Kulkukoira  Proturbo

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 341988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #420 : 07.02.2013, 01:01:18 »
Tänään sain sitten kaikki rengastyöt tehtyä.
 

Joo, tosiaan oli tämä eka kerta harjoittelua, ja omaan käyttöön, kun tulee niin ei ole loppupeleissä väliä kunhan ovat tasapainossa.  :) Joo, eihän se ole esteettisin ratkaisu siinä etukehällä, ne painot.  :buck2: Olipa muuten vanhatkin painot siinä edessä, niin kai se on ihan rengasliikkeestäkin kiinni sitten miten tekevät?

Onhan nämä rengashommatkin hyvä opetella, kun autojen kanssa muutenkin tykkää pulata.
Jos ensikeväällä ei vaan olisi niin persaukinen, niin saisi ostaa ihan uudet gummit.  :(
Mutta onhan se kyllä kivakin sitten keväällä asentaa kesätassut alle, kun on ihan itse tehnyt kanssa ne rengastyöt.  8)

sulla on valitettavasti sit myös täysi vastuu jos jotain sattuu renkaista johtuneesta syystä. esim vanha käytetty rengas pamahtaa rikki ja rullaat mummon yli joka työntää kaksostenrattaita :(

ja piruilempa vielä... et jos ne absit toimis ni et joutusi linnaan... ;)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #421 : 07.02.2013, 17:03:19 »
sulla on valitettavasti sit myös täysi vastuu jos jotain sattuu renkaista johtuneesta syystä. esim vanha käytetty rengas pamahtaa rikki ja rullaat mummon yli joka työntää kaksostenrattaita :(

ja piruilempa vielä... et jos ne absit toimis ni et joutusi linnaan... ;)

No, minä otan sen riskin...  :buck2: Kuiteskin vanhoissa rengaissa oli pintaa 2 mm, niin ne olisivat olleet muutenkin hengenvaaralliset vesikelillä. Pakko välillä tehdä näitä kompromisseja, kun ei pysty taikomaan sitä rahaa...  :(

« Viimeksi muokattu: 07.02.2013, 17:05:24 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #422 : 11.02.2013, 19:11:08 »
Ollut vähän hiljaista Volvon kanssa, pääsyynä rahanpuute kun odottelen tiliä, että saapi sitten ostaa niitä jarruhilppeitä yms.
Viime perjantaina tuli kuitenkin ajettua seiska töissä halliin, ja hitsailtua paremmin vetokoukun töpseliraudan kiinnitystä, kun edelliset hitsit oli läksinyt jostain syystä murtumaan...

Lauantai iltana oltiin reissussa Volvolla, ja isä oli apukuskina niin, hän epäili, että olisi se jarruvaiva sittenkin edessä, että olisi luistit jumissa. Itse sitten tulinkin ajatelleeksi, että kun ratti tärisee selvästi jarrutettaessa +50 km/h, niin saattaa hyvinkin olla prakaa edessä, koska takajarruvikahan ei tuntuisi noin ratissa. Saldona siis, että pakkaa hämmennettiin, ja pitäisi kyllä päästä tutkimaan ihan sisätiloihin noita jarruja. Jospa sitten taas änkeäisi työpaikan halliin.

Raportoidaan lisää myöhemmin, kun on jotain raportoitavaa.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #423 : 11.02.2013, 19:18:03 »
niin,etujarrut täristää rattiin/polkimeen ja takajarrut lähinnä polkimeen,jos molemmissapäissä heittoa levyissä niin tärisee koko pyydys. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #424 : 11.02.2013, 19:43:38 »
volvon jarrut nyt korjaa vaikka ulkona puolessa tunnissa, on nii helppo homma,vaikeinta on alottaminen :)

ja kyllä taitaa ennemmin levyt olla kierot  ;)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2013, 19:45:31 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #425 : 11.02.2013, 21:11:13 »
vaikeinta on alottaminen :)
tai sitten jumissa olevat ja nylppääntyneet satulan pultit :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #426 : 13.02.2013, 21:09:56 »
Sen verran täytyy nyt toppuutella, että ensiksi laitan uusiksi jarrupalat eteen ja taakse, sekä herkistelen männät molemmissa päissä ja liu'ut edessä. Isä vanhana automiehenä lupasi vielä lyödä vetoa asiasta. Eli hiljaa hyvä tulee, kun jarruvoimat ei ole kadonnut, ja leimallekaan ei ole enää kiire.  :)


« Viimeksi muokattu: 13.02.2013, 21:11:38 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #427 : 15.02.2013, 19:45:56 »
Höpistään taas, eli meinasin että tasapainotan töissä ne kesävanteina toimivat Rialit liimapainoilla takapuolelle, siten ettei sinne etukehälle jää niitä rumia painoja. Homma alkoi luonnollisesti vanhat painot poistamalla, ja sitten pesin vanteet ensin sisältä. Ekaksi jynssäsin tiskiharjalla ja Fairyllä (kyllä Fairyllä), sitten painepesurilla perään. Suurimmat jarrupölyt läksi, mutta sisäkehään jäi svittumaisesti suht paljon likaa, kun siellä on sitä pientä sorviuraa. Hienolla hiekkapaperilla kävin sitten läpi kohdat joihin painot liimautuu, eli sisäreunan puolien takaa ja ulkoreunan.

Tasapainotus menikin sitten aika huolella metsään, kun tasapainotuskone rupesi vittuilemaan. Laitoin kaikki asetukset oikein, että syötin koneeseen asetukset pelkille liimapainoille. Kaksi vannetta sain tasapainoon suht vähillä painoilla, mutta 3. vanteessa väitti että dynaaminen tasapaino tarvii 85 grammaa painoa (eli ulkokehä)  :idiot2:. 4. vanteessa kone olisi halunnut heitellä painoja ympäri kehää... Kaikissa vanteissa staattinen tasapaino vaati kuitenkin 20 - 35 grammaa painoa, niin joku laitteessa on vikana, kun ei niissä vanteissa kuitenkaan mitään lommoja ole, vain nirhaumaa.

Ei kyllä oikeasti pysty sanomaan mitään tuosta itse laitteesta, kun katsottiin vielä laservaa'alla että on varmasti suorassa, ja kalibroinkin sen vielä uudestaan, mutta sama vika.

Päivän tragikoomisin havainto oli, että mulla on volvossa 2 pintapeltiä, jossa ei ole pilkkuakaan ruostetta tai korroosiota:
tankinluukku ja vasen takaovi...  :facepalm:
Eli kesällä tiedossa hiekkapuhallusta ja ruiskumaalausta kunnon aineilla, jolloin on toivottavasti tilakin missä tehdä. Kaikki ei aina mene putkeen, ja näitä virheitähän tehdään aina alussa, ja siitä se taito kasvaa.  ;)   

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #428 : 15.02.2013, 20:06:06 »
kuulostaa ihan perus tarvikevanteilta..

Oli ihan uskomaton määrä töissä mitä meni painoja uusiin rialeihin kun asiakas toi, otettiin siis ulos paketista
vasta itse siellä. Ei volkkarin omat kelvannu uuteen autoon vaan piti pilata tollasilla vanteilla..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #429 : 15.02.2013, 20:20:01 »
kuulostaa ihan perus tarvikevanteilta..

Ok. Ei tämä mitään. Vertailun vuoksi olisi kylläkin kiva kokeilla Volvon omilla Arieksilla, että mitä tapahtuu. Tosin en viitsi alkaa repimään niitä auton alta pois, kun toimivat talvivanteina, ja ovat tällä hetkellä tasapainossa.  ???

Suurin seikka mikä tuossa tasapainotuksessa itseni lisäksi ihmetytti myös minun pomoa, joka on rengashommia paljon tehnyt, oli se seikka, että lisättävät painot mitä kone ilmoitteli heitteili +/- 10 grammaa joka kerta samalla vanteella. Nimittäin tuo vanne mihin meni dynaamista painoa 85 grammaa, ei millään muka mennyt tasapainoon, mutta kun käytti eri vanteen välissä tasapainoon, niin PIM! ja yhtäkkiä tuo vanne olikin tasapainossa, kun tarkasti sen uudestaan...  :idiot2:
Mie en vaan käsitä. Tosin tuo pomo sanoi kanssa, että ei ole niin harvinaisia nuo tasapainotuskoneidenkaan häikät, kun hän oli aikoinaan ostanut 7000 euron tasapainotuskoneen, ja siinäkin oli jotain samantapaista häiriötä joskus, joka sitten korjattiin.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #430 : 15.02.2013, 22:24:41 »
Päivän tragikoomisin havainto oli, että mulla on volvossa 2 pintapeltiä, jossa ei ole pilkkuakaan ruostetta tai korroosiota:
tankinluukku ja vasen takaovi...  :facepalm:
Sori pilaan sun päiväs  ::) Mutta eikös tankinluukku oo muovia  :D Eli se ei ruostu  :P
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 23:09:30 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #431 : 15.02.2013, 23:32:37 »
tai sitten jumissa olevat ja nylppääntyneet satulan pultit :2funny:


 :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #432 : 16.02.2013, 00:59:44 »
Mutta eikös tankinluukku oo muovia  :D
Eio.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #433 : 16.02.2013, 13:36:44 »
Eio.
kävin kokeilemassa omasta sedanista ja on jotain muovia, magneetti ei tarttunut. Auto on samaa ikäluokkaa. ???

Poissa Tikari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Volvo 740 GL -86
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #434 : 16.02.2013, 14:05:48 »
minulla on -86 siinäkin on muovine luukku ?  :hello:
Volvo 740GL -86

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy