Onneksi kuitenkin noin "pienillä" vaurioilla selvis. Samoista vauhdeista kun niittaa 760 Volleron henkilöauton kautta tolppaan, niin tuloksena koko keula 10cm sivussa ja molemmat runkoaisat revenneet. Tässä sinun omassa on kuitenkin varmasti aika saatanasti työtunteja, rahaa ja erityisesti tunnearvoa kiinni.
Tuleeko pelkkä ehjäys vai muutoksia samalla? 
Joo suht pienellä, mutta on siinä siltikin työtä. Työtä, jota en ollut suunnitellut tälle talvelle, kun muut projektit odottaa. Tekisi mieli vaihtaa lyhyemmät etuiskarit, jotta saisi jouset tunkattunakin jäämään pänniin, mutta en tiedä onko aikaa ja rahaa moiseen nyt, kun tosiaan muutakin hommaa olisi. Voi olla, että tilailsen joskus nuo ja asentelen sitten kun on aikaa. Nyt on vaan kiire saada tämä nippuun ja samaan kuosiin kun mitä oli.
Eilen kun sain muksut nukkumaan menin talliin ja 3,5h meni siinä taas, että sain edes coiloverin tehtyä ja alatukivarren kevyesti puhalleltua, hitsattua vahvike ja vanhat puslat yms pois. Nyt täytyy maalata vielä ne ja saa asentaa takaisin paikoilleen. Sitten olisi vielä suuri homma repiä tuo poikkipalkki runkoaisojen välistä pois ja jostain tehdä siihen toinen tilalle. En tiedä miten katsastusmies suhtautuu jos teen vaan ihan teräspalkin siihen väliin. En laittaisikaan siihen samanlaista jostain purkulaitteesta vaan kunnon rautapalkki.
Napoihin vaihdan 5-10mm pidemmät pinnat jos vaan löydän sellaiset jostain. Saa lyödä jonkun bilteman ohuen spacerin vielä väliin, kun nyt nuo coiloverien alalautaset on olleet muutaman millin päässä kumista ja vanteesta. Ei ole vielä hälpänneet kiinni vaikka on Alastaroakin ajettu, mutta samalla ne vaihtaa kun kaikki on irti kuitenkin.
Yksi paha osapuute vielä on enkä pääse osia maalaamaan. Hantin valon taakse tuleva pelti puuttuu. Lukkopellin löysin jo ja valojen alle tuleva keulan pelti. Molemmat kyllä ruosteisia ja toivon löytäväni vielä paremmat. Ei vaan ole vielä tullut mistään vastaan..
