KL-varaosat  Race.fi

S80 T6 vaihteisto huolla pian!

• 25 Vastauksia
  • 14186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S80 T6 vaihteisto huolla pian!
« : 18.04.2012, 17:48:04 »
Eli autona on vuosimallin 1999 S80 T6 ja laatikkona on se geartronic-loota. Juuri äsken kesken ajon auto sytytti varoitusvalon ja ilmoitti syyksi vaihteisto huolla pian. Ei sitä kyllä ajosta huomaa mitenkään. Vaihtaa normaalisti ja pehmeästi eikä ainakaan vuoda nesteitä. Haluaisiko joku arvata mikä on vikana? Ilmeisesti huoltoon tuo on vietävä, mutta voiko sillä ajaa sinne vai jääkä välille??? Toivon mukaan ei koko loota ole porsinut! Mitä noista on hajonnut lootan lisäksi yleensä??? Auto on täysin vakio ja öljyt on vaihettu 1v 6kk ja 55 tkm sitten... Olen jo varannut ajan laatikon uuteen öljynvaihtoon, mutta kaipa se sitten menee vianetsintähommiksi...
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 T6 vaihteisto huolla pian!
« Vastaus #1 : 18.04.2012, 22:45:45 »
Paljon lukijoita, muttei yhtään kommenttia. Kysytään näin, ajaisitko itse auton huoltoon vai hinauttaisitko? Toiminta on tosiaan täysin normaalia, mutta eihän siitä koskaan tiedä. Pohdiskelen lähinnä, koska minulla ei ole vakuutuksessani hinausturvaa, joten tulee kalliiksi hinauttaa auto johdon päähän, mikäli vika on vain elektroniikassa...

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #2 : 18.04.2012, 22:58:20 »
Itse ajaisin, normaalia varovaisemmin.

Jotenkin tuo haiskahtaa elektroniikka/anturivialta. Meinasin jo aiemmin kirjoitella, mutta kun en tuosta laatikosta mitään tiedä, en viitsinyt kirjoitella arvailujani. Mutta nyt kirjoitin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 18.04.2012, 23:03:08 »
Kiitos siitä! Ei tuo kyllä mitään merkkiä ole antanut edes alkavasta viasta! Taidan ajaa sen huoltoon ja jos kosahtaa niin kosahtaa, sen vuoksihan minä töissä käyn ( tai siltä on alkanut tämän auton kohdalla hiljalleen tuntumaan)!

Kertokaa vain muutkin, mitä tekisitte! vähän tietysti jänskättää ajella tuolla, mutta kun ei minkäänlaista vikaa tunnu, vian huomaa vain valosta... Toki loota on jo 333tkm ajettu joten voihan se hajotakin hiljalleen...

Poissa janerikki

• De Luxe
  • *
« Vastaus #4 : 18.04.2012, 23:12:40 »
Kiitos siitä! Ei tuo kyllä mitään merkkiä ole antanut edes alkavasta viasta! Taidan ajaa sen huoltoon ja jos kosahtaa niin kosahtaa, sen vuoksihan minä töissä käyn ( tai siltä on alkanut tämän auton kohdalla hiljalleen tuntumaan)!

Kertokaa vain muutkin, mitä tekisitte! vähän tietysti jänskättää ajella tuolla, mutta kun ei minkäänlaista vikaa tunnu, vian huomaa vain valosta... Toki loota on jo 333tkm ajettu joten voihan se hajotakin hiljalleen...

Toki noilla kilometrilukemilla voi hajota vaikka mitä, mutta jos kerta laatikko ei luista tai täristä ja toimii muutenkin hyvin, niin en näe mitään syytä, etteikö autoa voisi ajaa korjaamolle. Ajelehan silti rauhallisesti  :)

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 18.04.2012, 23:29:05 »
Jep tyhjäkäynnillä niin kuin aina! ;) Eipä tolla tosin hirveemmin oo tullu kaahailtua. Ohjaa mukavuudellaan kuskia rauhalliseen etenemiseen eikä oikeastaan missään tilanteessa tarvita enempää kuin puolikaasua...

Poissa nmmake

• De Luxe
  • *
« Vastaus #6 : 19.04.2012, 10:40:23 »
Mitäs se silloin ilmoittaa, jos öljytaso on vähissä? Ettei viittaisi siihen?
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa Rahtari84

• De Luxe
  • *
« Vastaus #7 : 19.04.2012, 11:08:52 »
Tuota itsekin ehdottaisin että vaihtaa ne uudet ölpät siihen lootaan ensiksi. Ja kattoo että ilmotteleeko sitten enää.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 19.04.2012, 20:42:32 »
Minulla on aika huomiseksi Porvoon Autosalvan huoltoon jolloin luetaan vikakoodit ja katsotaan mitä auto kertoo ongelmaksi. Mysteeri on, että äsken käynnistin auton niin valo jäi palamaan, mutta infonäytön vaihteisto huolla pian tekstiä ei enää ilmestynyt!!! Aika mystistä on. Sain autosalvan teknisestä neuvonnasta tukea käsitykselle jonka mukaan voin ajaa auton sinne. Huoltoneuvoja sanoi jopa itse, että ajaisi jos auto olisi oma.Tuosta öljyvuodosta mietin lähinnä, että miten se edes voisi vuotaa kun eikös se ole sellainen laatikko, johon ei alunperin pitänyt edes vaihtaa öljyjä koskaan. Eli ei siinä pitäisi olla mitään proppua tai muutakaan mikä vuotaisi. Minä mistään mitään tiedä, mutta näin huollossa kertoivat kun öljyt viimeksi vaihdettiin. Joutuivat kuulemma imemään öljyt pois ja vaihtamaan ne huuhtelemalla. En myöskään ole huomannut minkäänlaista vuotoa missään. Eikö sen pitäisi näkyä auton alla tai alusmuovin päällä??? Lisäksi tuo autosalvan mies sanoi, että jos öljy olisi vähissä romahtaisi öljynpaine eikä laatikko toimisi tai ainakin toimisi todella huonosti. Mun toimii kuitenkin ihan normaalisti. Jännä nähdä mitä autosta paljastuu!

Poissa john_anthony

• De Luxe
  • *
  • Volvo S80 T6 -01
« Vastaus #9 : 19.04.2012, 21:05:36 »
Kun tuo auto alkaa olla noinkin paljon ajettu, ja jos laatikko on alkuperäinen niin lienee kai mahdollista että tuo on vaan osien kulumisesta johtuva häiriö jonka voi kuitata laatikon ohjelman päivityksellä. Nuissa kilometreissä jo osien toleranssit on venyneet jonkinverran. Jos laatikon toiminta on normaalia niin ei siellä kovin vakavaa vikaa liene ;D

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 19.04.2012, 21:47:55 »
Toivottavasti ei! Sit alkaa nimittäin uuden laatikon haku! Kori on nimittäin just korjattu kaikista alkaneistakin ruosteista eikä kone syö juuri lainkaan öljyä! Eli autosta en luovu! En minä omasta mielestäni noin viidellä tonnilla parempaakaan autoa mistään saa...

Toki hienostihan tuo loota on kestänyt tähän mennessä! Voi se ihan ansaitustikin jo hajota ja jäädä eläkkeelle. Aion sillä kuitenkin ajaa niin kauan kuin se vain toimii! Eihän loota hajotessaan mitään muuta riko???

Poissa john_anthony

• De Luxe
  • *
  • Volvo S80 T6 -01
« Vastaus #11 : 19.04.2012, 23:14:17 »
Eihän loota hajotessaan mitään muuta riko???

Ei ne yleensä sentään räjähtämällä rikkoudu :)

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 20.04.2012, 00:17:17 »
No hyvä! Minä kun jo mielessäni näin kuinka yritän ajaa ja väistellä kojelaudan läpi lentäviä rattaita  :D

Poissa tubbe86

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 20.04.2012, 11:15:20 »
No nyt käyty koodit lukemassa! Diagnoosi kuuluu näin: Vaihdelaatikon nopeusanturi on viallinen. hinta 150 anturille ja tunnin työt päälle eli noin 250 euroa. Eli helpotuksen huokaus tällä kertaa! Ilmeisesti vanha sotaratsuni ei ole vielä aivan luovuttamassa.  :)

Poissa Rahtari84

• De Luxe
  • *
« Vastaus #14 : 20.04.2012, 14:54:59 »
Suht halvalla päässy oot. No hyvä että tämäkin selvisi.. itsellä samanlainen kulkine niin jos alkaa samallalailla ilmottelemaa niin ei heti tarvi pelätä pahinta mahdollista :).
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Proturbo  Autodiagnoosi