Täällä ei ole ECM-6805 vielä ratkennut. Edelleen kylmänä ensimmäisessä kiihdytyksessä "Moottori vaatii huollon"
Tuolla ylempänä neuvottiin tai ongelmasta oltiin päästy eroon putsaamalla turbo control valven sihti.
- Miksi likainen sihti sitten aiheuttaisi ongelman vain kylmällä koneella ensimmäisessä kiihdytyksessä mutta ei enää myöhemmin?
- Miksi vuotava jarrutehostin aiheuttaisi ongelman vain kylmänä, mutta ei enää myöhemmin?
- Millä EGR venttiiliä ohjataan? Alipaineella vai solenoidilla? Jos alipaineella, niin moottorin ollessa kylmä EGR -venttiili voisi olla täysin auki ja silloin siihen tarvittaisiin mahdollisimman suuri alipaine ja alipaine ei enää riitä ohjaamaan turboa. Mutta jos ohjaus on solenoidilla, niin edellinenkin teoria on sitten tuhottu.
Seuraavaksi rutistan jarrutehostimelle menevän alipaineletkun lyttyyn ja koitan tuleeko vikailmoitusta. Luonnollisesti jossakin suljetulla paikalla, koska auton jarrut ovat tuolloin hieman heikot.
Ei viittis ihan heti vaihtaa jarrutehostintakaan turhaan. Olen saanut tämän forumin kiinnostavan tarjouksen käytetystä tehostimesta, pitää vielä neuvotella siihen pieni takuu :hello:
Voishan sitä huolletun turbonkin vanhan tilalle laittaa, mutta jos vika ei olekkaan siinä niin taas palaa tonni.
Tän olis kyl voinu kirjoittaa tonne "Vituttaa" ketjuunkin
