Moi
Itsellä sama vaiva autossa, että vuotaa rattiakselin juuresta hiukan öljyä. Mitähän tuossa tiivisteiden vaihdossa tarvii oikein autosta purkaa, että pääsee ne vaihtamaan. Olisi hienoa, että joku joka on tuon vaihdon/remontin tehnyt, niin laittaisi jonkunlaista ohjetta tänne foorumille. Ohjeet auttaisi varmaan aika monia, jotka aikoo ryhtyä tuota hommaa tekemään. Tuntuu aika hurjalta lähteä maksamaan reilua tonnia merkkikorjaamolle uudesta ohjausvaiheesta, jos itse tiivisteiden vaihdolla saa vanhalle tangolle vielä rutkasti lisää kilometrejä 
PS. Morjens vaan kaikille foorumilaisille uudelta käyttäjältä :hello:
Kannattaa hakea volvolta uudet o-renkaat (4kpl hydr putkiin) Tokihan ne saa mittojenkin mukaan mutta...

1. Moottorin ylätuki irti poikkitangon päistä (muuten estää moottorin nostamista)
2. Raidepäät irti
3. Ohjausakseli irti raidetangosta
4. Moottorin takakumi irti ja moottoria pitää nostaa ylöspäin sen verran että saa se kumityynyn kokonaan pois
5. hydr putket irti orbitrolista( siis ne isommat, ja nehän on kiinni yhdellä pultilla)
6. raidetanko irti (4mutteria) ja ainakin itsellä lähti kun ensin työnsi apukuskin puolelle sen verran että vasen raidepää kääntyi laatikon ali ja sitten siitä kuskin puolelle pois.
7. Merkitse orbitrolin yläreunaan kohta jossa akseli on ja kannattanee myös mitata raidepäistä kohta jotta se varmasti pysyy paikoillaan jotta saa sitten kasattua sen niin että rattikin jää suoraan jne...
8. orbitrolista pienemmät putket irti yhdellä torxilla ja sitten 2 torx ruuvia auki jonka jälkeen se lähtee irti raidetangosta. Saattaa olla hieman jämäkkä kun laakeri osittain raidetangon puolella.
9. Akseli orbitrolin sisällä on kiinni vain sen alemman laakerin ulkokehältä ja pitäisi lähteä muutamalla kopautuksella sieltä pois.
Ja jos vaihtaa molemmat stefat mikä lienee järkevintä niin irroitettava myös se lukkorengas jonka jälkeen laakerin saa vedettyä esim ulosvetäjällä irti.
10. Kasaus luonnollisesti päinvastaisessa järjestyksessä.
11. Kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen että jos öljy on päässyt käymään vähissä ja öljyn seassa paljon metallihiukkasia niin olisi syytä putsasta putket ja säiliö...