Höpistään taas, eli meinasin että tasapainotan töissä ne kesävanteina toimivat Rialit liimapainoilla takapuolelle, siten ettei sinne etukehälle jää niitä rumia painoja. Homma alkoi luonnollisesti vanhat painot poistamalla, ja sitten pesin vanteet ensin sisältä. Ekaksi jynssäsin tiskiharjalla ja Fairyllä (kyllä Fairyllä), sitten painepesurilla perään. Suurimmat jarrupölyt läksi, mutta sisäkehään jäi svittumaisesti suht paljon likaa, kun siellä on sitä pientä sorviuraa. Hienolla hiekkapaperilla kävin sitten läpi kohdat joihin painot liimautuu, eli sisäreunan puolien takaa ja ulkoreunan.
Tasapainotus menikin sitten aika huolella metsään, kun tasapainotuskone rupesi vittuilemaan. Laitoin kaikki asetukset oikein, että syötin koneeseen asetukset pelkille liimapainoille. Kaksi vannetta sain tasapainoon suht vähillä painoilla, mutta 3. vanteessa väitti että dynaaminen tasapaino tarvii 85 grammaa painoa (eli ulkokehä)
. 4. vanteessa kone olisi halunnut heitellä painoja ympäri kehää... Kaikissa vanteissa staattinen tasapaino vaati kuitenkin 20 - 35 grammaa painoa, niin joku laitteessa on vikana, kun ei niissä vanteissa kuitenkaan mitään lommoja ole, vain nirhaumaa.
Ei kyllä oikeasti pysty sanomaan mitään tuosta itse laitteesta, kun katsottiin vielä laservaa'alla että on varmasti suorassa, ja kalibroinkin sen vielä uudestaan, mutta sama vika.
Päivän tragikoomisin havainto oli, että mulla on volvossa 2 pintapeltiä, jossa ei ole pilkkuakaan ruostetta tai korroosiota:
tankinluukku ja vasen takaovi...
Eli kesällä tiedossa hiekkapuhallusta ja ruiskumaalausta kunnon aineilla, jolloin on toivottavasti tilakin missä tehdä. Kaikki ei aina mene putkeen, ja näitä virheitähän tehdään aina alussa, ja siitä se taito kasvaa.