Mulla hukkaportin kellossa lisäjousi. Ei piikkaa yhtään ahdot jne. Ajellut 0.9 bar...
Tosin laskin paineet tänään 0.7bar, sillon ei enään nakuta. Eikä kyllä mihinkään kuljekkaan! 
No, ei se 0,9 vs. 0,7 ero ole mikään maata järistävä (kokeile kellolla).
Jos 0,7 baarilla ei rapise lainkaan ja 0,9 rapisee, niin joko lastussa kartat viturallaan tai jotain muuta vikaa systeemissä.
Itselläni rapistelu alkaa vasta siellä 1,3 baarin nurkissa.
Ongelma on tämmöinen kun kiihdytät: seokset n. 14-15 välissä, rikastaa johonkin 13 lieppeille, vetää nopeasti 15 sitten vasta rikastaa 10-12 väliin.
(eli kun alkaa rikastaa ahdoille niin käväsee laihalla ja sitten heittää rikkaalle vasta)
Tulee seokset melkeen 1-2s myöhässä. (jolloin ehtii tietenkin naulaamaan)
Karttavikaan viittaisi...
Millä kierroksilla tuo laihalle vetäisy tapahtuu?
Itselläni on ollut tiettyä vaivaisuutta siinä 3500rpm kohdalla, jossa kiihtyminen hidastuu hetkeksi. Tämä siis täyskaasukiihdytyksessä, jossa lähdetään vaihteesta riippumatta alle tall-speedin kierroksilta ja alle 140km/h nopeuksissa. Tietysti poikkeus on nelonen, jossa kick-down heittää kierroksia niin paljon, että tuosta mennään yli.
Sitten ihan sama kuinka hitaasti nostat ahtoja kaasulla niin vasta 0.4bar korvilla rikastaa sinne 11-12 lieppeille... Tällä tyylillä kun kiihdyttää niin saa pysymään rikkaalla eikä nakuta.
Tosin en nää järkeä ajaa joka kerta 60-100kmh kiihdytystä jotain 20s.
Eli tuossa vaiheessa IMM antaa LH:lle sellaisen tiedon, että nyt ilmaa kuluu siihen malliin, että rikastappas ja siirry open-loop tilaan, jos käytös on aina samanlaista.
Vaikuttaako kierrosluku ja vaihde tai kuormitus kombinaatio tuohon lainkaan?
Välillä tasakaasulla pientä nykimistä (tosi tosi pientä) ja tyhjäkäynnillä myös. Taitaa olla vinojen ominaisuus toi tyhjäkäynti kyllä?
Tasakaasulla ei nyi, jos kaikki on kohdallaan. Tyhjäkäynti on vinokoneessa aina jotain muuta kuin äärimmäisen tasaista.