Samppasport  Futurez

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 377552 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #450 : 19.02.2013, 03:21:41 »
Esim superloonin palasella ;)

Tai tussilla..

144
145
945
855

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #451 : 20.02.2013, 16:40:33 »
Tai tussilla..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

 :2funny:  :2funny: Ei jumalavita...  ::) Saisi tussi olla jotain über permanent kamaa.

Joo, en mä ehkä kuitenkaan maalaa sitä ihan ensin telalla. Tosin nuihin pihan muihin autonromuihin sitä voisikin koittaa, että miltä se edes näyttäisi.  :pomo:
Kesällä siis tarkoitus tosiaan maalata uusiksi Volvoa. Tällä kertaa vaan olisi tarkoitus tehdä homma ns. kunnolla eli jätän ne kilikalipullomaalit pois, koska nyt tehdään ihan itsellä.

Perjantaina olisi tarkoitus kävästä töiden jälkeen Motonetissa hakemassa etujarrukilkkeet, ja jos hyvin käy niin saa varattua kaverin tallin viikonloppuna, niin pääsee kanssa korjaamaan ne jarrut pian.
 

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #452 : 24.02.2013, 20:44:52 »
Eilen sain kuskinpuolen etujarrun kuntoon, mutta apumiehen puolelta oli joku aikaisempi seppä pyöristänyt satulanpultit, niin ei saanut tarjolla olleilla työkaluilla irti, käytin WD-40 reilusti ja muutamallakin lukkopihdillä tuli kokeiltua, muttei läksinyt auki. Ensi tai lähi viikonloppuna olisi sitten tarkoitus hommata jostain pikku toho ja sillä lämmittää sitä jarrusatulaa, että jos herkkenisi, ja sitten lukkopihdeillä yms. avata pultti.

Motonetissa en käynyt mitään ostamassa, kun isää uskoin, koska hän sanoi että on liu'ut jumissa. Kuskin puolelta otin satulan ja liu'ut irti. Putsasin liuista vanhat rasvat pois, hienolla hiekkapaperilla hioin ja hyvin vaseliinilla rasvasin. Lopputuloksena, että jarrutustärinä on nyt hyvin vähäistä, ja se pienikin tärinä johtuu siitä apparin puolesta, jota ei siis saanut auki. Eli toisin sanoen ei ollut jarrulevyssä kieroutta ainakaan kuskin puolella, ja isä oli oikeassa.

Perjantaina sattui töissä tilaisuus ajaa auto halliin, niin tarkastin jarrupalat, ja niissä oli vielä yli puolet kulutuspintaa jäljellä.
Meinasin kanssa että tutkin lisää ABS vikaa samalla, ja tarkastin ABS:n pääsulakkeen siitä ohjausboksin releestä, niin se oli kunnossa, mutta sehän ei tarkoita loppujen lopuksi mitään. ABS valohan ei syty, kun virrat laittaa päälle, ja kun räpläsin mittaristoa, niin huomasin, että oli otettu hyppyjohdolla virta ABS-valolle, jonka otin pois, koska se oli silloin piirilevyn juotosten tiellä. Minun mielestä ABS-vika olisi sitten ohjausyksikössä, koska tässä kyseisessä autossa on pakko olla diagnostiikka ABS:lle, koska diagnotiikkaboksin nro. 3. nastassa (ABS) on kontaktipinnat.

Tosin nämä ABS viatkin on jo aika kalliita tämänikäisessäkin selvittää, koska laskeskelin että käytetyt hydrauliikkaboksi + ohjainyksikkö ja uudet etupyörien anturit (anturit Biltema 40e kpl) maksaa n. 180 e. Boschin uusi orginal ABS-anturi maksaisi 221e / kpl

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #453 : 24.02.2013, 20:48:10 »
anna pyöreille pultin kannoille teräviä iskuja vasaralla ja hitsaa kunnon virralla mutteri jatkoksi, kyllä lähtee.
Abs vikaan riittää yksi katkennu piuha tai mykkä pyörän anturi. Yleismittarilla noi pystyy selvittämään ja oskilloskooppia voittanutta ei löydy   :)


Olikos ne liut sitten juntturassa?
« Viimeksi muokattu: 24.02.2013, 21:00:42 kirjoittanut Ari E »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #454 : 24.02.2013, 21:20:32 »
anna pyöreille pultin kannoille teräviä iskuja vasaralla ja hitsaa kunnon virralla mutteri jatkoksi, kyllä lähtee.
Abs vikaan riittää yksi katkennu piuha tai mykkä pyörän anturi. Yleismittarilla noi pystyy selvittämään ja oskilloskooppia voittanutta ei löydy   :)


Olikos ne liut sitten juntturassa?

Oli liut jumissa juu, jos tuolla läksi toimimaan.

Iskua ja WD-40:stä annoin, ei auttanut. Miggiä ei pystynyt nyt käyttämään, koska ei ollut mitään materiaalia vääntövarreksi tarjolla, ja kun näin sunnuntaina laitoin, niin ei oikein mistään pystynyt ostamaakaan mitään. Seuraavan kerran pitää kotoa ottaa vaikka sopivaa "romurautaa" mukaan, että jos ei lämmittämällä lähde. On tämän auton kanssa kyllä ennenkin joutunut vartta pulttiin hitsaamaan, kun apparin alapallon toinen pultti ei muuten lähtenyt irti viime syksynä, kun vaihdoin ne.

Joo tuo ABS-vikakin haittaa näin talvella, kun tuppaa menemään jarrut lukkoon, jos pitää yhtään enempää jarruttaa, jos vaikka tulee tilanne, että romua tai muita autoja tulee eteen yms. Kivahan se kuitenkin olisi, että ABS toimii, ja kohentaapa se jälleenmyyntiarvoakin, jos vertaa siihen, että ne ei tomisi.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #455 : 24.02.2013, 21:32:45 »
Joo nää o tälläsiä ku ei o abs suattaapi jarrut lukkiutua  ;)
Jälleenmyyntiarvossa ei kyllä taia näillä tonnin pommeilla olla arvoa nostattavaa suuntaa mihinkään, kukapahan edes sellasta
kokeilee koeajolla jossei talvi oo. Ite ainaki mielummin ostan absittoman tonnin pommin, onpaha vähempi hajoovaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #456 : 24.02.2013, 22:35:12 »
Jos se apsin valo ei syty niin ei siihen montaa vaihtoehtoa ole. Boksin ja polttimon välillä katkos tai polttimo rikki, boksi ei saa virtoja tai boksissa itsessään vikaa. Veikkaukset todennäköisyysjärjestyksessä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #457 : 24.02.2013, 22:39:50 »
Eihä sinne mitään vartta tarvi hitsata kun mutteri ja räikällä ruuvvaa auki ???

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #458 : 25.02.2013, 16:50:30 »
Joo nää o tälläsiä ku ei o abs suattaapi jarrut lukkiutua  ;)

Aivan, eikä tuo ABS:n toimimattomuus olekaan muuten haitannut tänäkään talvena, kuin jossain tilanteessa että sitä jarrua on pitänyt polkea äkkiä, jotta saa katiskan pysäytettyä ja kolarin vältettyä.
Ei tälläisen kontin hidastuvuus ole muutenkaan nykytasoa, kun joka nurkassa on yksimäntäiset jarrut, ja meikäläinenkin, kun kuskaa vähän väliä jotain romua kontissa, niin sekin tottakai lisää hidastuvaa massaa, joka sitten heijastuu siihen pidentyneeseen jarrutusmatkaan.

Jos se apsin valo ei syty niin ei siihen montaa vaihtoehtoa ole. Boksin ja polttimon välillä katkos tai polttimo rikki, boksi ei saa virtoja tai boksissa itsessään vikaa. Veikkaukset todennäköisyysjärjestyksessä.

Joo, polttimo ei ole rikki, mutta sille oli varastettu toiselta polttimolta virta, niin tuo tieto kyllä tukee sitä, että joko siellä on katkos jossakin tai sitten ohjausboksi vaan on rikki.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #459 : 25.02.2013, 17:37:58 »
kato se polttimo ensimmäisenä kuntoon, siitä on varmaan katkastu alkuperäinen johdin mittariston kalvosta

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3831
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #460 : 26.02.2013, 16:31:00 »
Aivan, eikä tuo ABS:n toimimattomuus olekaan muuten haitannut tänäkään talvena, kuin jossain tilanteessa että sitä jarrua on pitänyt polkea äkkiä, jotta saa katiskan pysäytettyä ja kolarin vältettyä.
Ei tälläisen kontin hidastuvuus ole muutenkaan nykytasoa, kun joka nurkassa on yksimäntäiset jarrut, ja meikäläinenkin, kun kuskaa vähän väliä jotain romua kontissa, niin sekin tottakai lisää hidastuvaa massaa, joka sitten heijastuu siihen pidentyneeseen jarrutusmatkaan.

Joo, polttimo ei ole rikki, mutta sille oli varastettu toiselta polttimolta virta, niin tuo tieto kyllä tukee sitä, että joko siellä on katkos jossakin tai sitten ohjausboksi vaan on rikki.
:nuhtelu takana on 2 mäntäset satulat  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #461 : 26.02.2013, 21:51:07 »
:nuhtelu takana on 2 mäntäset satulat  ;)

Ok. Ekana ajatuksena vaan olisi, että edessä olisi kaksi niin kuin yleensä. No, empä sitten ihmettele, kun avaan ne takajarrut ekaa kertaa  :).

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3831
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #462 : 26.02.2013, 22:01:51 »
Ok. Ekana ajatuksena vaan olisi, että edessä olisi kaksi niin kuin yleensä. No, empä sitten ihmettele, kun avaan ne takajarrut ekaa kertaa  :).
240ssä on edessä 4mäntää per puoli edessä ja 2 takana :P 700 sarjassa ollu joissain malleissa edessä 2 mäntäset ja takana myös  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #463 : 26.02.2013, 22:06:55 »
kyllä ainakin 240 jarruilla saa renkaat lukkoon, jolloin se jarrujen koko tai mäntien määrä ei vaikuta kyllä yhtään millään lailla jarrutusmatkaan. piste.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #464 : 26.02.2013, 22:25:41 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko tuo vasemmanpuoleinen abs valo?
Onko tuo hierottu poikki tuo kupari vai mitä tuo valkoinen on tossa?

 

Carcom Oy  Elekma