Kiitoksia kehuista. Keskilätkät ajattelin jättää noin, niin saa vähän kontrastia, eikä tule heti samanlaisia vastaan. Työkaveritkin ehti jo vanteita kuolata, kun maalaamoon "linnoittauduin" nuita maalaamaan.

Joo, on noissa lipoissa ihan lakka, mutta on siellä hapettumaakin ja paikoin rajuakin kantti arpea + 2:sta vanteesta on lähtenyt maalit venttiilin ympäriltä (kiitos jonkun edellisen omistajan

), siksi en lippoja maalannut. Tuli tuommoinen "pika" maalaus nyt noille. Nuo Rialit tosiaan tarvisi kauttaaltaan kunnostaa ammattilaisella, ja se vasta onkin kallista. Kelpaa mulle noin.
Nyt on kaikki 4 vannetta maalissa, niin pääsee pääsiäislomille rauhallisin mielin. Nämä oli muuten ensimmäiset aluvanteet jotka olen maalannut, joten siihen nähden ihan hyvä.
Onneksi näin pääsiäisen alla on hiljaista, niin pystyy omaa autoa puunaamaan, ja eikä pomokaan sitä pahalla katso, kun Volvo-mies hänkin on henkeen ja vereen.

Putki on nyt "lopullisesti" kiinni noin. Kätevänä miehenä kun hitsasin putkeen kannakkeet, niin eihän niihin tavan kannatinkumi sopinut. No, kudoskumimattoa, 2 m6 pulttia ja nylockit: Kiinni on ja pysyy, ei rämise tai kolise. Jos se eilen liikkui 5 cm, niin nyt se liikkuu 2 - 3 mm

.
Nopeumittarin anturia hiplasin:

Tuommoinen "umpikupari" johdin löytyi, kun purkasin anturin töpselin. Tuossa päässä näkyy "läpivienti", joka istuu töpseliin, ja näköjään ei ole saatu normi johtoa sinne, kun reikä ahisti, niin sitten tuommoinen v*tun viritys.
En minäkään autosähkömies ole, mutta sen verran autojen kanssa pulannut, ettei meikäläiseltäkään synnyt tuollaisia virityksiä...

Laitoin sen noin. Toissa päivänä laitoin sen jo abikolla, mutta tänään sitten tein kunnolla, ja abiko sai peitokseen kutistesukan.
Kuvasta saa justiinsa sen verran selvää, että näkee tuon töpselin poikkinaisen alkuperäisen kiinnikkeen, joka oli hajalla jo ennen meikäläistä. Nippusiteen laitoin sen takia, että pitää sen töpselin kasassa, ettei johdot karkaa.
Ei kyllä toimi 100% tuo anturi tuon korjauksenkaan jälkeen, sieltä on aika ajoin kontakti hukassa, eli matkamittarit ei rullaa koko ajan. Tuo anturi on kyllä ottanut sen verran damagea, että se yhdistettynä toimintahäiriöön saadaan saldoksi se, että joutuu hommaamaan jossain vaiheessa kokonaan ehjän anturin.
Kahtelin kanssa vaihdelaatikon ö-pohjaa:

Vasemmalla näkyy, kun joku on vähän paikkaillut kemiallisella metallilla. Oikealla näkyy pultti, joka ei ole ö-pohjan alkuperäinen pultti, vaan jostain miljoonalaatikosta kaivettu pultti x.
Ei mikään v*tun ihme, jos ATF:ää vuotaa, kun on tuolla tavalla tehty...
Eli tarvii uuden AW-71:n öljypohjankin, ellei jostain löydy halvalla hyvää TIG-hitsaria.