Autoracing  KL-varaosat

Ruuhkamaksut vuonna 2016

  • 155 Vastauksia
  • 45236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #15 : 18.01.2011, 11:27:22 »
On taas niin perkeleen hyvä idea!  :tickedoff: Ei sitä työmaalle pysty millään bussilla menemään.
Ajossa: V60 T6 Recharge -21
Ajossa: 240 -87 Historic ralli

Entiset: V60 B4 R-Desing -22, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

The moose

  • Vieras
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #16 : 18.01.2011, 12:01:34 »
englannissahan tälläinen systeemi jo käytössä että elektroninen silmä kuvaa rekisterinumeron ja lähettää laskun perästä päin. tai sakon jos vakuutus maksamatta tai ei ole leimaa. siellähän toki vakuutus ostetaan vuodeksi kerrallaan auton ja ajajan iän perusteella määräytyy maksun suurus mut ISOVELI VALVOO.

Niin ja täällä oikeasti ole ruuhkaa nähtykään. höpöhöpö puheita ennen vaaleja taas vaihteeksi.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #17 : 18.01.2011, 13:06:13 »
Helsingin rajoille vain tullit ja maksua kun ajaa läpi.

Tai Kehä III:lla saisi vielä ajaa "maksutta", mutta sen sisälle kun ajaisi, napsahtaisi maksut.

Eihän näitä teitä paikallisten asukkaiden autot ruuhkauta.
Kannatetaan.
Eikä minua haittaisi vaikka erikseen keskustaan ajostakin velotettaisiin. Metrolla tulee sinne kuljettua lähes aina.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #18 : 18.01.2011, 13:11:29 »
Helsingin rajoille vain tullit ja maksua kun ajaa läpi.

Tai Kehä III:lla saisi vielä ajaa "maksutta", mutta sen sisälle kun ajaisi, napsahtaisi maksut.

Eihän näitä teitä paikallisten asukkaiden autot ruuhkauta.

Ääni myös täältä, eli Norjan ja Ruotsin malli.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #19 : 18.01.2011, 13:23:24 »
Ja tietysti nuo tullirahat käytetään vain tullattavien alueiden liikenteenhoitoon. Tämähän on päivänselvää.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #20 : 18.01.2011, 13:38:49 »
Ja tietysti nuo tullirahat käytetään vain tullattavien alueiden liikenteenhoitoon. Tämähän on päivänselvää.

Mihin tässä politiikkoja tai virkamiehiä tarvitaan kun meillä on täällä näin tehokas päätäntäkoneisto :)

Mulle kelpaa myös keskustatulli, jos tulli tulee siten, että Kulosaari on keskustan sisällä... nykyisellään kestää autolla keskustaan esimerkiksi lauantai-illalliselle n. 8 minuuttia kotoa... ja pelkästään kävely metroasemalle on viitisen minuuttia. (jos tuo Kulosaaren asema joskus aukeaisi taas)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #21 : 18.01.2011, 13:41:38 »
Mihin tässä politiikkoja tai virkamiehiä tarvitaan kun meillä on täällä näin tehokas päätäntäkoneisto :)

Mulle kelpaa myös keskustatulli, jos tulli tulee siten, että Kulosaari on keskustan sisällä... nykyisellään kestää autolla keskustaan esimerkiksi lauantai-illalliselle n. 8 minuuttia kotoa... ja pelkästään kävely metroasemalle on viitisen minuuttia. (jos tuo Kulosaaren asema joskus aukeaisi taas)
Se raja olis vaan niin helppo tehä siihen Kuliksen siltaan. Sun pitää muuttaa lähemmäs metroasemaa, vaikka toi 5min on jo ihan vieressä.  ;)

Mutta miksipä noita rahoja jaettaisiin muille?
Parannetaan niillä ensin pk-seudun huonoimmat tiet, sen jälkeen siirrytään kauemmas kehä3;sta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #22 : 18.01.2011, 13:47:39 »
Se raja olis vaan niin helppo tehä siihen Kuliksen siltaan. Sun pitää muuttaa lähemmäs metroasemaa, vaikka toi 5min on jo ihan vieressä.  ;)

Mutta miksipä noita rahoja jaettaisiin muille?
Parannetaan niillä ensin pk-seudun huonoimmat tiet, sen jälkeen siirrytään kauemmas kehä3;sta.

Kyllä se raja on yhtä helppo tehdä Kipparlahden silloille. Kulikseen tulee turhaa liityntäpysäköintiä jos raja on Kulosaaren sillassa... hehe.

En minäkään näe muuta vaihtoehtoa kuin että nämä maksut menee ruuhkamaksualueen liikenteen sujuvoittamiseksi. Parempia ja nopeampia risteyksiä ja liittymiä, vihreitä aaltoja, jne.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #23 : 18.01.2011, 14:05:27 »
Mulle kelpaa myös keskustatulli, jos tulli tulee siten, että Kulosaari on keskustan sisällä...

 :2funny: Kulosaari on kivaa aluetta, kuten esim. Larukin... mutteivat ne mihinkään keskustaan kuulu.


JL

Etelä-Haagan bönde-alueelta  ;)

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #24 : 18.01.2011, 14:09:22 »
Se raja olis vaan niin helppo tehä siihen Kuliksen siltaan. Sun pitää muuttaa lähemmäs metroasemaa, vaikka toi 5min on jo ihan vieressä.  ;)

Jos asuu Kulosaaressa, ei halua asua lähellä metroasemaa. Ei sieltä Kärkikallionkujalta metrolle viidessä minuutissa kävellä ;)
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #25 : 18.01.2011, 14:16:08 »
Sinänsä voisivat latasta vähän reippaammankin maksun, eihän tuolla 8snt/km mitään liikennettä saada vähenemään. Mä autoilen keskustaan nytkin työnantajan piikkiin - Eiköhän se ruuhkamaksukin siirtyisi samaan paikkaan maksettavaksi. Kivempi se olisi tyhjiä teitä ajella töihin, kun ruuhkassa jonottaa.  ;)
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #26 : 18.01.2011, 14:17:32 »
:2funny: Kulosaari on kivaa aluetta, kuten esim. Larukin... mutteivat ne mihinkään keskustaan kuulu.

En varmaan tarkoittanutkaan tuota. Ainoastaan sitä, että keskustatullin kaikkia ympäristövaikutuksia arvioidessa tuo tullin paras paikka olisi Kipparlahden sillat. Toki motiivina myös oma kulkeminen :)


Lainaus käyttäjältä:  altsu
Jos asuu Kulosaaressa, ei halua asua lähellä metroasemaa. Ei sieltä Kärkikallionkujalta metrolle viidessä minuutissa kävellä ;)

Kävelee n. kymmenen minuuttia tuolta. Bertel Jungin tieltä taas ei jaksa kävellä asemalle, vaan Audi S8 on paras ratkaisu kulkea asemalle, ainakin erään asukin tavoista päätellen :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #27 : 18.01.2011, 14:19:32 »
Sinänsä voisivat latasta vähän reippaammankin maksun, eihän tuolla 8snt/km mitään liikennettä saada vähenemään. Mä autoilen keskustaan nytkin työnantajan piikkiin - Eiköhän se ruuhkamaksukin siirtyisi samaan paikkaan maksettavaksi. Kivempi se olisi tyhjiä teitä ajella töihin, kun ruuhkassa jonottaa.  ;)
Eiköhän se maksu tule auton omistajalle. Voihan tietty olla että kilometrikorvaus kasvaa samassa suhteessa, mutta epäilen kun suomesta kysymys. Muistaakseni joku ituhippi-päättäjä valitti että kilometrikorvaus on liian iso ja ohjaa käyttämään omaa autoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #28 : 18.01.2011, 14:20:42 »
Eiköhän se maksu tule auton omistajalle.

= työnantajalle

...voisi muuten olla työpaikalla ihmettelemistä, jos kaikki ilmottaisivat, että omat autot jäivät nyt kehä III:lle ja tästä lähtien kaikki työhön liittyvä liikkuminen suoritetaan HKL:n busseilla. Voisi jäädä muutama tunti työpäivän aikana laskuttamatta, kun sekin aika istuttaisiin busseissa. Vielä jännempää se toki olisi niillä, jotka joutuvat työnsä vuoksi retuuttamaan tavaroita paikasta toiseen.

Nämä liikenneministeriön virkamiehet taitavat olla niitä ainoita harvoja, joiden työ tapahtuu 8:00 - 15:45 siinä omassa huoneessa istuen ja papereita siirtäen saapuvien pinosta lähtevien pinoon. Useimpien muiden työnteko on tuosta hivenen monipuolistunut, eikä se julkisilla töihin tulo sitämyöten ole mikään itsestäänselvyys.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 14:25:20 kirjoittanut altsu »
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #29 : 18.01.2011, 14:24:35 »
Palataanko metroasemien sijainnista yms. jutuista takaisin ruuhkamaksuihin? :)

Mutta miksipä noita rahoja jaettaisiin muille?
Parannetaan niillä ensin pk-seudun huonoimmat tiet, sen jälkeen siirrytään kauemmas kehä3;sta.

Minusta (täällä kaukana kehä III:lta asuvana) olisi erittäin kannatettava asia, että tämä ruuhkamaksu toteutettaisiin Rodionin ja muidenkin visioimana tullina, Norjan ja Ruotsin tapaan. Sitten rahatkin kohdennettaisiin pk-seudun liikenneolojen parantamiseen. Toki tämä voisi tarkoittaa myös julkisen liikenteen kehittämistoimia.

Jos tämän kaavaillun uudistuksen todellisena tarkoituksena on nimenomaan liikennepoliittinen ohjailu eikä uuden lypsylehmän hankkiminen, niin luulisi tämän kelpaavan poliitikoillekin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Samppasport  Futurez