Projeekti liikahti eteenpäin ja alustan parannusta tehty.
Eteen tuli lesjön madallusjouset, turbon vakaaja ja Bilsteinin B4 iskarit. Takana on kuormajousi
(ei lyhennettynä !!) ja Bilsteinin B4 iskarit. Tuplavakaaja vielä puuttuu.
Auto on varsin kivassa asennossa ja keula hyvällä korkeudella, ainakin tällä hetkellä. Katsotaan
tipahtaako se vielä tämän hetkisestä korkeudestaan.
Etupään kallistelut väheni oleellisesti. Bilsteinin iskarit on iso harppaus noihin Bilteman kaasuihin
verrattuna. Nyt alusta on tukevan tuntuinen, etupää luonnollisesti normi vietereihin verrattuna
jäykempi, mutta paikat pysyy silti hampaissa. Itse asiassa ärsyttävä pintakovuus katosi iskareiden
vaihdon seurauksena.
Mutta kysymys koskee noita takajousia. Takapää on hiukan "pompottavan" oloinen. Johtunee noista
kuormajousista. Onko mulla mitään järkevää vaihtoehtoa noille kuormajousille? Jouset eivät sinällänsä
ole liian jäykät, mutta tuo "pompotus" hiukan häiritsee. Voi olla, että meno tasaantuu, kun autossa on
hiukan kuormaa päällä. Mutta harvoinpa on.
Moni on haukkunyt Lesjön takajousia liian pehmeiksi. Madallusta en taakse oikeastaan tarvitse, mutta
olisiko tuo Lesjö kokeilemisen arvoinen takajousi. En usko, että kuormajousen laikkaaminen vähentää
tuota "pomputtamista"??
Taidan ensi töikseni laittaa mamman takapenkille ja tunnustella tasaantuuko meno sillä massalla.
Jos ei tasaannu, niin mitä tehdä? Pompottelenko menemään vai täytänkö kontin raskaalla hifillä?
Niilläkään ei ihan mamman massaan vielä päästä

.