Kulkukoira  Proturbo

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 378188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #735 : 23.08.2013, 22:00:39 »
ihan tavan 2K-epoksilla oman maskin liimailin kasaan viidestä palasta ja hyvin on pysyny. Sisäpuolelle vähän reikärautaa vahvikkeeksi  :D

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #736 : 23.08.2013, 22:22:49 »
ihan tavan 2K-epoksilla oman maskin liimailin kasaan viidestä palasta ja hyvin on pysyny. Sisäpuolelle vähän reikärautaa vahvikkeeksi  :D

Meneehän se noinkin.  :)

Harmi vaan kun uusia ei saa edes rahalla, ja joskus silloin ne uudet kustansi melkein 200 e.

Pitää joko kokeilla joko sitä epoksia (joka ei toiminut silloin joskus puolitoista vuotta sitten), tai sitten vaikka Bisonitea, jolla on ainakin pysynyt peilinlasi paikallaan.

Mutta se tästä maskien liimailuista.   

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #737 : 24.08.2013, 00:02:53 »
Vähän kustomointia harrastettu:



Idea tuossa oli laittaa Ruotsin ja Suomen lippujen värit samaan merkkiin.

Maski itsessään vaatisi taas korjausta, kun kehys on keskeltä alhaalta halki (näkyy kuvassa).
Ei vaan meinaa muoviliimat, pikaliimat tai rajumpakaan rakennusliima meinaa kestää kovassa muovissa lämpövaihteluita.

Maski on kuitenkin auton pienimpiä vikoja, niin ei ole niin justiinsa.

Ai niin, nyt samalla tuli mieleen, kun kävin Fixuksella, niin siellä on kaapelia, joka sopii ABS-johdoiksi, niin pitää sitä jossain vaiheessa hankkia, että pääsisi johdot uusimaan, ja edes askeleen eteenpäin ABS vian selvittelyssä.
Mitä hemmettiä, paljolla myyt?
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #738 : 24.08.2013, 00:07:36 »
Tossa on ideaa.
144
145
945
855

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #739 : 25.08.2013, 14:24:05 »
Mitä hemmettiä, paljolla myyt?

Tulee ite tekemällä halvemmaksi.  :D

Tossa on ideaa.

Eiks olekin. ^-^

Menee 5 - 10 minuuttia, kun tollasen merkin tekee. Luonnossa ei vaan näytä kulmasta katsottuna niin hyvältä, kun vähän lerppaa, koska tausta ei ole jäykkä. Voihan tosta kyllä tehdä myöhemmin Evo 2. versio.

Jos joku haluaa samantapaisen tehdä omaan autoon, niin tarvitset:

- palasen taipuvaa muovia (itse käytin mustaa niin "häviää" maskiin), että saa sen maskin ympäri, ja kiinnitettyä esim. nippusiteellä.
- sinistä, valkoista, ja keltaista sähköteippiä.
- kontaktimuovia (laitetaan sähköteippien päälle, niin kestää kauemmin, ja tulee vähän kiiltoa).
- sakset tai mattoveitsen.
- mielikuvitusta, ja siitä vaan kokeilemaan.

Minullakin oli aluksi 3 ideaa, miten päin/missä kulmassa teipit laitan, niin päädyin tuohon nykyiseen.
     

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #740 : 25.08.2013, 14:50:33 »
Meinasi unohtua raportoida tänne "huoltopäiväkirjaan".

Eilen suihkuttelin kotelon suoja-ainetta oviin ja helmoihin.

Asensin pakoputkeen ehjät kannatinkumit, ja ei tärise enää. Pakoputkenpäänä toimii alkukeväästä itsetekemä 3 tuumainen.
Joku putkiston geometriassa on kuitenkin muuttunut, koska on alempana vaikka kaikki kannatinkumit on nyt ehjät.

Takapönttö joutui myös ottamaan taaksepäin, siten että takaylityksen putki menee vähemmän takapöntön putkeen.
Syystä, että takapöntön pannan saisi lähemmäs korinpuolen kiinnikkeitä. Silti itse kiinnityspantaakin joutui liikuttelemaan,
koska muuten oikeanpuoleinen vasemmanpuoleinen kannatinkumi olisi ollut hirveässä jännityksessä.
Sain säädettyä sellaisen kompromissin, että molemmat takapöntön kumit on vähän vinossa, eikä suorassa niin kuin pitäisi.
(Olipa vaikeasti selitetty...  :buck2:)

Kaksi kumia jäi vielä jäljelle, jos nuo ei sitten kestäkään...
Luulen kuitenkin, että itse syy tuohon sopivuus ongelmaan voi löytyä vielä takaylityksestä, vaikka sainkin eilen korjattua sen asentoa, ja kirittyä kunnolla keskipöntön putkeen kiinni.

Tai sitten ongelma voi johtua siitä, että jossain vaiheessa tämän auton elämää, on etuputkesta kadonnut kiinni jolla se tulee kiinni vaihdelaatikkoon. Noitakin taitaa saada vielä Volvolta uutena.

Eli tuollainen: http://www.skandix.de/en/installationpictures/Volvo-700-900/Exhaust-pipe-holder/1002607/2000401/

EDIT. Muistin, että laitoin kotelonsuojat tottakai myös eturunkopalkkeihin, ja sitten tuli suikuteltua kanssa
                   taakse poikittaisrunkopalkkiin, kun siellä oli kanssa jotain vesireikiä.

                   Nyt kun tänä vuonna kuunnellut tarkemmin, niin kyllä perhana venttiilit pikkasen naputtaa kylmänä,
                   ja lämpimänä sitten pienenee. Piti jo tiivisterempan yhteydessä mitata välykset, mutta sitten unohtui.
                   Onneksi tässä on vielä aikaa, kun ei ole tosiaan mikään iso naputus vielä.
                   Joka kuukausi saa jotain osia autoon ostettua, jos opiskelijabudjetti sallii, niin eiköhän se tästä.  :)
                   
                   
                   
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 17:20:14 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #741 : 27.08.2013, 18:26:00 »
Voihan vivander, kun taas meinaa palaa käpy mittariston sähköongelmien kanssa!!  :tickedoff:

Nimittäin matkamittarit toimi eiliseen asti ihan normaalisti, ja tänään alkoi tekemään silleen, että kun ajaa 300 metriä,
niin trippimittariin tulee siinä matkassa 100 metriä. "Mittasin" matkan kt 55:lla ajellessa heijastinpylväiden mukaan, joiden väli on 50 metriä.

Nyt vaan mietityttää, että onko ne vaihdetut kondensaattorit, niin surkeita laadultaan, että alkaa nyt rykimään palttiarallaa puolen vuoden jälkeen...

P*RKELEEN P*RKELE!!!!!  >:(



s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #742 : 27.08.2013, 18:40:24 »
Kenen tekemiä ne konkat vaihdetut konkat on? Voiko olla vikaa rattaissa? Jos mittaristo muuten toimii vika on luultavasti muualla.
E: oliko tässä sama mittaristo kuin 940? Eikö kannattaisi vaihtaa mittaristo?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 18:44:20 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #743 : 27.08.2013, 18:59:27 »
Vähän kustomointia harrastettu:



Idea tuossa oli laittaa Ruotsin ja Suomen lippujen värit samaan merkkiin.

Maski itsessään vaatisi taas korjausta, kun kehys on keskeltä alhaalta halki (näkyy kuvassa).
Ei vaan meinaa muoviliimat, pikaliimat tai rajumpakaan rakennusliima meinaa kestää kovassa muovissa lämpövaihteluita.

Maski on kuitenkin auton pienimpiä vikoja, niin ei ole niin justiinsa.

Ai niin, nyt samalla tuli mieleen, kun kävin Fixuksella, niin siellä on kaapelia, joka sopii ABS-johdoiksi, niin pitää sitä jossain vaiheessa hankkia, että pääsisi johdot uusimaan, ja edes askeleen eteenpäin ABS vian selvittelyssä.
kyllä on taas luxusta laitettu!ei siinä, hienohan se on! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #744 : 27.08.2013, 19:25:22 »
Kenen tekemiä ne konkat vaihdetut konkat on? Voiko olla vikaa rattaissa? Jos mittaristo muuten toimii vika on luultavasti muualla.
E: oliko tässä sama mittaristo kuin 940? Eikö kannattaisi vaihtaa mittaristo?

Konkkien merkistä en yhtään osaa sanoa, että siinä on ollut se 50% mahdollisuus ovatko kiinalaisia.

Nopeusmittari, tässä ei ole toiminut ollenkaan sitten viime loka-marraskuun.
Ellei lasketa, että kun ne konkat vaihtoi, niin sitten alkoi näyttäämään välillä 0 - 20 km/h (vauhdista riippumatta kuitenkin)...  :buck2:

Mittariston vaihtokin ollut suunnitelmissa, mutta yleensä, kun ollut vaikka foorumilla sopiva (Yakazaki), niin silloin ei ole ollut rahaa ostaa, ja sitten joskus kun on ollut, niin ei ole tarjolla. Nyt en ole kyllä katsellut vähään aikaan, niin voisi tietenkin katsella taas.

Romuttamoilla myydään purkuosina 940:n mittaristoja 100 - 250e.
Eikä niiden toimivuudella ole sitten tietenkään mitään takuuta.
Sitten kun siinä "uudessa" mittaristossa olisi kanssa sellaisia vaatimuksia, että toimisi niin oikein tuossa minun autossa.
Esim. että kello olisi sähkösäätöinen niin kuin minulla, eikä nuppisäätöinen, niin kuin monessa muussa.
Sitten kanssa se "uusi" mittaristo pitäisi olla ollut autossa, jossa on ABS:t, ja automaattivaihteisto, että merkkivalot pelaa oikein...

Sitten minulla on vielä yksi vaihtoehto, kun minulla ostin tänä vuonna irtonaisen piirilevyn, joka on toiminut muinoin,
niin sitäkin voisi alkaa ihmettelemään, että kävisi siitä juotokset läpi, ja vaihtaisi vaikka konkat (kerran siihen on jo 3 vaihdettu). Siinä piirilevyssä on vaan se juttu, että tuosta nykyisestä tarvitsee ottaa askelmoottori ja neulan jousi siihen. 


kyllä on taas luxusta laitettu!ei siinä, hienohan se on! O0

Kiitoksia kehuista.  :)

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #745 : 27.08.2013, 19:45:38 »
Konkissa on eroja, panasonicin ja sit oli joku toinen merkki, löytyy jostain muilta sivuilta. Ei taida olla sähköinen mittaristo jos kellossa on nuppi. * mutu>*  Eikö mittaristo ole kaikissa sama varusteista riippumatta, polttimoiden paikat vaihtuu varusteiden mukaan? Omassa on paikat myös absin ja tomaatille valojen paikat ja kumpaakaan ei ole. ???

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #746 : 27.08.2013, 20:07:08 »
Konkissa on eroja, panasonicin ja sit oli joku toinen merkki, löytyy jostain muilta sivuilta. Ei taida olla sähköinen mittaristo jos kellossa on nuppi. * mutu>*  Eikö mittaristo ole kaikissa sama varusteista riippumatta, polttimoiden paikat vaihtuu varusteiden mukaan? Omassa on paikat myös absin ja tomaatille valojen paikat ja kumpaakaan ei ole. ???

Kai se sitten menee niin että on samat merkkivalot, jos ns. mittaristo on samaa mallia, joka on hyvä sinänsä.
Ainoina eroinahan sitten tottakai ovat ahtopaineasteikko (ja ulkolämpötilamittari 940:ssä).

Netistä olen aikoinaan niitä konkkia katsellut useammastakin nettikaupasta, ja kotimaisista jäi yleensä yksi konkka uupumaan, koska saanut oikeilla mikrofaradi luvuilla. Postimaksujen kanssa maksaa sitten melkein saman verran, kuin liikkeessä.
Liikkeestä ostin itse 4 kondensaattoria, ja taisi maksaa 5 euroa. Tosin ottaahan ne liikkeet voittonsa jostain.  ::)

Eihän se kellon säätönuppi vaikuta itse mittariston säköisyyteen, kun niitä nuppisäätöisiä kun löytyy uudemmista 940:ssä, kuin tuosta -92 seiskasta. Varmaan ollut ehkä lisävarusteena sähkösäätöinen kello? Ainoa erohan noissa kellojen säädöissä on, että "sähkösäätöinen" toimii näppäimillä mittariston taustavalojen kirkkaudensäädön vierestä.
Mutta ei tästä sen enempää.

 

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #747 : 30.08.2013, 15:44:43 »
Pientä päivitystä:

Olen sellaisella 90% tarkkudella varma, että konkat ne on, jotka v*ttuilee mittaristossa, ja aiheuttaa matkamittareiden pätkimistä ja takertelua.

Kondensaattorit taidan kuitenkin jostain pk-seudulta hakea, koska mutuilen, että olivat minulle Porvoossa myyneet kiinalaisia tuotteita, kun ei kestä puolta vuottakaan...

Ensi kuussa olisi ostoslistalla:
 
- Pakosarjan pinnapultit ja mutterit (Bilia),
- Etujarruletku ja johdot eteen ABS-antureille (Fixus. Motonetin jarruletkun kuori murkkeentui puolessa vuodessa, ja samalla
  reissulla saa Fixukselta johdot antureihin).
- Virranjakajan o-renkaat (Bilia)

Enolta sain vinkin, että kannattaa, ja melkein pitää uusia virranjakaan stefat samalla, kun vaihtaa virranjakajan kannen.

Sellainenkin mutu tuli, että vaikka piti jo joku aika sitten muutenkin uusia ABS-anturin johdot (koska usein ovat karvat jostain katki), että pääsisi yhdestä vaihtoehdosta eroon, mikä voisi aiheuttaa ABS vian, niin saattaa samat johdot kuitenkin vaikuttaa myös itse nopeusmittariin, koska jotain tietoahan tulee myös sieltä. Ellen siis väärin muista.

Pinnapultit ja mutterit siitä syystä listalla, koska nyt siellä on 8.8 kierretankoa, ja ei-mitään-hajua-vuosia vanhat (jopa alkuperäiset?) pinnapultin mutterit. "Nimim. Katkaisin yhden kierretangosta tekemäni "pinnapultin, kun myöhemmin koikeilin oliko tiukalla".
Tiskiltä ostettu tavara kun sopii suoraan, ja muualta, kun en löytänyt Volvon omia pinnapultteja, niin sieltä ostan ihan premiumisti Biliasta sitten.   

Ainoa mikä mutkistaa tuossa on se, että 4. pytyn alempi pinnapultti on joku vuonna miekka ja kilpi katkaissut,
ja korvannut 5 mm kierreosalla, joka on porattu, ja lyöty kanteen katkenneeseen pulttiin.
Pari kikkaahan on tiedossa millä voisi lähteä.
Muut, eli ne kierretangosta tekemäni, pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä vastamuttereilla avaamalla.



Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #748 : 31.08.2013, 22:04:07 »
Tänään oli tarkoitus puhaltaa ruosteet pois tuulilasin ympäriltä.

Kompurasta oli rikki käynnistyskondensaattori, mutta siihen sattui sitten löytymään käytetty tilalle.
Eihän se tietenkään minun tuurilla toiminut pitkään sillä, ja saldoksi jäi, että sain puhallettua puolen kämmenen kokoisen alueen oikeanpuolen A-pilarista. Sieltä A-pilarin kulmasta, joka jää listan alle, löytyi mätää...  :buck2:

"Puhallushiekka" oli sentään ilmaista. Se oli alumiinisilikaattia.
Hyvää tavaraa kyllä kun ei pölise juuri yhtään, ja puhdistusteho on myös hyvä.  :)

Jouduin sitten kompuran jäätyä pois pelistä, turvautumaan kuppiharjalaikalla ruosteiden poistoon, mutta kahdesta kohtaa on ruoste jo edennyt sen verran, että harjalaikalla ei saanut kaikkea pois.
Vedin sitten kuitenkin happomaalin, ja pohjamaalin päivän lopuksi.
Huomenna täytyy vetää kittiä, ja pintamaali.

Taitaa kuitenkin mennä pakko-ostoksiin se kondensaattori kompuraan, että saisi ensi kuun alussa puhallettua loputkin ruosteet pois, koska ei huvita joka vuosi alkaa maalailemaan samoja kohtia, jos ei tee kerralla kunnolla. Ensi vuonna ne kaksi muutakin ruostekohtaa olisi kuitenkin todennäköisesti ruostunut läpi, niin kannattaa se kyllä nyt tehdä kunnolla, eikä kiroilla sitten.
 


Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #749 : 02.09.2013, 19:42:15 »
Eilen tuli maalattua sitten katon reuna, ja kitattua ihan snadisti pahimmat kuopat pois.
Kauheasti vaivaa en jaksanut nähdä, kun viikonloppuna lähtee maalit pois, ja puhallan ruosteet sitten pois paikoista mihin jäi.
Tai näin siis tapahtuu, jos pe - la paistaa oikeasti aurinko niin kuin on luvattu...

Biliasta pitää hakea lisää listakiinnikkeitä tällä viikolla, samalla kun hakee pakosarjaan pinnapultit ja mutterit, sekä virranjakajan tiivisteet. Listakiinnikkeitä on ainakin varastossa, mutta muista en ole varma.
Eiköhän nuita muitakin Vantaan varastolta löydy, kun ovat perusosia, ja saisi kaikki täksi viikoksi.

Köyhäilin uusien listakiinnikkeiden kanssa (joita oli vain 5 kpl), ja laitoin vain yhden oikeaan sivulistaan alhaalle, että pysyy sieltä kiinni, ja ylhäältähän se pysyy kulmapalalla.  ::)  Lisäksi en ehtinyt/jaksanut enää alkaa keittämään uusia kiinnikkeitä vedessä, vaan löin yhden kiinni, niin jos se menee rikki niin ei mene kuin yksi (sitten kun irroittaa).

Ylälista on kiinni oikeasta reunasta ja keskeltä, vasen reuna ei mennyt kiinni jostain syystä, vaikka siellä oli ehjä, vanha kiinnike...  :idiot2: vasen reuna pysyy kanssa kiinni kulmapalalla, mutta oikeasta reunaa läpsää vähän lasiin, ja puhaltaa listan alle, että kuulee autoon sen puhinan. Hassua sinänsä, kun nuo kiinnikkeet oli ennenkin rikki, mutta nyt sitten lepattaa, kun irroitti koko listan.  ::)

Katkonaisesta apparin ABS-anturin piuhasta ryöstin pätkän, että saa oikein mallin kanssa mennä hakemaan uutta johtoa Fixukselta.

Pikkujuttuja...



 

Elekma  Autoracing