Kävipä tossa viime perjantaina niin, että huumekuski töräytti niin liki parkissa ollutta Volvoani että sivupeilit otti yhteen. Jösses sentään että oli varmaan suojelusenkeleiden armeija paikalla kun ainoa damage koko casessa oli toi mun sivupeili - ei ajanut kenenkään päälle eikä osunut muihin autoihin. Lähti kyllä lanssilla eteenpäin kun onnettomalta meni taju n 200m tuosta kolarista. Paikalla oli poliisi, palokunta, lääkärikopteri ja lanssi...
No ei muuta kuin vastapuolen vakuutusyhtiöön soitto että tämmöstä on käynyt. Ja pirssi tarkastuksen tohon lähelle, todettiin että riittää uusi peililasi. Eli hyvin toimii toi Volvon peilin turvamekanismi kun ei menny kuin lasi vaan. Tarvikkeena uusi lasi 25€ ja kun noin halpa oli, niin tilasin vänkärin puolelle samalla (omaan piikkiin tietenkin!) kun sen lasin olin onnistunut halkaisemaan aikaisemmin ihan omaa tyhmyyttäni.
Eikä tässä vielä kaikki.
Uudet peilien lasit on nyt paikoillaan. Se vänkärin puolen lasi, siis se jonka itse maksoin, toimii muchos bueno. Vaan tämä kuskin puoleinen ahdistaa yläkulmastaan kehykseen sen verran, että säätömoottori ei jaksa ihan koko säätöalueen läpi liikuttaa peiliä. Eli siihen lähti sitten tilaukseen Volvon alkuperäisosa, tulee joskus ensi viikolla.
Ei paha silleen että nyt voi huristella juhannusreissun tolla tarvikelasilla ja sen jälkeen siihen ns "firman piikkiin" laitetaan orginaali osa.