Kopioin tämän tekstin toisesta topicista, joten saattaa olla jo joitain mainittuja asioita..

Juu tämmönen peli mulla.. Ostin tän 23.10.2009 ja oli seuraavan syksyn/talven/kevään rojektina tallissa.. Heinäkuussa -10 saatiin sitten lähes valmiiksi
(ikuisuusprojekti ei ole koskaan valmis) ja loppukesä meni tällä ajellessa. Tosin noin 1000 km ajoon saamisen jälkeen joutu avata moottorin koska oli imassut ilmanputsarin kotelosta mutterin sisään ja hajottanut yhden pakoventtiilin sekä sytytystulpan. Tämä siis 4-pytyssä. Lisää projektista Landian puolella:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=51981.0Historiaa autosta olen ottanut sen verran selville että olen 13. omistaja ja alunperin auto on ollut Poliisiautona vuosina -68-73. Tämä kyseinen Amazon on ollut mm. Pozoy:n isän omistuksessa kultaiselta -80-luvulta 2003 vuoteen asti.
Elikkäs alkuperäinen 122 Sport 4-ovinen. Vuosimalli -67 mutta ensirekisteröinti -68. Moottori on B20 joka porattu 92,975 männille, 2,2-2,3l. Isoventtiilikansi, 2x 45mm Weberin vaakaimukaasaria, peltisarja, vakio nokka toistaiseksi mutta tulee muuttumaan.
Muutamia muutoksia tehty niin ulkopuolelle että sisällekkin.. V40 turbon etujakkarat, Luisin Scorpio ralliratti, kierroslukumittari, yksiosaiset sivuikkunat (tupakki-ikkuna poistettu), takaluukusta otettu kahva ja rekisterikilpi pois, korinväriset ja yksiosaiset puskurit.
Tällä hetkellä työn alla on vaihdelaatikon vaihto M40->M46.
Kysymyksiä otan vastaan mielelläni.

Ja tervetuloa Classic Motor Show:n, tämän pitäisi sielä olla Volvo-osastolla ellei kummempia satu.