Kulkukoira  Proturbo

Apuja uudelle Volvon omistajalle 740 GL B230K Seokset metsässä apuja!

  • 39 Vastauksia
  • 18239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Allu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
ei täsmää

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Jos kerran radio menee päälle ja kaiuttimista kuuluu kohinaa, kytkentä on oikein. Sitten alkaisin katsomaan onko vika radiossa tai antennissa.

Poissa Allu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Jos kerran radio menee päälle ja kaiuttimista kuuluu kohinaa, kytkentä on oikein. Sitten alkaisin katsomaan onko vika radiossa tai antennissa.
Se tässä pelottaakin, sillä auton mukana tullut cd/radio merkkiä Roadstar soitti kyllä levyjä, mutta ei radioa. Löin tilalle Sonyn, radio toimi muutaman käynnistyksen ja lakkasi kuulumasta, mutta satunnaisesti joku classinen kanava kuului. Mikä mahdollisesti polttaa radion? ei oikein huvita iskeä usb varustettua uutta soitinta, jos volvo taas ''tappaa'' siitäkin radion  :buck2:

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Kylläpä minä veikkaan että sinun antennissa on häikkää. Pystytkö kokeilemaan soitinta jossain muussa autossa?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Ensimmäiseksi irrotat siitä sokerinpalasta johdot kun tuntuu, että siellä on kytketty johtoja vähän miten sattuu. Sitten virtakynällä tai mittarilla etsit auton johtosarjasta sellaisen johdon johon tulee kokoajan virta (vihreä punasella raidalla) ja yhdistät sen soittimen keltaiseen johtoon. Sitten etsit johdon johon tulee virta kun virta-avain on asennossa 1 (oranssi) ja yhdistät sen soittimen punaiseen johtoon. Auton johtosarjasta musta maajohto yhdistetään soittimen mustaan maajohtoon. Soittimelta lähtevä sininen johto on tarkoitettu sähköantennille, älä kytke mihinkään jos autossasi ei ole sähköantennia. Soittimen oranssi johto on valaistuksen säädölle, jätä asentamatta. Soittimen sini-valkoinen on erillisen vahvistimen ohjaus, jätä kytkemättä jos autossasi ei ole vahvistinta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Allu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Ensimmäiseksi irrotat siitä sokerinpalasta johdot kun tuntuu, että siellä on kytketty johtoja vähän miten sattuu. Sitten virtakynällä tai mittarilla etsit auton johtosarjasta sellaisen johdon johon tulee kokoajan virta (vihreä punasella raidalla) ja yhdistät sen soittimen keltaiseen johtoon. Sitten etsit johdon johon tulee virta kun virta-avain on asennossa 1 (oranssi) ja yhdistät sen soittimen punaiseen johtoon. Auton johtosarjasta musta maajohto yhdistetään soittimen mustaan maajohtoon. Soittimelta lähtevä sininen johto on tarkoitettu sähköantennille, älä kytke mihinkään jos autossasi ei ole sähköantennia. Soittimen oranssi johto on valaistuksen säädölle, jätä asentamatta. Soittimen sini-valkoinen on erillisen vahvistimen ohjaus, jätä kytkemättä jos autossasi ei ole vahvistinta.
,
Johdot on ok värit ei täsmää löytyy volvon orkkis johdot ja sokerinpalaan liitetetyt jonkun edellisen omistajan johdot 2 punaista1 vihreä+kaijuttimien johdot toiseen punaiseen tulee 0,20v toiseen virrat päällä vähän alle 12 ja vihreän yhdistämällä  punaiseen syttyy kattovalo.

Milloin pitäisi kyynärnojan kotelon valon palaa?

Edit: Käyn nappaamassa oikein kuvan...
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 16:37:54 kirjoittanut Allu »

Poissa Allu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Mikä avuksi tuon kaasarin kanssa, kun auto vetää kylmänä nyt plussa keleillä erittäin tukkoisesti alle 2500rpm Lämmettyään pelittää hyvin, mutta käy silti aivan järkyttävän rikkaalla ja bensa haisee.
Hunttalan mattihan totesi, että Bensa palaa ja haisuu, mutta vähän voisi seoksia laihentaa.
Tuo kaasari näyttää sellaiselta alipaine letkujen hässäkältä, että itselle ei ihan heti löytynyt mitään säätö ruuveja tms.
 Mistä löytyy jonkun näköinen säätöopas tuohon?
Entä mistä saa ostettua uuden/käytetyn nokan tuohon koneeseen, jos lyö kylkee tupla weeberit/lortot?

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Nyt ei ole kirjaa tässä käsillä, mutta olettaisin siellä olevan Pierburg 2Be5 kaasuttimen joka vanhetessaan on lievästi sanottuna ongelmallinen. Mitään osia ei siihen oikein tahdo enää saada, paitsi neulaventtiilin ja ehkä jonkun tiivisteen..

Mutta jos saat kuvaa kaasuttimesta ja siihen liitetyistä alipainesysteemeistä konehuoneessa niin tämä selvittää hieman asiaa, näissä kun saattaa olla paikoillaan aivan mitä versioita Solex Cisac.ista kin. Kaasuttimessa pitäisi myös kannessa olla peltilappu josta tyyppi selviää, jos se on tallella yhden kannen kiinnitysruuvin alla.

Jos saat sen kiinni seosmittaukseen niin selviää onko se rikkaalla, oikea arvo näillä on 1,5 Co.n osalta. Se säätöruuvi on näissä kaasuttimen jalkaosassa tulpattuna tai ilman. Sitten on useampia muita säätöjä alipainerasioissa , ja myös 2 vaiheessa, joissa joskus likaisuuden takia 2 kurkun läppä takertelee, eli ei sulkeudu kunnolla.

Myös rikastimen toiminnalle on säätöjä, mallista riippuen. Eli ensin nyt selväksi kaasuttimen malli.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011, 08:07:27 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Eiköhän tuota voisi tosiaan kaasutinmallia selvitellä. Tuo olisi kai rajatapaus 2B5 / 2B7 välillä. Tämä voi olla kyllä vaikeaa tehdä silmämääräisesti, koska kaasuttimissa on sama runko - joissakin suuttimissa on eroa. Jos on korvauskaasutin, veikkaisin Weber DGV:tä.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011, 10:28:24 kirjoittanut pikatraktori »

 

Futurez  Kulkukoira