Tuli tilattua tohon "uudempaan" Volvoon K.A.W:n jousisarja ja tuli sitten tilattua sellainen tähänkin. Mua on nimittäin alkanut
kyllästyttämään tuo takapään pomputtava kyyti alle motarinopeuksissa. Motarilla kaikki on OK, mutta kaupungissa meno ei ihan
sovi mun makuuni. Josko tuo uusi joususetti sitten jotain muuttaisi.
Tässä vaiheessa suoritin pientä yhteenlaskun kaikista tarpeista ja kaiken kivan hinnasta. Tämän olisi voinut kyllä ehkä jättää
tekemättäkin. Vähän kuin kaivaisi verta nenästään. Tulos on nyt kuitenkin seuraavanlainen:
- konehuoneeseen ja voimansiirtoon on mennyt n. 1450 €. Lukkoperä ja toinen taka-akseli haukkaa tässä ison osuuden. Vielä bensaboxi,
lastu ja rajapaineventtiili puuttuvat. Tekevät n. 150 € lisää. Kone ja kytkin haukkasi siis tollasen toimintatonnin.
- alustaan on mennyt nyt kaikkineen n. 700 €. Tämä pitää sisällään iskarit, kaikki takapään polyuretaanipuslat, vanteet maalauksineen,
autoon tulevan K.A.W:n jousisarjan, kallistuksenvakaajat ja GT-tukiraudat.
- sisustaan on mennyt n. 150 € (ratti, mittarit ja asennuskehys).
Tosta laskee nopeasti n. 2300 € summan. Kyllähän rahaa on jo jonkin verran mennyt ja tällä hetkellä lisähevosvoiman hinta on aika kova.
Paineiden nosto onneksi tasottaa tilannetta hiukan. Mutta mitään suurempaa ei enään ole ostoslistalla. Jos unohdetaan jotkut 16" vanteet
ja mahdollisesti M90 vaihdelaatikko

. Nämä ehkä joskus tulevaisuudessa. Muutaman satasen olen tienannut ylijääneitä osia myymällä.
Ja olen mä muutaman euron hovimekaanikollekin jo tilittänyt.
Lyhyesti sanottuma auton hinta on lähestulkoon tuplaantunut 
. Tää on tätä...