Nyt ei ole kirjaa tässä käsillä, mutta olettaisin siellä olevan Pierburg 2Be5 kaasuttimen joka vanhetessaan on lievästi sanottuna ongelmallinen. Mitään osia ei siihen oikein tahdo enää saada, paitsi neulaventtiilin ja ehkä jonkun tiivisteen..
Mutta jos saat kuvaa kaasuttimesta ja siihen liitetyistä alipainesysteemeistä konehuoneessa niin tämä selvittää hieman asiaa, näissä kun saattaa olla paikoillaan aivan mitä versioita Solex Cisac.ista kin. Kaasuttimessa pitäisi myös kannessa olla peltilappu josta tyyppi selviää, jos se on tallella yhden kannen kiinnitysruuvin alla.
Jos saat sen kiinni seosmittaukseen niin selviää onko se rikkaalla, oikea arvo näillä on 1,5 Co.n osalta. Se säätöruuvi on näissä kaasuttimen jalkaosassa tulpattuna tai ilman. Sitten on useampia muita säätöjä alipainerasioissa , ja myös 2 vaiheessa, joissa joskus likaisuuden takia 2 kurkun läppä takertelee, eli ei sulkeudu kunnolla.
Myös rikastimen toiminnalle on säätöjä, mallista riippuen. Eli ensin nyt selväksi kaasuttimen malli.