Valaiskaa asiaan vihkiytymätöntä tuosta 1998 940 turbo classicin liikkellelähtölukosta, ja mitä sen tilalle voisi laittaa niin että lukko toimisi muulloinkin kuin kaikkein liukkaimmalla jäällä vähän sinnepäin? Olen nyt 15 vuotta ollut melkoisen pettynyt sen lukon työpanokseen.
Bemarin torsen perän kanssa erilaisten maamme gurujen kanssa tappiin virittäneenä kiinnostaa myös että kuinka helppoa ja kallista on vaihto, ja voiko niissä mennä jotain perseelleen lähes varmasti, kuten noiden bemarin perien krympit yms jotka menee vain pyhällä hengellä oikeaan paksuuteen kasatessa, ja muuten tuloksena on ulisevasta vielä ulisevampi helvetti. Vai onko lukkoyksikön vaihto loogisempaan ja paremmin lukottavaan pomminvarma toimenpide mikä kannattaa tehdä. Auto on automaattivaihteistolla.
Ja kyllä aion lukea tämän topikin läpi muistin virkistykseksi nyt heti perään mutta esim tokan postin linkki ei enää löydy internetistä.
Ja ei kiinnosta mitkään räpellyslukot mallia EBAY jossa lisätään jotain kitkapaloja, vaan ihan oikeiden lukkovalmistajien valmiit murkulat jotka toimii seuraavat 40v hyvin. Silti pitäis olla edullinen koska volvon osathan on edullisempia..

Sit vielä pitäis olla sellainen mikä on mukava huomaamaton muuten kuin lukotukseltaan kuten vakio ja bolt on ja kaikki toimii. Torsen käy jos siinä on kitkan lisääjät. Autolla ajetaan 90% syys-talvi-kevät kaudella eli silloin kun pitoa on vähemmän.