Millasta pallopäistä sä tarkotat? Heitäppä kuva sellasesta.
Alko kiinnostaan tuo purku. Jos sä osasit niin kyllä määkin sitten. 
Tuossa samanmallinen:
http://www.biltema.fi/ProductImages/19/large/19-1496_l.jpgEi siinä purkamisessa ole mitään ihmeellistä. Sen verti kato kun alat pultteja löystää ettei käyttöakseli ole uloimmassa asennossa. Eli se jousi pitää pumpun jännityksessä niin kauan kunnes ruuvaat muttereita tarpeeksi auki ja jousi palautuu maks pituuteensa. Eli..ennen ku kierre loppuu kesken niin pumppu pitää löystyä, jos ei niin pyöritä konetta 27mm lenkillä kampuran päästä, tai vaihtoehtoisesti laita vaihde esim nelosella ja nytkytä autoa eteenpäin kunnes kone on siinä asennossa ettei pumppu ole pinteessä enää.
Ja se käyttöakseli tipahtaa sieltä sitten ihan varmasti, jos saat kopin niin hyvä. Mulla tippu sekä purkaessa että asentaessa, onneks on pohjapanssari. Eli, jos ei ole pohjapanssaria niin saattaa akseliin tulla jälkiä jos osuu johonki kovaan, tai sitten se vaan pyörii siihen vieressä olevaan kaivoon.

HUOM! laita se käyttöäkseli samoin päin kun olikin, eli kummassakin päässä näkyy "kulumajäljet", nokka tekee tasasen jäljen ja se pumpun akseli tekee pyöreän. Sitä pumpun akselin tekemää jälkeä ei kannata laittaa nokkaa vasten.
En purkanu pumpusta muuta ku kannen irti, pyyhin paperilla öljyt pois ja putsasin kannen breikkarilla. Sylinterit puolelle en viittiny suhutella, jäipä ainaki ohkanen öljykalvo sylinterin seinään. Putsasin irtoöljyt takaiskuista ja imuaukosta kans. Kannen kiristysmomentti ei sit ole kummonen, 5mm pultit ja alumiinirunko, ei kannanta rikkoa. Kansi vastaa runkoon, ja tiiviste jää väliin joten ei sitä edes hyödytä kiristää älyttömästi.