Samppasport  Futurez

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 526 Vastauksia
  • 179060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät 200/700 volvoihin?
« Vastaus #15 : 12.12.2011, 17:23:08 »
Truetracissa on jonkinasteinen esijännitys, joten sutii molemmilla talvisissakin olosuhteissa.

Juu pitää olla toinen pyörä ilmassa että jää jumiin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
1030 perän lukko
« Vastaus #16 : 29.02.2012, 18:42:24 »
Mulla on 300e 740:ssä toimiva lukko 1030 perässä.
140-sarjalaisen peräänhän käy ymmärtääkseni välitykset
1030-perästä- niin käykö myös tuo lukko sinne?

Ihan toimiva laitoskin se lukko, eikä b200k perässä
sillä paljoa tee ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5126
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 1030 perän lukko
« Vastaus #17 : 29.02.2012, 18:55:03 »
Mulla on 300e 740:ssä toimiva lukko 1030 perässä.
140-sarjalaisen peräänhän käy ymmärtääkseni välitykset
1030-perästä- niin käykö myös tuo lukko sinne?

Ihan toimiva laitoskin se lukko, eikä b200k perässä
sillä paljoa tee ;D

Sinnehän se sujahtaa :)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 1030 perän lukko
« Vastaus #18 : 29.02.2012, 18:56:13 »
Sinnehän se sujahtaa :)

Nonii, tosi hieno homma.
Saa lukonkin siihen, edes jonkinlaisen, näin alkuun  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #19 : 02.03.2012, 11:44:32 »
itse laitoin 240:piin ralli käytössä olleen danan kitkalukon. ajamisesta tuli kerta laakista mukavempaa mutta nopeus mittarin kehää ei siihen saa ellei tee hieman muutos töitä. sanovat että noissa on ollut pito ongelmia asvaltti ralleissa, siksi esijännitystä 27kg (oli minulle tullessa)

suosittelen parempien puslien vaihtoa. itsellä meni puolessa vuodessa uudet taka-akselinpuslat paskaksi.

saattoi toki saada vähän turhan paljon jenkaa kun oli ylätukivarsien puslien reijät mennet soikeiksi.

öljyt kannattaa aina välillä vaihtaa kun nuo kitkapalat kuluessaan sotkevat öljyn.

kemppi lukkoa en suosittele. puskee perkeleesti ja takarenkaille/puslille saa sanoa hyvästit vaikka ajaisi normaalisti.
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #20 : 02.03.2012, 12:23:34 »
Kumpikohan perä tossa mun -88 240 dieselissä on..? 1030 vai 1031? No anyway, jos on ylimääräsiä lukkoja edullisesti niin mulle voi myös yrittää kaupata. :) Minkä hintasia on semmoset kohtuu kestävät lukot uutena? Toki tommonen vollen kitkaki menis, jos vain löytäis jostain. Onko niitä kitkoja erikseen bensalle ja dieselille vai voiko kitkalukon purkaa bensaperästä ja asentaa dieselperään vai onko siinä se hammaspyörä kiinni ?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #21 : 02.03.2012, 16:30:48 »
ylimääräsiä lukkoja edullisesti

Justiinsa...

Kemppilukko on edullinen
Seuraavana tulee räikkä lukko. Kustantaa jotn 300e ja asennus onnistuu kotioloissa.
Oikeisiin lukkoihin kannattaa varata 600e + työt
Samalla kun sitä perää hiplaa niin on se hyvä puhaltaa, maalata ja laakeroida
Tonnilla tekee katuautoon kelpoperän. Kilpuriin kahdella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #22 : 02.03.2012, 16:39:20 »
Justiinsa...

Kemppilukko on edullinen
Seuraavana tulee räikkä lukko. Kustantaa jotn 300e ja asennus onnistuu kotioloissa.
Oikeisiin lukkoihin kannattaa varata 600e + työt
Samalla kun sitä perää hiplaa niin on se hyvä puhaltaa, maalata ja laakeroida
Tonnilla tekee katuautoon kelpoperän. Kilpuriin kahdella

No joo, kyllä mä 300e voin pulittaa + laakerit lukosta. Ei siinä mtn. Mut tuskin sen enempää varaan siihen rahaa..

Pitää kysyä kaverilta ku sillä vissiin on yks 740 kitkalukkoperä, että onko se dieselin vai bensan.. Se ei varmasti paljoa maksa, ainakaan jos vie oman perän vaihdossa.
Onks volvoihin olemassa mitään semmosta hydraulilukkoperää, niinku mersuissa? nehän voi asentaa toimimaan myös sähköllä, on/off. Ku eikös niissä oo semmonen tunnistin (vähän niinkuin abs) mikä ilmottaa, että nyt pyörii tyhjää..? Tai näin ainaki joku joskus selitti w124 korimallin mersuista..

Joo kyl tiedän, et joku torsenin lukko yms. kunnon lukot maksaa paljon.

Kemppiä en laita.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5126
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #23 : 02.03.2012, 16:46:01 »
Diesel ja bensamallien lukot ovat samoja. Myös 1030 ja 1031 perien lukot ovat samoja, joten ei ole väliä, mistä lukko on alkujaan kotoisin.

P.S. Kurkkaa takavetoisten kierrätyskeskusosioon. Mulla olis 940:n G80 liikkeellelähtölukko myynnissä ;)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #24 : 02.03.2012, 20:24:09 »
Volvon tasauspyörästöhän on DANA 30(onko, juuri nyt en muista, hetki kun askarrellut näitten parissa)
Danan tasauspyörästöihin saatavilla lähes kaikkia lukkoja. Myös paineilmalla ohjattavia. Maksaa lisää rahaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 405
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #25 : 16.03.2012, 10:55:50 »
mistä 740 http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150670792777232&set=o.209437832430236&type=1&theater
lukon ristitapit ja pikkurattaat edullisesti ? ebay on mutta onko suomessa ja mielellään vahvistetut :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5071
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #26 : 16.03.2012, 19:18:53 »
Karpiola tekee kitkalukkoon tappeja ja tietääkseni myös pikkurattaita. Rattaat eivät ihan edullisia ole, muistikuvan mukaan luokkaa 250e.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #27 : 17.03.2012, 15:54:15 »
Vähän "ohi aiheen" kysymys..

Paljon on realistinen hinta mitä pikkuperän lukosta, sikäli kun se on ehjä ( toimii autossa,
mutta tarkoitan kuntoa kun sen saa ulos sieltä) voi saada?
Ajattelin jos möisi alkuperäisen lukon, ja samalla vaivalla ostaisi
ja asentaisi uuden lukon perään kun perän huoltaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5126
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #28 : 17.03.2012, 16:24:51 »
Vähän "ohi aiheen" kysymys..

Paljon on realistinen hinta mitä pikkuperän lukosta, sikäli kun se on ehjä ( toimii autossa,
mutta tarkoitan kuntoa kun sen saa ulos sieltä) voi saada?
Ajattelin jos möisi alkuperäisen lukon, ja samalla vaivalla ostaisi
ja asentaisi uuden lukon perään kun perän huoltaa.

Suoraan ajosta kuntoa tarkastamatta 200-250e

Suoraan ajosta ja todettu ehjäksi 300-350e

Jollain tavalla kunnostettu/osia uusittu 400-450e

Varmaan 90% ajossa toimivista, mutta koskaan kunnostamattomista lukoista on ristitapit poikki.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #29 : 17.03.2012, 16:43:53 »
Suoraan ajosta kuntoa tarkastamatta 200-250e

Suoraan ajosta ja todettu ehjäksi 300-350e

Jollain tavalla kunnostettu/osia uusittu 400-450e

Varmaan 90% ajossa toimivista, mutta koskaan kunnostamattomista lukoista on ristitapit poikki.

Okei, kiitoksia noista.

Saahan noista sitten jotain. Pitää melkein sitten katella kunnon lukko, ei
erotukseks paljoa jäis..

Riippuu tietty mikä kellekkin on paljon.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez