Elekma  Autoracing

940 b230Fk lh2.4 viskoflektin tilalle 850 2-nopeuksinen sähköflekti?

  • 52 Vastauksia
  • 19991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Olisko näistä apuja?




Kyseessä ysikantin flektin ohjaus ja yksityiskohta releestä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Olisko näistä apuja?

[IMG]http://i10.aijaa.com/t/00039/11202996.t.jpg[/img


Kyseessä ysikantin flektin ohjaus ja yksityiskohta releestä.
Onko tuossa 13/98 = vastus?

Kyllä musta nyt tuntuis siltä että nää meidän värkit on 1 nopeuksisia ja niitäkin siis löytyy, eikä edes kovin harvoin. 2 nopeuksisessa se vastus jossain välissä piilee, joko releessä tai flektin johdoissa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Onko tuossa 13/98 = vastus?

Kyllä musta nyt tuntuis siltä että nää meidän värkit on 1 nopeuksisia ja niitäkin siis löytyy, eikä edes kovin harvoin. 2 nopeuksisessa se vastus jossain välissä piilee, joko releessä tai flektin johdoissa?

Piste 13/98 on liitos akulta tulevasta piuhassa.
Merikontissa tuo flekti itsessään on kaksinopeuksinen.

Voihan tuon yksinopeus flektin laittaa myös siten, että releen lähtöjen jälkeen lyö piuhat yhteen ja ohjaus releelle tulee LH:lta pinneistä 10&11.  Jolloin LH ohjaa sitä oikein mutta nopeus ei vain vaihdu.

Taitaa olla pinni 11, joka pakottaa sen flektin täysteholle ja silloin se ei tottele edes virta-avainta, ellen väärin tuota skemaa lukenut.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Piste 13/98 on liitos akulta tulevasta piuhassa.
Merikontissa tuo flekti itsessään on kaksinopeuksinen.

Voihan tuon yksinopeus flektin laittaa myös siten, että releen lähtöjen jälkeen lyö piuhat yhteen ja ohjaus releelle tulee LH:lta pinneistä 10&11.  Jolloin LH ohjaa sitä oikein mutta nopeus ei vain vaihdu.

Taitaa olla pinni 11, joka pakottaa sen flektin täysteholle ja silloin se ei tottele edes virta-avainta, ellen väärin tuota skemaa lukenut.
Niin siis miksi tehdä noin vaikeasti kun voi suoraan laittaa pinniltä 10 ja 11 noihin kahteen yksinopeusflektin pinniin. Molemmista pinneistä tuossa 850 releessä flekti pyörii samaa nopeutta  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
11 (valkomusta) Pinnissä on nyt, releeltä tulevat kaksi keltaista ohjaus johtoa vedetty yhteen.  Pelittää!
144
145
945
855

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
11 (valkomusta) Pinnissä on nyt, releeltä tulevat kaksi keltaista ohjaus johtoa vedetty yhteen.  Pelittää!

Molemmat LH:n pinnit on syytä kytkeä ohjaamaan sitä relettä, sillä toinen ohjaa normaalitilanteessa ja toinen vasta sitten, kun on todella kuuma (eli ylikuumentuminen) !

Ja tiedossani ei ole, onko tuossa tilanteessa siinä toisessa (10) pinnissa ohjausta tuossa ylikuumentumistilanteessa.

Joten molemmat ohjaus-pinnit käyttöön, ettei satu vahinkoja!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Yritin tänään saada sitä keittämään muttei millään.. Kunnolla happea 10 km ajan ja sitte seisomaan tyhjäkäynnille.. Lämmöt pysyi normissa koko suorituksen ajan.. Mielestäni onnistunut muutos, koska auto lämpeää huomattavasti nopeammin..
144
145
945
855

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Molemmat LH:n pinnit on syytä kytkeä ohjaamaan sitä relettä, sillä toinen ohjaa normaalitilanteessa ja toinen vasta sitten, kun on todella kuuma (eli ylikuumentuminen) !

Ja tiedossani ei ole, onko tuossa tilanteessa siinä toisessa (10) pinnissa ohjausta tuossa ylikuumentumistilanteessa.

Joten molemmat ohjaus-pinnit käyttöön, ettei satu vahinkoja!
Tässä tapauksessa ei tuosta ole mitään hyötyä kun molemmista releen navoista flekti pyörii max speedillä.

Tosin sitä en ymmärrä miksi ässis kytkit nuo johdot yhteen  ;D

Btw löysitkö liittimen vai otikko rosvolla?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Yritin tänään saada sitä keittämään muttei millään.. Kunnolla happea 10 km ajan ja sitte seisomaan tyhjäkäynnille.. Lämmöt pysyi normissa koko suorituksen ajan.. Mielestäni onnistunut muutos, koska auto lämpeää huomattavasti nopeammin..

Satuitko huomaamaan kuinka lämmintä tällä hetkellä pihalla on?  :facepalm:
Plus mittariston lämpömittari ei ole mikään luotettava vekotin loppupeleissä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Yritin tänään saada sitä keittämään muttei millään..
Voiman puutetta!     :2funny:


Tai oikeammin  :facepalm:

Tietenkään se ei keitä, jos syyläri toimii edes sinnepäin...
Ja jos ei meinaa lämmetä, niin syyläriä peittämään!

Kunnolla happea 10 km ajan ja sitte seisomaan tyhjäkäynnille.. Lämmöt pysyi normissa koko suorituksen ajan.. Mielestäni onnistunut muutos, koska auto lämpeää huomattavasti nopeammin..

Kokeileppas peitetyllä syylärillä ja pienillä nopeuksilla.

Nopeampi lämpeneminen on luonnollinen ilmiö ja näin pitääkin käydä, jos kaikki on tehty oikein.

Tässä tapauksessa ei tuosta ole mitään hyötyä kun molemmista releen navoista flekti pyörii max speedillä.

Jos kone lämpeää siihen 115C lämpötilaan ja flekti pysähtyy tuossa tilanteessa, niin se on toivottavaako?   :facepalm:

Tietysti perun kaikki puheeni, jos joku selvittää (mittaa) luotettavasti, miten LH käyttäytyy flektin ohjauksen osalta siinä tilanteessa kun tuo 115C lämpötila saavutetaan ja LH on kytkenyt flektin II-nopeuden ja molemmissa nastoissa on ohjauspäällä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Jos kone lämpeää siihen 115C lämpötilaan ja flekti pysähtyy tuossa tilanteessa, niin se on toivottavaako?   :facepalm:

Tietysti perun kaikki puheeni, jos joku selvittää (mittaa) luotettavasti, miten LH käyttäytyy flektin ohjauksen osalta siinä tilanteessa kun tuo 115C lämpötila saavutetaan ja LH on kytkenyt flektin II-nopeuden ja molemmissa nastoissa on ohjauspäällä.
No tuo on kyllä totta jos se katkaisee toisen maadoituksen? Tiedä häntä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Tiedähäntä.. Pahvi oli syylärin edessä ja hiljaisella nopeudella ajettiin, pienillä vaihteilla keskustassa.. Flekti piti lämmöt aisoissa.
144
145
945
855

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Tiedähäntä.. Pahvi oli syylärin edessä ja hiljaisella nopeudella ajettiin, pienillä vaihteilla keskustassa.. Flekti piti lämmöt aisoissa.

Siis paffi kiinni syylärissä ja peittäen koko syylärin?  Kyllä sillä lämmöt nousee ihan varmasti!

Mutta jos haluat tarkistaa sen, toimiiko se ota flektin piuha irti ja anna koneen näydä tyhjäkäyntiä, niin taatusti lämmöt alkaa nousta.  Sinulla olisi tuossa tilanteessa syytä olla jokin lämpömittari, jolla voisi kannen lämpötilaa mitata.

Ja tietysti konepelti kiinni, paitsi lämpötilaa mitatessa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-


Käykö tämmöinen?
144
145
945
855

 

Autoracing  KL-varaosat