Tarkoitatko siis mittarin asteikon yli? Normaalistihan se pysyy sen sisällä, ja olikohan tuon orkkiksen mitta-asteikko 0,9 baaria(?)
Kuitenkin vaikuttaa että jotain sille on tehty. Tuo modaus sisältänee myös syyn ongelmiin.
Koskee 850
Man R vakioahdot on 0.85-0.9 bar
Aut R ja t-5r (molemmat) ahto on 0.6 ja +0,2 (20 sek ajan).
Vakiomittari näyttää vaan sinnepäin. sen takia siinä ei ole lukuja.
Mutta valkoinen alue on noin 1bar. (vaihtelee 0,9-1.1 bar eri autoissa)
Eli ahdot sulle pitäisi olle koko ajan valkoisen alueen sisällä.
Motronic 4.3 ei mittaa ahtoja vaan laskee ne ilmamassamittarin ja syötetyn bensan avulla.
kun se huomaa että nyt on liikaa niin bensa ei riitä ja pätkii tai vaihtoehtoisesti tulee ns. "fuel cut" jolloin taas pätkii.
ota mag vent sähköpihua irti.
-> ajelemaan.
nyt jos sun hukkaportin tankoa on oikeissa mitoissa niin max ahdot pitäisi olla 0.4 -0.45 bar.
Eli vähän alle puolet valkoisesta alueesta
Pidennä hukkaportin tankoa kunnes sulla on tämä ahtopaine ilman mag.vent.
Toinen... jos sulla on halkeaamia letkuissa jotka menee mag.vant.istä niin ne tekee saman kuon "bleedin" eli ohjausahtopaineita pihalle.
ja jos se letku joka menee tangolle on rikki niin se on sitten vaarallista koneelle. Ahdot voi "karata" kuin ohjaus puuttuu.
85x70 sarjalaisia ei saa virittää ruuvamalla tankoa kireemmälle!
seos menee laihalle= paljon lämpöä = ei hyvä
Säätää saa jos tanko on väsähtanyt!