun vaihtoon ja uuden hihnan laittamiseen sieltä kampiakselin pyörän puolelta.
1. Ainakin 850 se lokasuojan ja kiristinrullan välinen tila on v*tun ahdas, eikä löytynyt kunnon työkaluja siihen, joten päädyin hakkaamaan lenkkiavaimen T45 hylsyyn kiinni ja sillä sai avattua aikapitkälle. Loput tolla leatherman talttapää viritelmällä.

2. Vesipumppu lähtee aika helposti irti, mutta niiden pulttien aukasuun menee vähän aikaa. Kiinnilaitossa meni turhaa aikaa kun vedin momenttiavaimella uudet pultit kiinni (tila ei meinaa riittää).
3. Vanhan hihnan katkasin ja se tuli tosi helposti sieltä kampiakselin pyörän välistä pois. Uutta hihnaa takaslaittaessa meinasin vaipua epätoivoon kun ei se hihna vaan meinannut taittua sieltä välistä. Vaatii kärsivällisyyttä, sekä kannattaa ylhäältäpäin välillä katella, että mikä siellä ottaa kiinni.
Muovisuojien kanssa ei ollut ainakaan mulla mitään ongelmaa. Ite tosiaan purin sen ohjainrullan ja kiristinrullan eka pois, niin sai enemmän tilaa vesipumpun ympärille. Nokka-akselin lukitustyökalu on vähän makuasia tarviiko. Ei ne nokat kovin helposti siinä liiku. Itellä oli pakonokka hampaalla liikkunu, mutta helposti sen saa tarkistettua ja korjattua.
Mulla oli työkaluina räikkäsetti, mistä löytyy 1/2" räikkä + hylsyt, sekä 1/4" räikkä + hylsyt. 30mm hylsyn hain kaupasta kesken remontin, kun unohtu

. Kannattaa hommata myös joku millä saat puristettua hitaasti kasaan sen kiristimen. Nyt jos tekisin uudestaan, niin olisin hommannut tota momenttiavainta varten 1/2" -> 1/4" adapterin, niin olisi helpottanut huomattavasti vesipumpun kiristyksessä.
Jäähdytinnestettä taitaa mahtua kokonaisuudessaan 7+ litraa. Itse tyhjensin jäähdyttimen propusta ja sitten vesipummpua irroittaessa lohkosta tuli vähän, niin vähän vajaa 5 litraa sain menemään ilmauksessa.
Onnea ja menestystä hommaan! Heti rempan jälkeen sanoin etten enään ikinä koske tinakoneen jakopäähän, mutta ei se nyt enään pahimman v*tutuksen jälkeen niin pahalta tuntunut