Juu itsekkin huomasin, että sulla noi kiinnikkeet vie paljon vähemmän tilaa. Ainoa ongelma tässä on edelleen se, että eipä löydy hitsivehkeitä, eikä kukaan ole (vielä) tarjonnut sellaisia lainaan. Piirustukset kun löytyy noihin toisiin, niin voisin kiikuttaa kuvat ja piirustukset entiselle naapurille, joka tekis ne mulle. Toki jos Lankku haluat mulle tollaset väkästä niin pistä YV
. Kuinkas muuten paksusta kamasta noi kiinnikkeet kannattaisi tehdä, jos nyt onnistun niitä alkaa tekemään? Ainakin kuvista päätellen olisi paksumpaa kuin 5mm. Lähemmäs 10mm näyttäisi olevan vahvuus.
E: Riittääkös tuo 240 vakio ruiskupumppu, kun pidetään kone kuitenkin vakiona? Onkos 960:ssa nyt kaksi vai yksi bensa pumppua vakiona?
Vasen on kokonaan 10mm tavaraa, oikeanpuoleisessa viistot ovat 5 tai 6mm, muuten 10mm. Hitsiä vaan jostain lainaan, pääsee rakentelun makuun paremmin. Saumojen tekoa kuitenkin tulet tarvitsemaan joka tapauksessa. Mutta ihan mikä vaan itestä tuntuu sopivalta.
LH-jetin pumpulla pääsee alkuun ja K-jetin pumpulla pystyy ajelemaan sitten jo ainakin kilon ahtopaineella. Joko niin, että tankissa on siirtopumppu tai sitten suora putki tankin pohjalle. Mulla ei ole tankissa muuta kuin 12mm putki, ei esipumppua tai välisäiliötä. -95 ja uudemmassa 960:ssä on yksi pumppu tankissa, kuten saman ikäisissä 940:ssä.
Olettaen, että käytät tinakoneen M90 laatikkoa niin eikös niissä ole harvempi 5 vaihde kun vinokoneen
Luokkaa 0.7 niin tähän tukeutuen pidä vaan se 3.73 välitys. Jää sitä kiihtyvytttäkin hiukan.
Samoissa pyörii välitys kuin M47:ssa, voit verrata vaikka tuolla em. laskurilla.
Harvempaa perää en ainakaan iha heti tarpeelliseksi näe jollei ala ajamaan mailia, tms. pitkää vetoa. Esim. 80-90km/h vauhdissa 3.54 perällä kierroksia on noin 2300-2400rpm. Silloin ei jaksa kunnolla vielä kierrättää jäähdytysnestettä ainakaan tuolla vesipumpulla, eli antaa talvella huonommin lämpöjä sisälle. Selvä ero oli auton sisälämmössä vanhaan 3.73:een verrattuna.
Ja mitä kiihtyvyyteen tulee, ei 3.31 perä ihan optimi ole vaparille.