Futurez  Kulkukoira

855 Teeviis Romu

  • 238 Vastauksia
  • 73830 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #150 : 16.09.2012, 19:15:29 »
Ei ollu ahtoputket kyllä öljysiä kun niitä tutkiskelin.. En oikein tiiä miten saisin sen öljynpaluun tehtyä paremmin kun ei siinä lohkossa ole kuin joku 14mm reikä? Ja se alkuperäinen putki pysyy yhden o-renkaan varassa paikalla  ::)


Oliko pelkkä savutus ongelma nyt? Se voi lykätä sen öljyn myös suoraan pakopesään, kunnei ehdi valumaan liian pienestä letkusta.
Pystyiskö vaikka suoraan öljypohjaan tekemään uuden paluun.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #151 : 16.09.2012, 19:30:18 »

Oliko pelkkä savutus ongelma nyt? Se voi lykätä sen öljyn myös suoraan pakopesään, kunnei ehdi valumaan liian pienestä letkusta.
Pystyiskö vaikka suoraan öljypohjaan tekemään uuden paluun.

No toi mullekkin tuli äskön mieleen, mutta männissä oli palanutta öljyä ja ne oli kyllä puhtaat kun ne sinne laintoin. Joku 50km ehtisin ajamaan. Mutta kun miettii niin ton öljynpaluun "korjaamisen" jälkeen huomasin sitä savutusta. Öljypohjaan jos tekis suoraan paluun niin sit melkeen olis kiinnityspulttien tiellä eikä siinä ylä reunassa ole oikeen tasaista kohtaa edes? Eikä sitä varmaan kovin alas voi laittaa? Pitää tutkia kun on öljypohjakin irti. Uskaltaisko sitä alkuperäistä reikää suurentaa?
« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 19:39:35 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #152 : 17.09.2012, 17:55:24 »
Alakerta olis paketissa. Nyt safkaa ja sit takas jatkamaan  :)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #153 : 18.09.2012, 00:32:37 »
Ja Volvo käy taas  :)

Ei savuta eikä tiputa öljyy ainakaan ekan koeajon aikana  ELK
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 01:32:09 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #154 : 18.09.2012, 08:51:33 »
joko löysit savutuksen syyn?? :)
850 2.0 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #155 : 18.09.2012, 10:57:12 »
Luultavastikkin oli liian pieni öljynpaluu..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #156 : 19.09.2012, 00:45:58 »
Laajakaista ottanut vissiinkin nokkiinsa öljystä ja näyttää afr 7.5 melkeempä kokoajan. Ei auta kuin uutta tilaukseen.  :-\
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

hevonen

  • Vieras
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #157 : 19.09.2012, 13:20:42 »
Hyvä homma että rokkaa. Mitä sä teit sille turbon ö-paluulle? *W->

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #158 : 19.09.2012, 18:19:05 »
Laajakaista ottanut vissiinkin nokkiinsa öljystä ja näyttää afr 7.5 melkeempä kokoajan. Ei auta kuin uutta tilaukseen.  :-\


Koitas ensin putsaamalla, ja uudelleen kalibroimalla :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #159 : 22.09.2012, 19:21:42 »
Hyvä homma että rokkaa. Mitä sä teit sille turbon ö-paluulle? *W->

Eipä sieltä oikein saa kuvaa näpsästyä eikä jaksa mennä enää auton alle kun rokkaa  :D Mutta supistin 19mm letkun --> 16mm letkuksi --> vakio paluun päälle joka oli jotain 14mm? Toimii ainakin. Pitää kyllä tehdä se joskus kunnolla..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #160 : 24.09.2012, 23:49:54 »
Uus lambda tuli ja asentelinkin heti töitten jälkeen. Alko heti toimii paremmin eikä tarvinnu kytkintä luistattaa/pelkää että sammuu jokaisessa liikkeelle lähdössä. Tuli vähän yritettyä säädelläkin, mutta kierrosluku käy nollassa välillä jolloin mega ei maadoita bensapumpunreleetä josta lambda ottaa virtansa ja sen takia lambda on aina katkon jälkeen hetken poissa pelistä. Ja tietenkin kierrosluku pätkii pahemmin kiihdyttäessä/kovemmilla kierroksilla..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #161 : 25.09.2012, 23:31:46 »
Lambdan virran otto siirretty, niin lambda on kokoajan mukana. Sai jo aika hyviin säätöihin ohjelman kanssa, seokset pysys hyvissä lukemissa ja vetoja riitti  ;) ahdot tosin vielä maltilliset 0.5bar. Nyt kun ilmanputsari on ahtimessa suoraan kiinni, niin kuuluu aika jäätävät suhinat kabiiniin  S*
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #162 : 29.09.2012, 19:30:43 »
Tuli käytyä katsomassa vuoden -74 244 Volvoa. Ja pakkohan semmonen oli sitten saada  :idiot2: Moottorina on B20A, mutta se tuskin sinne on jäämässä.. Kuvia ei ole eikä tule vähään aikaan. Talli paikkaa etsiskelen Turun seudulta, että pääsis ihmettelemään hankintaa enemmän. Jos joku tietää tallipaikan Turun seudulta kertokaa ihmeessä! Reseptinä luultavasti vino/tinakone + mega + turbo + alkoholi. Luultavasti vinokone.. Kori töitä pääsee ekana tietenki hommailemaan.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #163 : 03.10.2012, 02:06:45 »
Hetken kuunnellu ajossa kuin joku ujeltais. Tuli vähä tutkittua ja todettua, että vasen etupyöränlaakeri oli aivan sökö. Uuskin on jo asenneltu  :) Pakoputken kannatus tuottanu kans vähän pään vaivaa. Hitsiin kun pääsis käsiksi, niin sais senkin kunnolla laitettua.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #164 : 08.10.2012, 00:30:17 »
Vihdoin sain aikaseksi vaihtaa vanhanmallisiin alutukivarsiin uretaanipuslat. Iha koti konstein hommasta selvittiin pienen harjoittelun jälkeen.  :) Huomenna hakemaan uudet alapallot ja asennella paikalleen. Huomenna pitäis tulla kans yks komponentti megaan jos vaikka nykymisem sais loppumaab. Kuvaa tukivarsista:

 
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy