Meinasi unohtua raportoida tänne "huoltopäiväkirjaan".
Eilen suihkuttelin kotelon suoja-ainetta oviin ja helmoihin.
Asensin pakoputkeen ehjät kannatinkumit, ja ei tärise enää. Pakoputkenpäänä toimii alkukeväästä itsetekemä 3 tuumainen.
Joku putkiston geometriassa on kuitenkin muuttunut, koska on alempana vaikka kaikki kannatinkumit on nyt ehjät.
Takapönttö joutui myös ottamaan taaksepäin, siten että takaylityksen putki menee vähemmän takapöntön putkeen.
Syystä, että takapöntön pannan saisi lähemmäs korinpuolen kiinnikkeitä. Silti itse kiinnityspantaakin joutui liikuttelemaan,
koska muuten oikeanpuoleinen vasemmanpuoleinen kannatinkumi olisi ollut hirveässä jännityksessä.
Sain säädettyä sellaisen kompromissin, että molemmat takapöntön kumit on vähän vinossa, eikä suorassa niin kuin pitäisi.
(Olipa vaikeasti selitetty...

)
Kaksi kumia jäi vielä jäljelle, jos nuo ei sitten kestäkään...
Luulen kuitenkin, että itse syy tuohon sopivuus ongelmaan voi löytyä vielä takaylityksestä, vaikka sainkin eilen korjattua sen asentoa, ja kirittyä kunnolla keskipöntön putkeen kiinni.
Tai sitten ongelma voi johtua siitä, että jossain vaiheessa tämän auton elämää, on etuputkesta kadonnut kiinni jolla se tulee kiinni vaihdelaatikkoon. Noitakin taitaa saada vielä Volvolta uutena.
Eli tuollainen:
http://www.skandix.de/en/installationpictures/Volvo-700-900/Exhaust-pipe-holder/1002607/2000401/EDIT. Muistin, että laitoin kotelonsuojat tottakai myös eturunkopalkkeihin, ja sitten tuli suikuteltua kanssa
taakse poikittaisrunkopalkkiin, kun siellä oli kanssa jotain vesireikiä.
Nyt kun tänä vuonna kuunnellut tarkemmin, niin kyllä perhana venttiilit pikkasen naputtaa kylmänä,
ja lämpimänä sitten pienenee. Piti jo tiivisterempan yhteydessä mitata välykset, mutta sitten unohtui.
Onneksi tässä on vielä aikaa, kun ei ole tosiaan mikään iso naputus vielä.
Joka kuukausi saa jotain osia autoon ostettua, jos opiskelijabudjetti sallii, niin eiköhän se tästä.