Itse ajelen nykyisin ja varmaan jatkossakin farkku- ja tila-autoilla, joissa näitä takapyyhkijöitä yleensä tapaa olla. Omasta autostani otin takalasinpyyhkijän pois koska muovinen varsi alkoi pyöriä booreissa tyhjää. Isäpapan farkku-mesestä otin pyyhkijän pois, koska pyyhkii aina peruutusvaihteella itsekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä => polttaa moottorin jos sulka on jäätynyt kiinni ja naarmuttaa lasia jos on kovin hiekkainen. Aloittajan kanssa olen samoilla linjoilla, koko takalasi on "turha", koska ovipeilit ovat olemassa. Hyvinhän nuo pakut ja kuormuritkin osaa ajella eteen- ja jopa taaksepäinkin.
Ainut tilanne missä takalasin koen hyödylliseksi on tolppaa päin peruuttaminen, jolloin ei voi kurkkia oven raosta etäisyyttä kohteeseen. Lisäksi kerran vuoden aikana on ollut tilanne, jossa ovipeilit olivat jäässä (unohdin painaa lämmityksen päälle) ja piti katsoa taustapeilistä voiko kaistaa vaihtaa. Muuten taustapeilistä tulee lähinnä seurattua mitä lapset puuhaavat takapenkillä. Poistaminen on helppoa, jos varsi ei ole jumahtanut booreihin. Jos haluaa akselintyngänkin pois joutuu toki availemaan luukun verhoilua, itse jätin mekanismit ja moottorit vielä paikoilleen. Katsastuksessakaan kun takapyyhkijöitä ei vaadita, niin koen ihan turhaksi rahanmenoksi korjailla esim. oman autoni murtunutta vartta. Toki akseli varmaan jumiin kiinni käytön puutteessa, mutta siihenhän on ratkaisuna ottaa se moottori ja mekanismi pois ja tulpata reikä. Autoa myydessä sit romut takaisin luukkuun ja jostain ehjä varsi => myydessä voi mainostaa et kaikki toimii

Ps. Olen poistanut myös ajovalonpesurit, koska nekin oli rikki. Ei osaa kaivata kun 99-prosenttisesti ajan valaistuja teitä - en edes muista milloin olisin tarvinnut kaukovaloja viimeksi.