RallyBaron  Samppasport

V70 takalasinpyyhkimen poisto

• 22 Vastauksia
  • 14991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aalt1n

• Grand Luxe
  • **
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: V70 takalasinpyyhkimen poisto
« Vastaus #15 : 22.05.2013, 19:53:07 »
En sen parempaa selvitystä ole tehnyt, että mistä kaikkialta saa, mutta tuossa yksi V70:iin tarkoitettu.

http://www.ebay.de/itm/Heckwischerabdeckung-Clean-Look-Echtglas-Volvo-V70-/390194944395?pt=DE_Autoteile&hash=item5ad96e598b
Tuo on ilmeisesti II-malliin, kun tässä III-mallissa reikä on pellissä, eikä lasissa? Vai ymmärsinkö nahkahousujen metkut väärin?
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • XC90 T8 TwinEngine
« Vastaus #16 : 22.05.2013, 19:58:04 »
Niimpäs muuten onkin. En muistanut tuota eroavaisuutta ollenkaan.

Poissa savoyard

• De Luxe
  • *
« Vastaus #17 : 15.06.2013, 19:03:18 »

Sen verran vielä tästä asiasta että mitä olisivat ne kunnon aineet joita voisi farkun takaluukkuun ja takalasiin vetää etteivät kura ja lumi niin ahneesti siihen tarttuisi?

Volvo 850 GLE -> V70 2,5 20V  -> V70 2,5T ->  Volvo V60 Drive -> Volvo V70 D5

Poissa are81

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 24.06.2013, 10:19:06 »
Ymmärrän kyllä aloittajan poistoinnon, vaikka en itse varmaan moiseen projektiin jaksaisikaan lähteä.

Ei paketti/kuorma-autoakaan ajeta takaperin taustapeilin ja takaikkunan voimalla, takalasinpyyhkimistä puhumattakaan.

Parhaillaan toimiessaan hyvällä sulalla kyse on hyvästä varusteesta, mutta on niitäkin tilanteita joissa tuo pyyhin ei vain toimi.

Talvella saattaa olla tarve pyyhkiä tuulilasilta sille sulavaa lunta, mutta pakittaessahan tuo takalasiin jäätynyt sulka revitään sitten väkisin peliin mukaan jos ei sammuta pyyhkijöitä ennen pakittamista. Sulka saattaa revetä ja runko naarmuttaa takalasia.

Kesäisin takalasiin kertyvä hiekka/pöly naarmuttaa takalasia pyyhittäessä. Vaikka tuonne pissapojalla vettäkin avuksi ruiskisi, ei vesi riitä kastelemaan koko lasia/ehkäise täysin naarmuuntumista.

Poissa aalt1n

• Grand Luxe
  • **
  • Give Blood - Play Rugby
« Vastaus #19 : 24.06.2013, 16:16:02 »

Sen verran vielä tästä asiasta että mitä olisivat ne kunnon aineet joita voisi farkun takaluukkuun ja takalasiin vetää etteivät kura ja lumi niin ahneesti siihen tarttuisi?
Itse käytän Wolf's Chemicalsin glass guardia kaikissa laseissa. Seuraavaksi pitänee poistaa pyyhkijät myös tuulilasista, kun ei niitäkään ole käytetty kohta vuoteen  :hello:
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Timo

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #20 : 10.04.2014, 23:25:51 »
Samanmoinen homma olisi edessä, mutta tähän kakkoskoriseen jossa reikä on lasissa. Mistä näitä lasitulppia saa? Kiinnostaisi kovasti mutta kun ei mielikuvitus riitä löytämään.

Tämä on nyt neljäs takavinkkarilla varustettu auto minulla, kaikista oon sen aika nopeasti poistanut ja koritulpalla reiän tukkinut. Vispilää ei oo ollut ikävä ja toistaiseksi on nähnyt ulos sen puuttumisesta huolimatta ihan tarpeeksi hyvin.  ;)
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 11.04.2014, 07:37:39 »
Ainakin Ebay:stä löytyy....

Poissa dneproshin

• Grand Touring
  • Innokas käyttöautoilija
« Vastaus #22 : 11.04.2014, 12:18:22 »
Itse ajelen nykyisin ja varmaan jatkossakin farkku- ja tila-autoilla, joissa näitä takapyyhkijöitä yleensä tapaa olla. Omasta autostani otin takalasinpyyhkijän pois koska muovinen varsi alkoi pyöriä booreissa tyhjää. Isäpapan farkku-mesestä otin pyyhkijän pois, koska pyyhkii aina peruutusvaihteella itsekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä => polttaa moottorin jos sulka on jäätynyt kiinni ja naarmuttaa lasia jos on kovin hiekkainen. Aloittajan kanssa olen samoilla linjoilla, koko takalasi on "turha", koska ovipeilit ovat olemassa. Hyvinhän nuo pakut ja kuormuritkin osaa ajella eteen- ja jopa taaksepäinkin.

Ainut tilanne missä takalasin koen hyödylliseksi on tolppaa päin peruuttaminen, jolloin ei voi kurkkia oven raosta etäisyyttä kohteeseen. Lisäksi kerran vuoden aikana on ollut tilanne, jossa ovipeilit olivat jäässä (unohdin painaa lämmityksen päälle) ja piti katsoa taustapeilistä voiko kaistaa vaihtaa. Muuten taustapeilistä tulee lähinnä seurattua mitä lapset puuhaavat takapenkillä. Poistaminen on helppoa, jos varsi ei ole jumahtanut booreihin. Jos haluaa akselintyngänkin pois joutuu toki availemaan luukun verhoilua, itse jätin mekanismit ja moottorit vielä paikoilleen. Katsastuksessakaan kun takapyyhkijöitä ei vaadita, niin koen ihan turhaksi rahanmenoksi korjailla esim. oman autoni murtunutta vartta. Toki akseli varmaan jumiin kiinni käytön puutteessa, mutta siihenhän on ratkaisuna ottaa se moottori ja mekanismi pois ja tulpata reikä. Autoa myydessä sit romut takaisin luukkuun ja jostain ehjä varsi => myydessä voi mainostaa et kaikki toimii :)

Ps. Olen poistanut myös ajovalonpesurit, koska nekin oli rikki. Ei osaa kaivata kun 99-prosenttisesti ajan valaistuja teitä - en edes muista milloin olisin tarvinnut kaukovaloja viimeksi.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron